شرکت جهان نوین آریا بهعنوان نماینده رسمی محصولات نیسان در ایران، از ابتدای فعالیتش تاکنون شیوهای نوین را برای فروش و تحویل خودروهایش در نظر گرفته است. تاخیر در تحویل، مسالهای است که این روزها به امری رایج در میان شرکتهای خودروسازی و واردکنندگان خودرو تبدیل شده است. همچنین عدم دانش فنی و تجربه لازم در بحث تحویل خودرو، مساله دیگری است که متولیان امر باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.
به گزارش تابناک،
شرکت جهان نوین آریا، چند وقتی است که با اجرای طرح «تحویل ناب نیسان»، تکریم از حقوق مشتری و رضایتمندی خریداران را سرلوحه کار خود قرار داده است. اجرای این طرح با شعار بهموقع، با پلاک، با احترام و با لبخند، نشاندهنده میزان مشتریمداری این شرکت است. این طرح از یکشنبه دهم اردیبهشتماه در تهران آغاز شد و اکنون پس از گذشت سه ماه در تمام نمایندگیهای نیسان در کشور، تحویل خودروها به صورت مراسمی تشریفاتی و VIP ا نجام میپذیرد.
تحویل ناب نیسان به چه معناست؟
از آنجایی که تحویل خودرو در شرکت، فرآیندی سریع را طی میکند، مشتریان میتوانند در زمانی کمتر از 5 روز خودروی خود را بهصورت پلاک شده تحویل بگیرند. فرایند شمارهگذاری و اخذ پلاک خودرو در ایران و بهخصوص کلانشهرها، امری زمانبر و طولانیست که احتمالا فرد متقاضی را مجبور به مراجعه چندباره به شرکت و مرکز شمارهگذاری میکند. از همین رو شرکت جهان نوین آریا با توجه به شعار کمپانی نیسان که تحویل خودرو را مانند ماه عسل در ازدواج میداند، اقدام به شمارهگذاری خودروها پیش از تحویل کرده است تا مشتریان هنگام مراجعه به نمایندگی، با خاطرهای خوش و به یاد ماندنی، خودروی موردنظرشان را تحویل بگیرند.
لازم به ذکر است که تحویل ناب خودروها برای تمام مشتریان و در کلیه شعبههای این شرکت انجام میشود. در این مراسم تشریفاتی خودرو را با چادر مخصوصی میپوشانند که روی آن پیام خوشآمدگویی به جمع خانواده نیسان درج شده است. نام و نام خانوادگی خریدار روی تابلویی در بالای خودرو درج میشود تا همگان عضو تازه وارد خانواده نیسان را بشناسند. پس از برداشتن چادر تشریفات، یکی از پرسنل شرکت، مشخصات و امکانات خودرو را به همراه شرایط خدمات، گارانتی و امداد سیار برای مشتری تشریح میکند و به پرسشهای احتمالی وی پاسخ میدهد. در انتها شاخه گلی از طرف جهان نوین آریا به مشتری تقدیم میشود تا با بهترین خاطرهها محل شرکت را با خودروی خریداری شده ترک کند.
تاثیر اجرای این طرح بر تحویل خودرو توسط سایر شرکتها چه میزان است؟
مسلما یکی از اهداف برگزاری چنین طرحی، اصلاح شیوه تحویل خودرو در کشور است. بارها مشاهده شده است که بسیاری از خریداران به دلیل عدم تحویل بهموقع خودرو با توجه به ضرر و زیانهای احتمالی از تحویل خودرو چشمپوشی و قرارداد خود را با شرکتها فسق کردهاند. اما با اجرای تحویل ناب نیسان علاوه بر تکریم و احترام به حقوق مشتری، وفاداری خریداران نیز به شرکت بیشتر میشود. در همین راستا در گذشته شرکتهای واردکننده خودرو، تحویل اولین سری از محصولات خود را با حضور خریداران جشن میگرفتند. اما اکنون شاهد هستیم که برخی از شرکتها نیز همانند
جهان نوین آریا، محصولات جدید خود را بهصورت پلاک شده و در مراسمی نمادین به دست مشتریان میرسانند. اما نکتهای که در این میان حائز اهمیت بوده، تداوم اجرای این شیوه در تمامی شرکتهاست.