بلاتکلیفی گریبانگیر پل گیشا

کد خبر: ۹۳۰۵۷۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 16 October 2019
|
7140 بازدید
|
۴

کمتر از ۴۰ سال از عمر پل گیشا می‌گذرد، با اینکه در این سال‌ها تلاش کردند که حفظش کنند ولی چندی است که این پل را جمع آوری و با آن خداحافظی کردند و درنهایت وعده بهره برداری از آن تا آخر سال را دادند.

به گزارش تیترشهر، وضعیت فرسودگی پل فلزی کوی نصر یا همان گیشا تا مرز ناایمن شدن پیش رفت به شکلی که این پل موجب ترافیک ناشی از عدم تعادل خطوط ترافیکی پل کوی نصر نسبت به بزرگراه جلال آل احمد، شده بود که علاوه بر افزایش زمان سفر و مصرف سوخت، کارکرد تقاطع های موجود در بزرگراه شهید گمنام را نیز به ویژه در ساعات اوج رفت و آمد تحت الشعاع قرار می داد.

این پل که در راستای بزرگراه جلال آل احمد ساخته شده از روی بزرگراه چمران می‌گذشت و با داشتن راه‌های فرعی، از بلندترین پل‌های فلزی سواره‌رو تهران به‌شمار می‌آمد اما این پل را آنقدر حفظ کردند تا در نهایت عمر 40 ساله اش نگران کننده شد و سرانجام تصمیم گرفتند تا برچیده شود.

و دیری نگذشت که این موضوع انجام شد ولی در مقابل مشکلات بسیاری از جمله سرگردانی شهروندان برای یافتن مسیر و ترافیک و نیمه رها کردن پروژه را به همراه داشت؛ درواقع بار دیگر اقدامی بدون کار کارشناسی انجام شد.

این پروژه به طور قطع تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود
این در حالی است که در این رابطه پیروز حناچی، شهردار تهران با تاکید بر اینکه مراحل احداث زیرگذر گیشا با سرعت مناسب در حال اجراست، گفت:‌ این پروژه به طور قطع تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.
وی در ادامه توضیح داد: طبق وعده همکارانم هزینه انجام پروژه زیرگذر گیشا پس از بازبینی‌ها کاهش یافته است و سریعتر از موعد تمام می‌شود.

شهردار تهران همچنین ادامه داد: در پروژه گیشا باید ۱۲۰ هزار مترمکعب خاک جابه‌جا شود که نیمی از آن انجام شده و تا اسفند امسال پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.

اما با تمام این تفاسیر هنوز کاری از پیش نرفته و هر روز گله شهروندان افزایش می یابد چراکه برخی از مردم مطرح می کنند که نبود تابلو و نشانه مناسب برای یافتن مسیر و دور شدن و صرف زمان از مشکلات فعلی است که شهرداری باید هر چه زودتر مردم را از سرگردانی در بیاورد همچنین شهروندی دیگر می گوید شهرداری برای کاهش ترافیک و امنیت این پل را جمع آوری کرده ولی این موضوع تشدید شده است.

در این راستا شهرداری از بهره برداری این پروژه تا پایان سال صحبت کرده است ولی به نظر می آید با توجه به شواهد و عدم اقدامی مناسب در این زمینه این امر تا پایان سال محقق نشود.

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه مهم پایتخت
حال چندی پیش در این زمینه مهندس صفا صبوری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیرامون چگونگی پیشرفت و احداث پروژه جدید پل گیشا اظهارکرد: قرار بوده است که فاز صفر پروژه در ۳۱ شهریور تحویل شود که تحویل شده است و با حضور سردار مهماندار این قسمت از پروژه در اختیار شهروندان قرار گرفته است. و زیر گذر شرقی غربی که قرار است جایگزین پل شود تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به برنامه ای که پیش روست ۶۰ درصد کار پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه به خوبی پیش می رود و تاکنون مشکل خاصی در این طرح وجود نداشته است.

صبوری بیان کرد: برآورد اولیه پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و با مهندسی ارزی که صورت گرفته مقداری از هزینه‌ها کاهش یافته و امیدواریم بارقمی کمتر از این با توجه به تورم و گرانی مصالح پروژه به اتمام برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیرامون تاثیر پروژه جدید بر گره ترافیکی منطقه اظهارکرد: با توجه به اینکه مجموعه پل سواره روی کوی نصر یا گیشا یک گره دائمی ترافیکی شهر تهران بوده است و قریب به ۳۰ سال است که خبر از ترافیک این پل به گوش می رسد عصر ها به سمت غرب و صبح‌ها به سمت شرق همیشه این ماجرا تکرار می شده به دلیل اینکه خیابانهایی که به این پل می رسیدند هر کدام ۴ مسیر حرکتی داشتند که وارد دو خط حرکتی می شدند و پل دو خط حرکتی بود در صورتی که عبور اتومبیل ها ۳ یا ۴ خط حرکتی بود.

صبوری در ادامه گفت: در آخرین روزهایی که قرار بر جمع آوری پل بود آمارگیری ترافیکی دقیقی صورت گرفت و از آخرین روزها در پیک ترافیک اطلاعات مورد نظر در دسترس است و زمانی که این زیر گذر راه اندازی شد، آشفتگی ترافیک رفع شد و در آینده آمار دقیق تر در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

حال با تمام تفاسیر شواهد نشان از رها شدن این پروژه در نیمه راه خبر می دهد به شکلی که مدیران شهری انتظار داشتند با بهره‌برداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با ۳ خط عبوری در هر یک از باند‌های شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک ساماندهی شود ولی هنوز کاری از پیش نرفته است.

گویی این پروژه در نیمه راه رها شده است! امید است که شهرداری در این راستا در خصوص احقاق حقوق عامه با عزمی راسخ به میدان آمده و مردم را از سرگردانی در بیاورد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
پسرک فضول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اگر یک بررسی ساده انجام شود در می یابید که زیرگذر میدان حسن اباد تهران ظرف مدت 20 روزو در یک تعطیلات عید انجام شد. پس چرا این همه برای یک زیرگذر وقت تلف می کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
همچینم رها نشده چون من هر روز از کنارش رد میشم و فعالیت کارگرها رو می بینم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
در زمان برداشتن پل هیچگونه آثاری از خوردگی فلز نبود و نشان از کیفیت بالای سازه داشت گویا هدف از پروژه فقط تصاحب اهن و فلز پل بود و فکری برای بعداز ان نکرده اند همانطور که مشخص شده به کوی نصر خروجی و ورودی نداده اند و این باعث تشدید ترافیک خواهد بود در زمان افتتاح صرفا یک پروژه بدون مطالعه و فقط از سر کسب سود و تجربه بوده زیرگذز امیر آباد هم همیشه پلیس با مسدود کردن اقدام به تنگ کردن معبر میکند که نشانه از بدون کارشناسی بودن ان است
غلامرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
به نام خدا
مطمناً باتوجه به حجم ترافیک منطقه پس از افتتاح این زیرگذر گره ترافیک به پل آزمایش منتقل می شود که علت آن هم باریک بودن و قدیمی بودن نداشتن خروجی های مناسب در دو مسیر رفت و برگشت است ! در صورتیکه اگر زیر گذر نصر تا غرب بزرگراه شیخ فضل اله ادامه میافت و کمبود خروجی های به شمال و جنوب جبران می شد کل پروژه آینده نگرانه تر می شد.
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟