یک راننده تاکسی اینترنتی «تپسی» از مشکلات مالی حوزه کاری خود و اختلال در پرداختی شرکت به رانندگان خبر داد.
به نوشته تین نیوز، این راننده تاکسی، با مطرح کردن مشکلات مالی تاکسیهای آنلاین گفت: پرداختیهای آنلاین مسافران طبق روال گذشته واریز نمیشود و این واریزی در خوشبینانهترین حالت ۴۸ ساعت طول میکشد؛ اما گاه دیده شده که پرداختی شرکت به رانندهها تا یک هفته هم زمان برده است.
وی افزود: در سال جدید قوانین جدیدی هم برای تاکسیهای آنلاین اجرا شده است و روال کاری تاکسیهای آنلاین تغییر کرده است.
این راننده عنوان کرد: «تپسی» طی اطلاعیهای به رانندگان مشغول به کار در این اپلیکیشن جابهحایی مسافر عنوان کرده است که «بهزودی به جز پورسانتی که رانندهها به شرکت پرداخت میکنند، از پرداختیهای روزانه به رانندگان نیز مالیات کسر میشود.»
راننده دیگری که در سامانه تاکسی آنلاین «اسنپ» فعالیت میکند نیز، مشکل اختلال اینترنت را موجب کندی روال عادی کار عنوان کرد.
وی گفت: مشکل اینترنت باعث کاهش تعداد مسافران روزمره شده که با توجه به مشکلات مالی این حوزه، درآمد رانندگان تاکسیهای آنلاین را کاهش داده است.
پاسخ شرکت تپسی به خبر
پیرو خبر منتشر شده با عنوان «اختلال در پرداخت تاکسی اینترنتی «تپسی» به رانندگان» در تاریخ 6/3/97، موارد زیر برای روشن کردن افکار عمومی اعلام میشوند:
1. برخلاف ادعای طرح شده در این خبر، پرداختیهای شرکت تپسی به رانندگان به صورت روزانه تسویه میشوند. خوشبختانه، طی 6 ماه گذشته، تمام پرداختیها به صورت روزانه انجام شده و تنها در 4 نوبت تاخیری کوتاه پیش امده بوده، که در این 4 نوبت نیز، برخلاف ادعای گویندهی ناشناس خبر، تاخیر از 48 ساعت فراتر نرفته است.
2. شرکت تپسی هیچگونه اطلاعیهای مبنی بر کسر مالیات از حق الزحمهی رانندگان در هیچکدام از کانال های رسمی خود منتشر نکرده و چنین خبری کذب است. بر اساس آخرین اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در سال 96، رانندگان دارای یک خودرو که در تاکسیهای آنلاین مشغول فعالیت هستند، از پرداخت مالیات بر درآمد خودرو معاف هستند. تا این لحظه - 8 خرداد 97 - نیز هیچ بخشنامهی جدیدی در این زمینه اعلام نشده و قوانین مالیاتی در این حوزه به روال سال گذشته است.