ﺻﻨﻌﺖ ورزش به عنوان یکی از ﺻﻨﺎیع ﻧﻮین در اﻗﺘﺼﺎد ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠل ﻃﯽ دﻫﻪﻫﺎی اﺧﯿﺮ ﻧﻘﺶ ﻣﻮﻟﺪی ایفا ﻧﻤﻮده و ﺑﺮای ﺳﺮﻣﺎیهﮔﺬاریﻫﺎی ﮐﻼن اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶ ﺑﺮای ﻫﺮ ﮐﺸﻮری تأثیرﮔﺬار اﺳﺖ.
با توجه به ماهيت تاثیرگذاری رسـانه ملی (صدا و سيما) در كشور میتوان نقش مهمی را براي آن متصور شد. تلویزیون همچنان عامل مهم، تاثیرگذار و جدایی ناپذیر در فرهنگ مدرن و تمامی جنبههای زندگی ما از جمله ورزش و اقتصاد محسوب می شود.
می دانیم که تلویزیون، ورزش و اقتصاد در بخش زیربنای زندگی روزمره بسیاری از مردم جهان نقش مهمی دارند. ورزش به عنوان یک نقطه کلیدی در فرهنگ جهانی ، کالایی رسانه محور است و این کالای رسانهای در برنامهریزی اقتصاد جهانی پرقدرت جای گرفته است.
کتاب تلویزیون ، اقتصاد ، ورزش با تالیف دکتر اردشیر زابلیزاده و دکتر سیروس معدندار به موضوعات مهم درآمدزایی در صنعت ورزش ایران و جهان می پردازد؛ درآمدزایی در ورزش جهان از کشورهای صاحب ورزش گرفته تا مسابقات المپیک و جهانی، از فدراسیونها گرفته تا رشتههای همگانی که جنبه سرگرمی و تفریحی دارند، همه و همه با کمک رسانه مخصوصا تلویزیون در قالب پخش زنده و گزارش های خبری و مستند در حال پول سازی و درآمدزایی هستند.
حال چرا در کشور ما ورزش هزینه بر است و نمی تواند درآمدزا باشد سوالی است که در این کتاب پاسخ داده شده است.
برندشناسی، کارآفرینی، صنعت ورزش، آموزش، راهکارهای توسعه، فرصتهای جدید سرمایه گذاری، نقش مجلس و دولت، استعدادیابی، ساختار ورزش کشور، باشگاه داری در ورزش حرفه ای، سیاست های درآمدی و بانکی، دیپلماسی، المپیک، رسانه، بازی های الکترونیک و فضای مجازی، صنعت فوتبال، توریسم و گردشگری، اخلاق حرفهای، صنعت تماشاگری، زنان و اقتصاد خانواده، بیست و پنج فصل این کتاب به اضافه مصاحبه با ۴۸کارشناس خبره و استفاده از آخرین منابع کتاب ها و مقالات داخلی و خارجی تالیف شده است که می تواند مورد بهره برداری علاقمندان به ورزش، ورزشکاران، باشگاهداران، رؤسای فدراسیونها، انجمنهای ورزشی، دانشجوبان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقاطع مختلف، محققین و پژوهشگران، مدیران ورزش، کارشناسان و اساتید دانشگاه (اقتصاد، ورزش، رسانه) قرار گیرد.