بازدید 3855

ارزش بورس ایران 50 میلیارد دلار شد

علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس پیش از این اعلام کرده بود ودایع مشترکان نزد شرکت مخابرات بیش از 5 هزار میلیارد تومان است و سرنوشت این ودایع باید قبل از ورود شرکت مخابرات به بورس مشخص شود.
کد خبر: ۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۰۰:۵۶ 05 February 2008
رئیس سازمان بورس و وراق بهادار گفت : با عرضه سهام شرکت پتروشیمی فن آوران ، ارزش بازار بورس به 50 میلیارد دلار رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی صالح آبادی در جمع خبرنگاران افزود : شرکت های حفاری شمال ، پالایشگاههای اصفهان و تبریز و شرکت های پتروشیمی سوده نیز در نوبت واگذاری قرار دارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره تاخیر واگذاری شرکتهای مخابراتی نیز گفت : مشکل ودیعه های این شرکتها مانع از واگذاری آنها شده است.

علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس پیش از این اعلام کرده بود ودایع مشترکان نزد شرکت مخابرات بیش از 5 هزار میلیارد تومان است و سرنوشت این ودایع باید قبل از ورود شرکت مخابرات به بورس مشخص شود.

صالح آبادی درباره تاخیر واگذاری بانک ها نیز گفت : بانک ها تعهدات بازنشستگی بسیار سنگینی دارند که باید مشخص شود چه کسی باید این تعهدات را متقبل شود.

وی افزود : بانکها حسابداری نقدی دارند که باید به حسابداری تعهدی تبدیل شود تا سهام بانک ها واگذار شود.

وی درباره راه اندازی سیستم رایانه ای "اتوس" در بورس که پیش از این اعلام کرده بود نیمه دوم سال راه اندازی می شود ، گفت : همه مقدمات این کار انجام شده و آموزش کارگزاران در تهران نیز به پایان رسیده است ، اما آموزش کارگزاران در شهرستانها تکمیل نشده وهر زمان که کار گزاران آماده استفاده از این سیستم شوند ، اتوس راه اندازی می شود .

" اتوس " نرم افزار جدید وپیشرفته بورس است که مراحل نصب آن انجام شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره بهره مالکانه معادن نیزگفت : این موضوع را پیگیری می کنیم چون تاثیر قابل توجهی در بورس خواهد گذاشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره آیین نامه سرمایه گذاری خارجی هم گفت : آیین نامه سرمایه گذاری خارجی را آماده کردیم که بر اساس آن مدت ماندگاری سرمایه در داخل کشور از 3 سال کمتر و میزان خرید سهم شرکتها از 10 درصد بیشتر خواهد شد.

هم اکنون بر اساس آیین نامه سرمایه گذاری خارجی در کشور سرمایه گذار خارجی 10 در صد سهم یک شرکت را می تواند بخرد و تا 3سال نمی تواند سرمایه خود رااز کشور خارج کند اما بعد از یک سال سود سهام خود را می تو اند از کشور خارج کند.

وی در پایان گفت : 10 کارگزار هم مجوز جدید کار گزاری بورس کالا و 5 کارگزار نیز مجوز کارگزار معرف را دریافت کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
هرگاه برابری ریال ایران با ارزهای خارجی بصورت مصنوعی کنترل نشود ارزش واقعی بورس ایران بسیار کمتر از این و حداکثر نصف این مبلغ خواهد بود.
برچسب منتخب
# نتایج انتخابات # انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات