پشت پرده سقوط بورس اعلام شد

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، دلیل مهم ریزش بورس را پیش‌فروش خودرو می‌دانند و معتقدند که دولت، رونق خودرو را به بازار سهام ترجیح داده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۲۰
|
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 18 June 2023
|
8435 بازدید
پشت پرده سقوط بورس اعلام شد

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بازار سهام همچنان درحال درجا زدن است؛ این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد که امسال بورس عقب‌ماندگی خود از افزایش قیمت ارز را جبران کند، اما از نیمه اردیبهشت‌ماه تمام معادلات برهم خورد و بازار سرمایه در اغلب روزها مسیر نزولی را طی کرد. در نیمه اردیبهشت‌ماه رکورد خود را شکست و کانال ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحد را هم فتح کرد، اما از فردای همان روز وارد فاز سقوط شد؛ تا این‌که در نهایت در آخرین معاملات امروز روی عدد ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۸۸۷ واحد ایستاد. این یعنی در این مدت شاخص بورس نزدیک به ۴۹۹ هزار واحد ریزش داشته است.

تا مدتی پیش تعداد افرادی که تصور می‌کردند اصلاح بورس کوتاه‌مدت خواهد بود، بیشتر از افرادی بود که حرف از اصلاح چند ماهه می‌زدند. اما حالا اکثر کارشناسان به این باور رسیده‌اند که بورس به این زودی‌ها روند صعودی جدیدی را آغاز نمی‌کند.

این دسته از تحلیلگران معتقدند گرچه بازار سقوط سنگینی نخواهد داشت، اما رشد هم نمی‌کند تا در همین حوالی، کف‌سازی انجام شود و اصلاح زمانی نیز تکمیل شود تا بورس صعودی جدید را آغاز کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟