پاسخ به سوالاتی درباره زندگی شخصی مسعود پزشکیان

پاسخ به برخی سوالات درباره زندگی شخصی مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور ایران؛ از مذهب رئیس دولت چهاردهم تا نام پدر و مادر، محل ولادت و اصالت او، زبان مادری‌اش و...
کد خبر: ۱۲۴۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱ 10 July 2024

مذهب نهمین رئیس جمهور کشورمان چیست؟ پزشکیان اهل کجاست و زبان مادری‌اش چیست؟

به گزارش تابناک، با فرجام یافتن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و تعیین مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور آینده ایران، کنکاش در ابعاد زندگی وی به شدت مورد توجه عموم مردم قرار گرفته و در نتیجه، کاربران بسیاری در تلاش هستند تا با جست‌وجو در فضای مجازی پاسخ سوالاتشان را در این خصوص بیابند. سوالاتی که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد و به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

مسعود پزشکیان متولد کجاست؟

از جمله سوالاتی که در خصوص نهمین رئیس جمهور کشورمان مطرح شده، پرسش‌هایی درباره محل تولد و زادگاه وی است. سوالی که با توجه به تصاویر منتشر شده از روز ثبت نام پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، قابل کنکاش و بررسی به نظر می‌رسد چراکه به روال مرسوم، کاندیدا‌ها شناسنامه خود را مقابل دوربین عکاسان می‌گیرند و بدین ترتیب اطلاعات هویتی ایشان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

پاسخ به سوالاتی درباره زندگی شخصی مسعود پزشکیان

آن گونه که دقت در تصویر منتشر شده از شناسنامه مسعود پزشکیان در روز ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نشان می‌دهد، وی متولد هفتم مهرماه سال ۱۳۳۳ خورشیدی در شهر مهاباد (استان آذربایجان غربی) است. نکته‌ای که توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را در تصاویر آن روز جلب کرده، «المثنی» بودن شناسنامه وی است که می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و برخی مدعی شده‌اند که به دلیل تغییر نام خانوادگی (فامیلی) وی به وجود آمده است.

نام پدر و مادر مسعود پزشکیان چیست؟

این سوال هم با دقت در شناسنامه رئیس جمهور قابل پاسخ دادن است. نام پدر مسعود پزشکیان «محمدعلی» و نام مادر وی «محبوبه» است. نکته دیگری که جالب توجه است، ثبت «قصرشیرین» در ستون «حوزه محل ثبت سند» پدر مسعود و «ارومیه» به عنوان حوزه ثبت سند مادر اوست. نکاتی که به نوعی رد و اثر آن‌ها در ادامه زندگی مسعود مشهود است.

پاسخ به سوالاتی درباره زندگی شخصی مسعود پزشکیاناندکی تاملی در پاسخ فوق کافی‌ست تا دریابیم که صحبت کردن درباره زبان مادری مسعود پزشکیان چندان ساده نیست، به ویژه آنکه وقتی می‌دانیم وی در نوجوانی به همراه خانواده از مهاباد به ارومیه (زادگاه مادرش) مهاجرت کرده و در آنجا در هنرستان تحصیل کرده و از آنجا بوده که به خدمت سربازی در استان سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

زبان مادری مسعود پزشکیان چیست؟

زندگی و تحصیل در مرکز استان آذربایجان غربی موجب شده که وی بیشتر به زبان ترکی تکلم کند، هرچند پدرش کرد بوده و شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که مسعود پزشکیان به زبان کردی هم تسلط دارد. البته روند کاری و زندگی وی به گونه‌ای پیش رفته که اغلب فکر می‌کنند او اصالتا ترک است، به ویژه آنکه وی بعد از سربازی دیپلم دوم خود را در رشته علوم طبیعی (علوم تجربی امروز) گرفته، در کنکور شرکت کرده، پزشکی قبول شده و با فارغ التحصیلی در این رشته، به طبابت در ارومیه مشغول شده است.

قبولی در آزمون تخصص و تبدیل شدن به جراح و فعالیت به عنوان استاد دانشگاه در تبریز و بعدتر رسیدن به جایگاه ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در تقویت این تصور نقش زیادی داشته است تا جایی که بعد از تجربه معاونت «سلامت» وزارت بهداشت در دولت هفتم و حضور در کابینه دولت هشتم با سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازگشت مسعود پزشکیان به تبریز برای وی حکم شروع دورانی تازه را داشت که در آن به عنوان منتخب اول مردم حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو روانه مجلس شورای اسلامی شد و توانست چهاربار دیگر این حضور را تمدید نماید.

عکس خاصی که از مسعود پزشکیان در روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم منتشر شد
عکس خاصی که از مسعود پزشکیان در روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم منتشر شد

با فرزندان مسعود پزشکیان آشنا شوید +عکس

مسعود پزشکیان شیعه است یا سنی؟

دیگر سوالی که برای بسیاری پیش آمده، مذهب رئیس دولت چهاردهم است. اینکه مسعود پزشکیان شیعه است یا اهل تسنن؟ سوالی که احتمالا با توجه به زادگاه و محل تولد وی یعنی شهر مهاباد که عمده شهروندانش اهل تسنن هستند، مطرح شده و یافتن پاسخش با تامل در تصویر منتشر شده از شناسنامه وی ممکن نیست.

البته راه دیگری برای پاسخ دادن به آن وجود دارد که نتیجه قطعی و قابل اعتماد به دنبال دارد؛ نگاهی به اصل‏ یکصد و پانزدهم قانون اساسی کشورمان که تاکید دارد «رئیس‏ جمهور باید از میان‏ رجال‏ مذهبی‏ و سیاسی‏ که‏ واجد شرایط زیر باشند انتخاب‏ گردد: ایرانی‏ الاصل‏، تابع ایران‏، مدیر و مدبر، دارای‏ حسن‏ سابقه‏ و امانت‏ و تقوی‏، مومن‏ و معتقد به‏ مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ و مذهب‏ رسمی‏ کشور.»

بر اساس این اصل و از آنجایی که مذهب رسمی کشور «شیعه» است، بی آنکه نیاز به هیچ گونه بحث و بررسی باشد، از آنجایی که صلاحیت مسعود پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری احراز شده و توانسته در این انتخابات حضور داشته باشد، می‌شود نتیجه گرفت که مذهب رئیس جمهور منتخب کشورمان شیعه است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
تغییر نام فامیلی موجب المثنی شدن شناسنامه نیست
مفقودی شناسنامه اولیه عامل المثنی شدن شناسنامه دوم میباشد
زهرامظفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
انشالله مسعود پزشکیان یکی از رهروان راستین حضرت علی و از خدمتگزاران واقعی کشور خواهد بود.
صداقت و راستی، شهامت و صراحت در گفتارش موج می‌زند.
فیروز احمدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
باسلام
احمدزاده بازنشسته تامین اجتماعی هستم.امیدوارم شهرما ارومیه که یک شهر فراموش شده بعداز انقلاب هست حتی یک کارخانه هم وجود ندارد و بچه های ما بیکار و پارکهایمان پر از معتاد و گدایان در خیابانها غوغا میکند ،فکری به این شهر بکنید.
احمدزاده
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان