با فرزندان مسعود پزشکیان آشنا شوید +عکس

با برگزیده شدن مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، بسیاری علاقمند به کنکاش در زندگی شخصی او و کسب اطلاعاتی درباره خانواده وی هستند.
کد خبر: ۱۲۴۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳ 09 July 2024

به گزارش تابناک، آن گونه که بررسی‌ها نشان می‌دهد، مسعود پزشکیان چهار فرزند داشت؛ سه پسر و یک دختر، اما همسر و یکی از پسرانش در سانحه تصادف رانندگی درگذشتند و اکنون وی یک دختر و دو پسر دارد. دختری با نام «زهرا» و پسرانی با نام‌های «یوسف» و «مهدی».

نکته جالب در خانواده نهمین رئیس جمهور ایران که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، این است که به رغم آنکه وی پزشک متخصص و جراح قلب است و همسر مرحوم وی، فاطمه مجیدی هم متخصص زنان و زایمان بوده است، هیچ کدام از فرزندانشان پزشکی و رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی نخوانده‌اند و تخصص و شغلی متفاوت با والدینشان را پی گرفته‌اند.

دو تن از فرزندان این زوجِ پزشک، در دانشگاه در رشته‌های علوم پایه (شیمی و فیزیک) تحصیل کرده‌اند و یکی از آن‌ها رشته فنی (برق) را برای تحصیل در دانشگاه برگزیده است.

با زهرا پزشکیان آشنا شوید

با فرزندان مسعود پزشکیان آشنا شوید

دختر پزشکیان، زهرا که در زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری در وزارت کشور، پدرش را همراهی کرده و در تصاویر انتخاباتی زیادی در کنار پدرش دیده شده، فوق لیسانس پتروشیمی از دانشگاه صنعتی شریف دارد و در پتروشیمی جم مشغول به فعالیت است.

داماد مسعود پزشکیان کیست؟

با فرزندان مسعود پزشکیان آشنا شوید

حسن مجیدی، همسر زهرا پزشکیان است که کارشناسی ارشد مالی دارد. در سوابق کاری داماد پزشکیان، حضور در شرکت ایرانگردی و جهانگردی در سمت قائم مقام است؛ شرکتی در زیرمجموعه هلدینگ «آتیه صبا»، وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری که دولتی است.

با یوسف پزشکیان آشنا شوید

با فرزندان مسعود پزشکیان آشنا شوید

یوسف، پسر بزرگتر مسعود پزشکیان دارای مدرک کارشنای، کارشناسی ارشد و دکتری (PHD) فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با مرتبه علمی «استادیار» است. او متولد ۱۳ شهریور ۱۳۶۰ و متاهل است و همسرش حورا نیز دانشجوی ارشد شیمی است.

با مهدی پزشکیان آشنا شوید

با فرزندان مسعود پزشکیان آشنا شوید

مهدی، پسر کوچک‌تر مسعود پزشکیان در دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته برق تحصیل کرده و هم اکنون در مقطع دکتری (PHD)، ظاهرا به شکل بورسیه خارج، در حال تحصیل است. همسر وی، فاطمه کار‌شناسی ارشد حقوق دارد و دارای یک فرزند با نام محمدحسین» هستند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹۳
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
خانواده دانشمند.
دمت گرم دکتر انشاالله که موفق باشی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
خدا حفظ شون کنه. خدا همسر و پسرشون رو هم رحمت کنه
A.m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
جناب دکتر عزیز
لطفا شما بیایید نقطه عطفی در کشور ایجاد کنید و سعی کنید در اکثر وزارت خانه ها و دیگر پست ها صرفا از دانشمندان فرهیخته که دهه هاست چه در داخل و چه در خارج عزلت گزیده اند و جزو هیچ حزبی نیستند استفاده کنید .چون دانشمند فرهیخته هرگز اهل دزدی و رانت و فساد و بکارگیری افراد نالایق نیست و هدفش رفاه مردم و اعتلای کشور است .بگذارید حاکمیت علم و دانش بر کشور چیره شود.ان موقع است که ثمراتش را هم نظام و هم‌مردم خواهند دید
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان