آیا از نفس افتادن تولید داخل، وقتی به قیمت بیکاری هزاران هزار نیروی کار ایرانی و رونق گرفتن بازار واسطه گری تمام مي شود، قادر خواهدبود تا رفاه اجتماعی و استقلال اقتصادی کشور را تضمین نماید؟ وقتی رهبری معظم انقلاب در هر فرصت و تریبون، ملت را به خرید کالای ایرانی و مصرف تولیدات داخلی فرامی خوانند و تنها راه خلاصی از سلطه اقتصادی کشورهای غربی را در تناوری و شکل گیری « اقتصاد مقاومتی و جهش توليد » هجی می کنند، آیا واردات خودرو قادر خواهد بود تا خودکفایی ملی و استقلال اقتصادی کشور را ببار آورد؟
آیا کشورهای پیشرفته دنیا نیز در دوره ای که مشغول به گذار بوده اند از فرمولِ غاز بودن مرغ همسایه استفاده کرده اند؟ مگر ماهاتما گاندی نبود که وقتی فهمید جنس نخ لباس هندی ها، انگلیسی است، اعلام کرد تا زمانی که کشورش در تولید نخ به خودکفایی نرسد، دیگر لباسِ دوخته شده نمی خرد و نمی پوشد، بلکه ترجیح می دهد از بوریایی نادوزی استفاده کند که مطمئن است توسط هموطنان خودش تولید شده است؟
مگر آلمان ها نبودند که پس از جنگ دوم جهانی، وقتی همه کشورشان با خاک یکسان شده بود، حاضر نشدند از بیگانه گندم بخرند و قوت لایموت شان، با دستان کسی غیر از آلمانی تولید شده باشد؟ آن ها عهد بستند تا زمانی که گندمِ آلمانی درو نشده، در حیاط خانه شان سیب زمینی می کارند و می خورند، اما ننگ نان خارجی را به خویش نمی خرند!
این چنین الگویی است که هند را هند و آلمان را آلمان کرده است. در هیچ کجای دنیا نمی توانید سراغ بیاورید که ملتی، با «نه» گفتن به دسترنج فرزندان خویش و آغوش گشودن بر تولید بیگانه توانسته باشد، مرزهای استقلال و استغنای ملی اش را درنوردیده و برای مردم دیگر نقاط دنیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.
برای واردات چي ها مهم نیست چرخ هر خودروهاي خارجي که در خیابان های این شهر می چرخد، چرخ زندگی چند کارگر ایرانی را از حرکت بازمی ایستاند؟ برای شان اهمیت ندارد هر دلاری که برای واردات یک خودروی خارجی از کشور خارج می شود، چه اندازه چرخه پیشرفت مملکت کُند می کند؟
آن ها متوجه نیستند دلارهای بی زبانی که باید صرف توسعه زیرساخت های کشور شود، صرف گسترش رفاه عمومی، آموزش و پرورش، بهداشت، آموزش عالی، راه، مخابرات، فناوی اطلاعات و...، حالازمزهاي هايي است كه قرار است خرج واردات خودرو شود که هیچ مزیتی نسبت به مشابه داخلی اش ندارد.
آن ها نمی خواهند به این پرسش پاسخ دهند که مگر خودروسازان مطرح دنیا، از همان ابتدا خودروساز به دنیا آمده اند؟ نمی خواهند بگویند چند ده سال وقت و چه مقدار سرمایه صرف شده تا آن خودروساز نامی، جایگاه و برند امروزی اش را به دست آورده است؟ چرا نباید فرصت بالندگی را در سایه حمایت از تولید ملی، برای مهندسان و طراحان داخلی ایجاد کنیم و به آن ها اجازه دهیم با خلاقیت و نوآوری، برای سرزمین شان افتخار بیافرینند؟
واردات خودرو در شر ايط تحريمي كشور در مضيقه ارزي براي واردات دارو است ، خیانت به اقتصاد ملی خواهد بود.