مسئولان گردشگری چین از سرمایهگذاری میلیاردی برای توسعه سرویسهای بهداشتی در این کشور در ۴ سال آینده خبر دادند.
به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک پُست، دولت چین که به تازگی از طرح تقویت گردشگری در این کشور رونمایی کرده، قصد دارد ۲۹۰ میلیارد دلار بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در صنعت گردشگری سرمایهگذاری کند که این به معنای افزایش سالانه ۱۴ درصدی سرمایهگذاری در این بخش مهم است.
شهرهای صنعتی قدیمی و همچنین شهرهای وابسته به منابه طبیعی در شمال چین برای تقویت گردشگری ترغیب میشوند و دولت قول داده در این مناطق پایگاههای ویژه گردشگری ایجاد کند. اخیرا نیز چند شهر که منابع ذغالسنگ آنها تمام شده، معادن را به پارک تبدیل کردهاند.
اما یکی از مهمترین اولویتهای طرح ۴ ساله تقویت گردشگری چین، ایجاد انقلابی در سرویسهای بهداشتی عمومی در این کشور است که بسیاری از گردشگران نسبت به وضعیت بهداشتی و کمبود آنها اعتراض داشتند و حالا قرار است ۱۰۰ هزار سرویس بهداشتی در چین طی این بازه زمانی ساخته و یا نوسازی شود.
سرمایهگذاری میلیارد دلاری چین در افزایش و نوسازی سرویسهای بهداشتی حاکی از اهمیت این موضوعِ به ظاهر پیش پا افتاده است. سرمایهگذاری در بخش گردشگری چین رشد سالانه ۱۲ درصدی را برای اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۲۰ به همراه خواهد داشت و شاهد رشد 10.8 درصدی نسبت به سال گذشته خواهد بود.
مجموع هزینه خدمات گردشگری خریداری شده توسط چین به ۱ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۰ خواهد رسید که معادل بیش از ۱۱ درصد رشد در درآمدهای گردشگری این کشور در هر سال است.
همچنین دولت چین پیشبینی کرده که گردشگران داخلی تا سال ۲۰۲۰ سالانه ۶.۴ میلیارد سفر را به ثبت میرسانند در حالی که در سال ۲۰۱۵ میزان سفرهای داخلی در چین ۴ میلیارد سفر بود.
شمار سفرهای گردشگران خارجی نیز سالانه به ۱۵۰ میلیون سفر خواهد رسیدریال در حالی که سال گذشته این آمار ۱۳۴ میلیون سفر بود.