جهش جریمه‌ورود به محدوده‌ ممنوعه ترافیکی

جریمه ورود به محدوده‌های ممنوعه ترافیکی ۹۰ هزار تومان شد
کد خبر: ۹۴۶۲۳۰
|
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ 24 December 2019
|
11701 بازدید
|

مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور از افزایش جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع ترافیکی از ۲۰ به ۹۰ هزارتومان خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پوریا محمدیان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در برخورد با متخلفانی که وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند، پیش از این دو کد جریمه وجود داشت که در جدول تخلفات راهور معادل ۲۰ هزار تومان بود.

او افزود: در کنار این کد هم ظرفیتی به نام ماده ۱۸ قانون رسیدگی به تخلفات بود که اگر محدوده‌هایی به پیشنهاد پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها در شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها یا در شورای ترافیک تهران مصوب شود، به منزله ورود به محدوده ممنوعه و جریمه این تخلف ۹۰ هزار تومان همراه با نمره منفی است.

‌محمدیان گفت: این افزایش به همراه مصوبات جلسه وزیر کشور، شامل تسریع در نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل، تشدید برخورد با خودروهای متخلف، آلاینده و اسقاطی، برخورد با صنایع آلاینده، دوگانه سوز کردن ناوگان عمومی دوشنبه شب به استانداران ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اعمال این جریمه‌ها ابزار مناسب بازدارندگی است، ابراز امیدواری کرد: این اقدامات باعث کاهش تخلفات شود.

سرهنگ محمدباقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا دیگر میهمان برنامه با بیان اینکه در وضعیت تشدید الودگی کلانشهرها پلیس هم بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار خود را ملزم به اعمال قانون می‌کند گفت: زمانی که طرح زوج و فرد از درب منازل اعمال می‌شود پلیس هم طبق مقررات عمل می‌کند.

‌او با اشاره به طرح شهرداری در کنترل آلودگی شهر گفت: پلیس مخالف آن طرح بود، چون زیرساخت‌های لازم ایجاد نشده بود.

‌سلیمی افزود: اعمال ماده ۱۸ در قانون اخذ جرایم از وظایف پلیس به شمار می‌اید.

‌مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران هم با اشاره به سهم ۱۴ درصدی خودروهای بنزینی و سهم ۱۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوای شهر تهران، گفت: بیشتر آلودگی هوای شهر تهران مربوط به کامیون‌ها و خودروهای گازوئیل سوز با ۱۵ و ۷ دهم درصد و صنایع، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها با سهم بالای ۳۵ درصد می‌باشد.

‌شهیدزاده افزود: متأسفانه در فصل زمستان بسیاری از این صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت‌هایی مانند گازوئیل به جای گاز استفاده می‌کنند.

محمدمهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست دیگر میهمان برنامه با ارائه آماری از بیشترین آلوده کننده‌های هوای شهر، گفت: بر اساس اعلام پلیس راهور، ۱۱/۵ میلیون موتور سیکلت در سطح کشور فعال هستند که ۸۰ درصد ان‌ها فرسوده و کاربراتوری هستند.

‌او افزود: این تعداد موتورسیکلت، به اندازه ۱۲۰ میلیون خودروی در حال تردد آلودگی ایجاد می‌کنند و این درحالیست که حدود ۲۴ میلیون خودرو در سطح کشور داریم.

‌وی گفت: بیشترین سهم آلایندگی دیگر، مربوط به مصرف سوخت مازوت برخی کارخانجات است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
پس خودروهای دارای معاینه فنی برتر چه می شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
یه نکته بسیار جالب اینکه همه افزایش قیمت ها چه سوخت چه مثلا گاز و جریمه و هرچیز دیگه ای به اسم کمک به مردم و کمک به شهر افزایش پیدا میکنه ولی مردم هیچ چیزی نمیبینن نه کمکی نه پیشرفتی هیچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
این هم جزیی از سیاست فشار حداکثری روی مردم
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
چرا همش از جیب مردم برداشت میکنید ...کاملا مشهود است که 90 درصد اتومبیلهای شخصی دودزا نیستند و به اندازه اتوبوسها و مینی بوسهای نیروی انتظامی و سرویسهای نقلیه سپاه و ارتش دودزا نیستند ... 50 درصد این سرویسهای نقلیه نظامی دودزا هستند و براحتی در شهر تردد میکنند ... علاوه بر این پلیس راهور هم با مشاهده این وضعیت هیچ تلاشی برای متوقف کردن این وسایل نقلیه نمیکند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
برکت الله این آلودگی هوا اگه برای ما آب نداشت برای شما نون داشت آخه این شد کار به بهانه های مختلف جیب مردمو خالی کنید تازه باید منتظر سازمانهای دیگه باشیم که چه چیزایی رو به چه بهونه ای گرون کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
در یک طرح تمام متور سیکلت ها را برقی کنید
وکیل الرعایا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ماده 18 مذکور اجازه تعیین مناطق ممنوعه را به شورای حمل و نقل و ترافیک میدهد اما در مورد تعیین مبلغ جریمی همچنان باید تابع جداول مصوب هیات وزیران بود و چنین تصمیمی خلاف قانون وقابل تقض در دیوان عدالت اداری است. به امید روزی که مقامات ادارای دست از خلق قانون و تصمیمهای خلق الساعه که خسارت ان بیش ار منافع آن است دست بردارند.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
ته مدیریت مدیران نخبه ما فقط افزایش جریمه هاست. پیشگیری از آلودگی درآمدشان را کم میکند
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
یک شبه قانون وضع میکنند ،یعنی نیاز به هیچ مجوزبالادستی برای افزایش جریمه و... وجودندارد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
عيدي كارمند ها رو داريد جمع مي كنيد ؟ نه كه خيلي اتوبوس و تاكسي و مترو داريد روز به روز هم جريمه ها رو اضافه كتيد . چرا خودرويي ميسازي كه دودزا و پرمصرف هست و نميشه ازش استفاده كرد .
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟