وزیر جهاد کشاورزی:

برنامه «تأمین نهاده‌های دامی» به دولت می‌رود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هم‌اکنون برای تأمین نهاده در بخش مرغ و تخم‌مرغ با اولویت مرغ لاین ایرانی، اجداد و مادر مشکلی وجود ندارد و در بخش دام نیز، طی هفته آینده برنامه‌ای برای تأمین ذرت، جو و سویا به دولت تقدیم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۴۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲ 01 January 2021
|
8149 بازدید
به گزارش تابناک به نقل از فارس از بجنورد کاظم خاوازی امشب در نشست خبری دستاورد‌های سفرش به خراسان شمالی اظهار کرد: دیدار چهره به چهره با کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی و دامپروری طی سفر‌های استانی باعث می‌شود تا نظرات و خواسته‌های آنان را بشنویم و در تصمیم‌گیری‌ها مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت بخش‌های مختلف کشاورزی در استان افزود: خراسان شمالی درزمینه کشت پنبه جایگاه خاصی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سطح کشت پنبه در این استان از مجموع ۷ هزار هکتار به بالاتر از ۹ هزار هکتار افزایش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین درباره وضعیت گلخانه‌های استان گفت: ۶ شهرک کشاورزی در این استان آماده‌شده که پتانسیل خوبی برای زمینه اشتغال‌زایی در بخش‌های گلخانه‌ای و فرآوری محصولات کشاورزی دارد.

وی به تسهیلات مصوب برای بخش‌های مختلف کشاورزی اشاره کرد و افزود: محصولاتی مانند انگور، زعفران، نوغانداری و گوشت قرمز در خراسان شمالی می‌توانند بالغ‌بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کنند.

خاوازی از آماده‌سازی ۳۵ بسته سرمایه‌گذاری بی‌نام در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این طرح‌های به همراه درخواست‌های دیگر سرمایه‌گذاران آماده واگذاری است و به‌سرعت مجوز‌های لازم برای آنان صادر می‌شود.

وی در ادامه به کشت گیاهانی جدید همچون کاملینا اشاره کرد و ادامه داد: کشور در تولید روغن دارای ضعف شدیدی است که با کشت گیاه کاملینا در سطح بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در کشور و ۸۰ هکتار در استان تلاش می‌کنیم تا این محصول را به در مزارع توسعه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت و تصمیمات برای تأمین نهاده‌های دامی و طیور کشور تصریح کرد: هم‌اکنون برای تأمین نهاده در بخش مرغ و تخم‌مرغ با اولویت مرغ لاین ایرانی، اجداد و مادر مشکلی وجود ندارد و در بخش دام نیز طی هفته آینده برنامه‌ای برای تأمین ذرت، جو و سویا به دولت تقدیم می‌شود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: برنامه داریم که باتوجه به آب بر بودن محصولی همچون ذرت و عدم امکان تولید آن در کشور به میزان موردنیاز، محصولات پروتئینی جایگزینی را در کشور کشت کنیم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟