بازدید 3697

معرفی شیشه مناسب برای نمای ساختمان

شیشه یکی از متریال هایی است که کاربرد زیادی در معماری داخلی دارد در این مطلب به معرفی شیشه مناسب برای نمای ساختمانی می پردازیم.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 21 February 2022

معرفی شیشه مناسب برای نمای ساختمان

شیشه یکی از متریال های پرکاربرد و پر طرفدار در طراحی و معماری داخلی و خارجی ساختمان ها می باشد. اغلب معماران و کارفرماها به نمای ساختمان ها بیشترین اهمیت را می دهند. یکی از کاربردی ترین استفاده های شیشه در نمای ساختمان است که جلوه ای خاص و منحصر به فرد به آن می بخشد. برای ساخت نمای ساختمان ها از شیشه های گوناگون و مختلفی نظیر شیشه لاکوبل و شیشه رنگی استفاده می شود. در زمان استفاده از شیشه در نمای ساختمان، شفافیت و زیبایی آن دو چندان می شود. جنس و کیفیت این شیشه ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به این منظور بهتر است آن را از یک تولید کننده و برند معتبر خریداری نمایید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا شیشه های کاربردی و مورد استفاده در نمای ساختمان را به شما معرفی نماییم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب آن و کسب آگاهی بیشتر در خصوص انواع شیشه ها، بتوانید انتخاب بهتری را در این زمینه داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چه نوع شیشه هایی برای نمای ساختمان مناسب می باشند؟

برای ساخت نمای شیشه ای ساختمان از انواع شیشه ها در اشکال گوناگون و با خصوصیات مختلف استفاده می شود. بیشترین کاربرد شیشه در نمای ساختمان به عنوان درب و پنجره می باشد. از جمله شیشه های مورد استفاده برای نمای ساختمان می توان به شیشه های شفاف و شیشه های نیمه شفاف، شیشه های رنگی که به عنوان شیشه رنگی دیوارپوش هم استفاده می شوند، شیشه های ضد حریق یا پیرکس، شیشه های رفلکس، شیشه های مسطح، شیشه های سکوریت و شیشه های دو جداره و شیشه های نشکن و ... اشاره نمود. در ادامه به بررسی این شیشه ها می پردازیم.

شیشه های رنگی

شیشه های رنگی نوعی از شیشه هستند که برای نمای ساختمان ها استفاده می شوند. این شیشه ها به دو صورت و روش تولید می شوند. در یکی روش با کاهش یا افزایش مواد شیمیایی به مواد اولیه شیشه، رنگ آن را تغییر داده و به رنگ های خاصی تبدیل می کنند. به عنوان مثال برای تولید شیشه های قرمز از اکسیدهای مسی استفاده می شود و برای تولید شیشه آبی از اکسید کبالت کمک می گیرند. در روش دوم نیز شیشه سفید را در داخل مذاب رنگی فرو می برند و به این ترتیب آن را رنگی می سازند.

معرفی شیشه مناسب برای نمای ساختمان

شیشه های سکوریت

شیشه های سکوریت نوعی از شیشه ها هستند که به صورتی خاص تولید می شوند. در ساخت این نوع شیشه، آن را در حرارت 700درجه سانتی گراد به بالا قرار می دهند و سپس به صورت ناگهانی سرد می کنند. این عمل موجب مقاومت بالای شیشه تولید شده در برابر حرارت و ضربه و تغییرات ناگهانی دما می گردد. شیشه های سکوریت شده در زمان شکستن، به ذرات ریز و مکعب شکل تقسیم می شوند. این مقاومت بسیار بالای شیشه سکوریت شده آن را گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان نمای ساختمان می کند. از این شیشه های سکوریت در ساخت پارتیشن شیشه ای فریم لس نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

شیشه ضد حریق یا پیرکس

شیشه های ضد حریق یا پیرکس نوع دیگری از شیشه های مناسب برای ساخت نمای ساختمان است. این شیشه ها برای تولید از مقادیر بسیار زیادی اکسید بوریک استفاده می کنند. همچنین مقدار سیلیس این نوع شیشه ها نسبت به شیشه های عادی و معمولی بیشتر است و این خصوصیات سبب افزایش مقاومت این شیشه ها نسبت به سایر شیشه های معمولی در برابر حرارت می گردد و گزینه مناسبی برای استفاده و ساخت نمای ساختمانی می باشند.

شیشه های رفلکسی

نوع دیگری از انواع شیشه ها شیشه های رفلکسی هستند که مناسب برای نمای ساختمان می باشند. این شیشه ها با پوششی که انعکاس دهنده نور و حرارت است، پوشانده می شوند. شیشه های رفلکس، نور خورشید را منعکس کرده و از ورود حرارت به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.  در روشنایی اگر از بیرون به این شیشه ها نگاه کنید، تصاویر مانند آینه در آن بازتاب پیدا می کند. اما از داخل تمام تصاویر بیرون قابل مشاهده می باشد. بازتاب نور در شیشه های رفلکس، هنگام شب برعکس روزها عمل می کند و این امر به آن معنا است که محیط داخل ساختمان به طور شفاف دیده می شود و فضای بیرونی دیده نمی شود. زیرا با روشن شدن چراغ در داخل ساختمان و تاریکی بیرون، نور برعکس می شود. 

شیشه مسطح

شیشه های مسطح نوع دیگری از شیشه ها هستند که در نمای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع شیشه ها را با افزودن توری فلزی به شیشه تولید می کنند. از شیشه های مسطح بیشتر در مکان ها و فضاهایی که خطر شکستن یا فروریختن شیشه وجود دارد، استفاده می شود.

شیشه دو جداره

شیشه های دو جداره نوع دیگری از شیشه ها هستند که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این شیشه ها از دو لایه ساده و یا یک لایه ساده و یک لایه شیشه رنگی تولید می شوند. لبه ها و درزهای این نوع شیشه ها را هواگیری می کنند. فضای خالی بین دو لایه شیشه را با مواد خشک کننده پر می کنند. این شیشه ها دارای یک خصوصیت مهم و بارز هستند و آن عایق بودن در برابر صدا، گرما و سرما می باشد.

معرفی شیشه مناسب برای نمای ساختمان

جمع بندی نهایی

یکی از مهم ترین عواملی که در خرید شیشه بسیار حائز اهمیت است، کیفیت و نوع شیشه است. برای داشتن یک شیشه با کیفیت و خوب باید آن را از یک برند و تولید کننده معتبر خریداری نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات