گزارش جذاب سایت باشگاه اینتر از ایران و زادگاه طارمی/ مهدی در نقش سندباد ملوان!

مهدی طارمی که اولین بازیکن ایرانی تاریخ باشگاه اینتر است، از امروز ماجراجویی خود را با نراتزوری آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۴۷۸۰۵
|
۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ 13 July 2024
|
2006 بازدید

گزارش جذاب سایت باشگاه اینتر از ایران و زادگاه طارمی/ مهدی در نقش سندباد ملوان!

به گزارش تابناک ورزشی، پس از رونمایی رسمی از مهدی طارمی که ساعتی پیش انجام شد، گزارشی روی سایت باشگاه اینتر منتشر شد که حاوی نکات جالبی است. در این گزارش که با اشاره به تاریخ و تمدن ایران آغاز شده، نکاتی هم درباره زادگاه مهدی طارمی مهاجم جدید اینتر آمده که قابل توجه است.

«این مهاجم 31 ساله تا 30 ژوئن 2027 با نراتزوری قرارداد امضا کرده است.» مطلبی که روی خروجی سایت باشگاه اینتر قرار گرفته، با این جمله آغاز و در ادامه آمده است:

«کشوری باستانی، سرشار از تاریخ و جذابیت، که در آن مردمان، پادشاهی‌ها و امپراتوری‌های در طول هزاره‌ها زیسته اند و شب‌ها مملو از شگفتی‌های فضای شرق و رویاهای ساکنان آن است. اینجا ایران، کشور مهدی طارمی، مهاجم جدید نراتزوری است.

 طارمی در 27 تیر 1371 در بوشهر، شهری بندری مشرف به خلیج فارس به دنیا آمد. مهدی با الگو گرفتن از پدرش، علیشاه، فوتبالیست حرفه ای بزرگ شد. روزهایش را با او می گذراند و وقتش را بین ماهیگیری دریایی و بازی با توپ که در بعدازظهرهای گرم این نقطه از ایران همراه بود، می گذراند. مهدی درست مانند سندباد ملوان، قهرمان یکی از داستان های عامیانه هزار و یک شب، در حالی که رویای ماجراهای شگفت انگیز و فوتبالیست شدن را در سر می پروراند، به دریا نگاه می کرد.

 در ده سالگی در سال 1381 به گروه جوانان برق بوشهر پیوست و تا سال 1385 در آنجا ماند و در ادامه به ایرانجوان، بزرگترین باشگاه شهر خود نقل مکان کرد. طارمی مهاجم جوانی بود که امیدوار بود به سطح اسطوره هایش برسد که بازیکنان الهام بخش او رونالدو و علی دایی، مهاجم اسطوره ای ایران بودند که 109 گل برای ایران به ثمر رساندند. دایی در سال 2014 به رغم اینکه طارمی هرگز برای تیمی بزرگ و درجه یک بازی نکرده بود، تصمیم گرفت او را به پرسپولیس بیاورد و سپس مهدی اوج گرفت.

 مهدی در مدت حضورش در تیم تهران، در 112 بازی در سه فصل و نیم 55 گل به ثمر رساند و دو بار قهرمان لیگ، یک بار قهرمان سوپرکاپ ایران و دو بار عنوان بهترین گلزن را به دست آورد. این آمار منجر به ترک فوتبال ایران شد؛ او در ژانویه 2018 با تیم قطری الغرافه قرارداد امضا کرد. در آنجا او در کنار اسطوره نراتزوری وسلی اسنایدر بازی کرد و با او در سال 2019 جام ستارگان قطر را پیش از رفتن برای بزرگترین ماجراجویی خود به دست آورد.

 در واقع، او به اروپا و به طور خاص، لیگ برتر پرتغال رفت. ابتدا او یک سال را در ریوآوه گذراند و به عنوان بهترین گلزن لیگ برتر، فصل 2019/20 را به پایان رساند و سپس به پورتو پیوست. مهدی با اژدهایان به موفقیت های جدید و باورنکردنی رسید و در چهار فصل، 91 گل به ثمر رساند و قهرمان لیگ، سوپرکاپ پرتغال، جام حذفی پرتغال و جام اتحادیه این کشور شد. او همچنین اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را در فصل 2020/21 انجام داد، تورنمنتی که در آن یک گل قیچی مقابل چلسی به ثمر رساند و به لطف آن گل دقایق پایانی بازی، جایزه گل فصل یوفا را به دست آورد.

مهدی که اولین ایرانی تاریخ اینتر محسوب می شود، تبدیل به چهره ای نمادین برای ایرانی ها شده و اولین بازی ملی خود را در 11 ژوئن 2015 انجام داد. او در 85 بازی 50 گل برای کشورش به ثمر رسانده که در جام جهانی 2018 و 2022 عضوی از تیم ملی ایران بود. قابل ذکر است که او در جام جهانی قطر مقابل انگلیس دو گل زد.

 تکنیک، شخصیت و میل به رویارویی با چالش‌های جدید، درست مانند سندباد ملوان: ماجراجویی نراتزوری مهدی طارمی اکنون آغاز شده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...