بازدید 6574
۳
پایه‌های سست نیمکت استقلال با وجود ابقای تلویحی جواد

نکونام و هلدینگ سر میز قمار

حدود سه هفته پس از اتمام لیگ برتر بالاخره باشگاه استقلال به انبوه خبرهای ضدونقیض درباره همکاری یا قطع همکاری با جواد نکونام واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۴۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵ 22 June 2024

نکونام و هلدینگ بر سر میز قمار!

به گزارش تابناک ورزشی، بخش قابل توجهی از هواداران استقلال خواهان استخدام سرمربی خارجی هستند و جو هواداری آبی‌ها نشان می‌دهد آنها تمایل چندانی به ادامه حضور جواد نکونام ندارند. در این شرایط روزهای گذشته با انتشار اخبار ضدونقیض سپری شد و البته سکوت باشگاه به این فضای مبهم دامن زد. یکی از شایعات داغ این بود که نکونام فصل گذشته با دریافت مجوز از برخی نهادها امکان نشستن روی نیمکت استقلال را به دست آورد و حالا او برای فصل آینده از چنین مجوزی محروم شده است.

در این بین سؤال مهم و ابهام بزرگ این بود که چه اتفاقی افتاده که نکونام نمی‌تواند به فعالیت خود به عنوان نفر اول کادرفنی آبی‌ها ادامه دهد؟ هرچند موضوع تنها در حد شایعه باقی ماند و پاسخ روشنی برای این سؤال وجود نداشت تا حامیان نکونام قانع شوند، دیروز باشگاه استقلال بالاخره به انبوه شایعات و گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان داد. رسانه رسمی باشگاه استقلال با انتشار تصویری از جواد نکونام در کنار احمد شهریاری، نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه، تلویحاً از ابقای سرمربی آبی‌ها برای لیگ برتر بیست‌وچهارم خبر داد.

در بخشی از خبر باشگاه استقلال آمده است: «احمد شهریاری نماینده هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال، جمعی از مدیران باشگاه به همراه جواد نکونام سرمربی و اعضای کادرفنی بزرگسالان از نزدیک شاهد دیدار تدارکاتی تیم امید استقلال برابر اکباتان بودند. در این دیدار که محمدحسین ضیایی، مدیر آکادمی استقلال حضور داشت، ایشان گفت‌وگویی با جواد نکونام در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های پایه و وضعیت بازیکنان مدنظر برای حضور در تمرینات بزرگسالان داشتند».

تصمیم «برد- برد» یا «باخت-باخت»
آنچه مشخص است اینکه هواداران استقلال به دو جبهه تقسیم شده‌اند و نظری کاملاً متفاوت دارند. گروهی معتقدند با توجه به شرایط موجود از جمله مباحث داوری و البته کمبود بازیکن، نکونام فصل موفقی را با استقلال سپری کرد و باید در فصل پیش‌رو هم هدایت آبی‌ها را برعهده داشته باشد تا به وعده خود مبنی بر قهرمانی جامه عمل بپوشاند. هرچند با توجه به نایب قهرمانی استقلال با ۶۷ امتیاز که قاطعانه‌ترین نایب قهرمانی بود، به لحاظ نتیجه‌گیری نظریه اشتباهی هم نیست. در سمت مقابل طیفی قرار دارند که مخالف ادامه فعالیت نکونام هستند که به نظر می رسد تعدادشان هم اصلا کم نیست.

در کمتر از 48 ساعت گذشته و انتشار اخبار و پالس‌هایی جدی مبنی بر ابقای نکونام، آنهایی که خواهان استخدام سرمربی بزرگ خارجی هستند فعال شدند و با هجوم به صفحه اینستاگرام هلدینگ خلیج فارس، هزاران کامنت در مخالفت با ادامه حضور جواد منتشر کردند. در واقع هواداران استقلال با حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی از جمله X (توئیتر سابق)، هشتگ «اخراج نکونام» را به یکی از ترندهای توئیتر فارسی تبدیل کردند.

این اتفاقات در شرایطی افتاده که نمی‌توان مخالفت تعدادی از پیشکسوتان و چهره‌های محبوب و موجه آبی‌ها در نزد هواداران را نادیده گرفت. حسن روشن، وریا غفوری، علی سامره، پیروز قربانی و ادموند اختر جزو افرادی بودند که علیه سرمربی استقلال موضع گرفتند و البته چهره‌هایی چون اشکان دژاگه که سابقه کار با نکونام را دارند هم در مصاحبه هایی به نقد او پرداختند. در این وضعیت پر واضح است که تصمیم به ابقای جواد نکونام چیزی شبیه قمار است؛ هم برای خودِ او و هم برای هولدینگ خلیج فارس! اگر استقلال با نکونام موفق به قهرمانی در فصل آینده شود، برای دو طرف معامله «برد-برد» بوده و اگر هم جز این شود که نتیجه مشخص است.

نکونام و هلدینگ بر سر میز قمار!

جلسه سرنوشت ساز
دقیقا ۲۱ روز از شب پایانی لیگ برتر، از دست رفتن قهرمانی استقلال و بالا بردن جام توسط پرسپولیسی‌ها می گذرد. جواد نکونام در بخشی از نشست خبری خود بعد از آخرین بازی لیگ برابر پیکان گفت: «می‌خواهم به هواداران‌مان این نوید را بدهم که از امروز برای سال بعد شروع می‌کنیم و تیمی را درست خواهیم کرد که بتوانیم با اختلاف امتیاز قهرمان شویم». از روزی که سرمربی آبی‌ها وعده تشکیل تیمی قدرتمند برای قهرمانی در لیگ برتر و حضور پرقدرت در لیگ نخبگان را آسیا داد، سه هفته می‌گذرد اما هنوز هیچ نشانه امیدبخشی برای هواداران وجود ندارد.

در این میان قرار است یکشنبه جلسه مهمی برگزار شود که می‌تواند سرنوشت‌ساز هم باشد. طبق خبرهای منتشر شده، فردا دومین مجمع باشگاه استقلال از زمان آغاز به کار مالکیت جدید، برگزار می‌شود و احتمالاً ساختار مدیریتی آبی‌ها تکمیل خواهد شد. به نظر می‌رسد در حال حاضر فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه، اختیارات چندانی ندارد و تمام امور با نظارت مسئولان هلدینگ و البته احمد شهریاری در نقش نماینده هلدینگ خلیج‌فارس انجام می‌شود.

نکته مهم اینکه قرار است در جلسه فردا، شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی پارس به‌عنوان اعضای حقوقی جدید این باشگاه نمایندگان خود را برای حضور در هیات‌مدیره استقلال معرفی کنند. اگر این اتفاق بیفتد ترکیب ۵ نفره هیئت‌مدیره آبی‌ها تشکیل و مدیرعامل جدید استقلال هم معرفی خواهد شد.

آنچه در سرنوشت جواد نکونام تأثیر زیادی دارد، اینکه احتمالاً احمد شهریاری برای مدیرعاملی استقلال منع قانونی دارد، چرا که به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ در حال فعالیت است. از سویی خبرهایی مبنی بر مذاکره با استراماچونی و پاسخ منفی او که در روزهای گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد نکونام در میان مدیران هلدینگ هم مثل هواداران دارای موافق و مخالف است و هیچ بعید نیست در روزهای آینده و در صورت تغییرات در ساختار مدیریتی پروژه عبور از نکونام کلید بخورد و تصمیم جدیدی برای نیمکت آبی‌ها اتخاذ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
مربی ایتالیایی چی شد تابناک جون؟؟؟ لنگ دوست نداشته ظاهرا
من بعنوان یک پرسپولیسی تصریح میکنم که نکونام در حد واندازه تیم دوم پایتخت نیست !
حالا استراماچونی چه افتخاری اورد؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات