تفریحاتی که در شب های شیراز میتوانید تجربه کنید

کد خبر: ۱۲۴۵۹۹۹
|
۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ 03 July 2024
|
9957 بازدید

شیراز جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیاری دارد که برخی از آن‌ها تا پاسی از شب فعالیت می‌کنند و پذیرای گردشگران هستند. اگر به این شهر سفر کردید، شب‌گردی و تماشای مناظر بی‌نظیر شبانه آن را از دست ندهید.

از تفریحاتی که در شب‌ های شیراز می‌توانید تجربه کنید، می‌توان به بازدید از اماکن تاریخی، پیاده‌روی در باغ‌های شهر، حافظ خوانی و استفاده از حال و هوای بی‌‌بدیل حافظیه، تماشای شکوه فضای بیرونی ارگ کریمخانی، گشت‌وگذار در دروازه قرآن و بلوار چمران، بازارگردی در بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن و شکم‌گردی در رستوران‌ و کافه‌های متعدد شهر اشاره کرد.

در پاسخ به سوال «شب در شیراز کجا بریم» با ما همراه باشید تا با تعدادی از تفریحات شیراز در شب آشنا شوید.

ارگ کریمخانی

ارگ کریمخانی از مکان‌های دیدنی شیراز در شب، به شمار می‌آید که در خیابان کریم‌خان زند و نبش میدان شهدا (شهرداری سابق) قرار گرفته است. قدمت این بنای باشکوه به دوره زندیه بازمی‌گردد و در سال۱۱۸۰ هجری قمری ساخته شده است. این جاذبه همچون نگینی در مرکز شهر می‌درخشد؛ اما جذابیت فضای بیرونی آن، به‌همراه نورپردازی‌ در شب زیبایی دوچندان دارد. بازدید از داخل ارگ کریمخانی تا ساعت ۲۱ امکان‌پذیر است.

بنای ارگ کریمخانی معماری ساده ولی باشکوهی دارد و نمای آن از بالا به‌صورت ذوزنقه است. دور تادور این بنا دیوارهایی کنگره‌‌دار از جنس آجر دارد و در چهار گوشه ارگ نیز چهار برج با ارتفاع ۱۴ متر قرار گرفته است. هرکدام از این برج‌ها نیز متشکل از سه‌طبقه هستند که در گذشته از آن‌ها برای استراحت سربازان و نگه‌داری اسلحه‌ها استفاده می‌کردند.

بازارهای سنتی

بازارگردی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. شیراز بازارهای سنتی متعددی دارد؛ اما تعداد اندکی از آن‌ها تا پاسی از شب به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

بازار وکیل و به‌خصوص سرای مشیر از بازارهای سنتی شیراز محسوب می‌شود که تا ساعت ۲۲ فعالیت دارد و شما می‌توانید خرید از این بازار را به شب‌ موکول کنید. خرید از بازار وکیل شیراز در شب هیجان‌انگیز است؛ زیرا به نسبت روز، آب و هوای دلپذیرتری دارد و نورهای مختلف حجره‌ها و گذرها نیز لذت گشت‌وگذار را دوچندان می‌کند.

یکی دیگر از بازارهای سنتی شیراز در میدان ۱۵ خرداد است که می‌توان علاوه بر خرید، از فست‌فود‌ها و رستوران‌های محدوده آن نیز برای صرف انواع غذاهای سنتی ایرانی استفاده کنید.

از دیگر بازارهای سنتی شیراز می‌توان به بازارهای اطراف محله معالی آباد اشاره کرد که شب‌ها نیز فعالیت می‌کنند. این بازارها که طرفداران خاص خود را دارند، گزینه بسیار خوبی برای بازارگردی در شب به شمار می‌آیند. در بازار سنتی این محله علاوه بر فروش انواع پوشاک و...، خوراکی‌های متنوع نظیر فالوده‌ سنتی نیز توسط مغازه‌ها و دکه‌ها عرضه می‌شود.

حافظیه

حافظیه همان آرامگاه حافظ، محبوب‌ترین شاعر ادبیات ایران است؛ این آرامگاه که در شمال شهر قرار دارد، یکی از پربازدیدترین و مشهورترین جاذبه‌های شیراز به شمار می‌آید. شب‌های حافظیه از نظر گردشگران، حال و هوایی متفاوت دارد. اگر علاقه‌مند به تاریخ، ادبیات، شعر و شاعری هستید، در سفر به شیراز، شب‌گردی در حافظیه را از دست ندهید. در طول سال به‌خصوص بهار و تابستان، علاقه‌مندان زیادی شب را در این مکان به صبح می‌رسانند و با حافظ‌خوانی و تفال به حافظ، شبی رویایی و جاودان را برای خود رقم می‌زنند.

آرامگاه حافظ به‌دلیل برخورداری از محبوبیت بین گردشگران، سال‌ها رکورددار آمار بازدیدکنندگان بوده است. این جاذبه که حدود دو هکتار مساحت دارد، متشکل از دو صحن شمالی و جنوبی و یک تالار مابین آن‌ها است. بازدیدکنندگان از چهار درب می‌توانند به حافظیه وارد شوند؛ در اصلی در سمت جنوب، دو درب در غرب و درب دیگر نیز در شرق آن قرار گرفته است.

دروازه قرآن

دروازه قرآن یکی از دروازه‌های تاریخی شهر شیراز محسوب می‌شود که در ورودی این شهر از سوی مرودشت قرار گرفته است. اغلب گردشگران برای شب‌گردی در شیراز، دروازه قرآن را انتخاب می‌کنند؛ چراکه نورپردازی‌های جذاب آن در شب جلوه‌ای متفاوت به دروازه می‌بخشد. بوستان و مقبره خواجوی کرمانی نیز در فاصله اندکی از این دروازه قرار دارند که در شب بی‌نظیر هستند. 

دروازه قرآن، از جاذبه‌هایی است که زندگی شبانه در آن جریان دارد و شما می‌توانید با عکاسی، پیاده‌روی و پیک‌نیک همراه خانواده و دوستان، در ساعات پایانی شب از این جاذبه لذت ببرید.

پارک آبی کوثر

پارک آبی کوثر در محله فرهنگ شهر، یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های آبی شیراز است که امکانات متعدد و متنوعی دارد. این مجموعه که تا پاسی از شب (ساعت ۲۴) فعالیت می‌کند، گزینه بسیار مهیجی برای تفریح در شب‌های شیراز به‌ شمار می‌آید. مجموعه پارک آبی کوثر دارای امکانات و خدماتی همچون سرسره‌های متعدد و مهیج، استخر شنا، استخر کودکان، مجموعه سونا و جکوزی، سالن بیلیارد، سالن‌های ورزشی، حمام ترکی و سالن ماساژ است.

باغ عمارت شاپوری

باغ عمارت شاپوری کی از زیباترین باغ‌عمارت‌های شیراز است که در خیابان کریمخان زند قرار دارد. قدمت این عمارت به دوره پهلوی اول بازمی‌گردد و معماری آن تلفیقی از سبک‌های ایرانی و اروپایی است. سرسبزی باغ در کنار عمارت شاپوری باعث زیبایی دوچندان آن شده است. هم‌اکنون در این باغ، رستوران و کافی‌شاپ شاپوری قرار دارد که جزو بهترین کافه های شیراز محسوب می‌شود.


کافه و رستوران باغ عمارت شاپوری از ساعت هشت تا ساعت ۲۴ به‌صورت یکسره فعالیت می‌کند و بسیار مناسب گذران وقت، شکم‌گردی و شب‌گردی در شیراز است. در این مکان، می‌توان علاوه بر گشت‌وگذار در فضای باغ و تماشای عمارت، از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه کافی‌شاپ و رستوران عمارت نیز لذت برد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟