بازدید 2817

وضعیت کامل جنگی در افغانستان؛ از درگیری های شدید داخلی تا حملات راکتی از خاک پاکستان

افراد وابسته به گروه تروریستی داعش حمله امروز به بیمارستان نظامی کابل را در حالی به عهده گرفته است که طالبان مسئولیت این حمله را رد کرده است.
کد خبر: ۶۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 08 March 2017
 افراد وابسته به گروه تروریستی داعش حمله امروز به بیمارستان نظامی کابل را در حالی به عهده گرفته است که طالبان مسئولیت این حمله را رد کرده است.

به گزارش تابناک، حملات کابل هنوز پایان نیافته است و افراد وابسته به گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان ساعتی پس از این رویداد، مسئولیت این حمله را رد کرد.

صبح امروز چند مهاجم به بیمارستان 400 تختخوابی «سردار محمد داودخان» حمله کردند.

گفته می‌شود که یک مهاجم انتحاری در ورودی این بیمارستان خود را منجر کرد و چهار مهاجم مسلح دیگر با استفاده از لباس پزشکان وارد این بیمارستان شدند.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع اعلام کرده که مهاجمان مسلح در داخل این بیمارستان موضع گرفته‌اند و از طبقات دوم و سوم با نیروهای امنیتی درگیری شده‌اند.

وزیری اظهارداشت: ساختمان بیمارستان از افراد غیر نظامی و بیماران تخلیه شده است.

«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز اعلام کرده است که واحد ویژه نیروهای پلیس نیز وارد عمل شده‌ است.

بر اساس گزارش‌ها، تلفات این حمله به چهار کشته و دستکم 58 زخمی رسیده است.
 
 همچنین، به دنبال درگیری ها در افغانستان، نود و سه تروریست در عملیات شبانه روز گذشته نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند.

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز باانتشار بیانیه ای اعلام کرد : این عملیات در استانهای قندهار، ارزگان ، هلمند ، پروان و ننگرهاراجرا شد که  براثر آن بیست وشش تروریست دیگر بازداشت شدند.

براساس این بیانیه ، چهل نفر از کشته شدگان اعضای گروه طالبان بودند که در شهرستان "خاکریز" استان قندهار کشته شدند و سی وهفت نفر از اعضای داعش نیز در شهرستان  "اچین" استان ننگرهار به هلاکت رسیدند. هویت سایر کشته شدگان این عملیات اعلام نشده است. وزارت کشور افغانستان تلفات احتمالی نیروهای افغان را دراین عملیات اعلام نکرده است.

در همین ارتباط دولت افغانستان از حملات  راکتی از خاک پاکستان به استانهای شرقی این کشور بصورت رسمی به سازمان ملل متحد شکایت کرد.پس از حمله تروریستی به زیارتگاهی در ایالت سند، پاکستان مرزهای مشترک خود با افغانستان را بسته است. حملات راکتی به این کشور ادامه یافت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات