بورس با سیگنال مثبت دولت سبزپوش شد

با استقرار کامل کابینه جدید، بورس استقبال ویژه‌ای از برنامه اقتصادی دولت داشته است.
کد خبر: ۱۲۵۶۸۰۶
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 31 August 2024
|
2425 بازدید
|
۴

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛  شاخص کل بورس تهران در هفته اول شهریورماه در تمامی روزهای معاملاتی روند صعودی داشت و بیش از هفته پایانی مردادماه رشد کرد. بورس هفته پیش روی را طوری آغاز می‌کند که تنها دو روز ابتدایی هفته به عنوان دو روز جدی کاری است و در خصوص تعطیلی روز سه شنبه گمانه زنی‌های زیادی وجود دارد. هرچند با توجه به تعطیلات این هفته، روز سه شنبه بازار خیلی پر رونقی نخواهد بود.

بررسی وضعیت گروه‌های پرطرفدار در بورس

ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی همچنان در صدر برترین گروه‌های از نظر ارزش معاملاتی قرار دارد تا با نزدیک شدن به وعده رئیس بانک مرکزی برای راه اندازی تالار توافقی ارز این گروه از بازار همچنان مورد توجه اهالی بازار قرار داشته باشد. گروه شیمیایی بازار نیز به دنبال فلزات اساسی در رتبه دوم ارزش معاملات قرار گرفته است هر چند که ارزش معاملات این روزهای بازار در حدی روزهای عادی (در سنوات گذشته) نیست. اما گروه خودرویی لیدر سنتی بازار چند وقتی است که از رونق ارزش معاملاتی خود افتاده است.

سیگنال دولت به بازار

علاوه بر جلسه مشورتی که سازمان بورس برای بازار سرمایه در انتهای هفته گذشته برگزار شد و جزئیات دقیقی از آن نیز منتشر نشده است، خبر دیگری برای بازار سرمایه یا به کل برای اقتصاد کشور منتشر شده است و آن هم به صحبت‌های مسعود پزشکیان بر می‌گردد که برداشت‌های متفاوتی از آن شده است. پزشکیان در صحبت‌های خود عنوان کرده که هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین با قیمت دلار آزاد خریداری و سپس با یارانه فروخته شود. این موضوع جای بحث دارد که آیا باید چنین یارانه‌ای داده شود یا خیر و آیا علم اقتصاد، دانشمندان و تجربه بین‌المللی این را قبول می‌کنند؟این صحبت ها در کنار برنامه دولت در زمینه دلار تک نرخی توانسته بازار را با نوسان همراه کند.

هفته بورس تکرار می شود؟

مجتبی دانشی، کارشناس بازار سرمایه گفت: پس از مدت ها هفته گذشته بورس در تمامی روزهای معاملاتی سبزپوش بود و از این منظر هفته اول شهریور را می توان هفته بورس نامید.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با استقرار دولت و کابینه جدید، برنامه اقتصادی دولت نیز مشخص شده و همین موضوع یکی از دلایل رشد بورس بوده است.وی افزود: دلار تک نرخی که یکی از جدی ترین برنامه های دولت در زمینه اقتصاد کشور است، سیگنال مثبتی به بورس بوده و توانسته بورس را سبزپوش کند.

تداوم هفته های سبز بورس

در ابتدای هفته گذشته شاخص کل بورس تهران 15 هزار و 262 واحد صعود کرد.روز دوشنبه شاخص 10 هزار و 978 واحد رشد کرد و روز سه‌شنبه شاخص 4 هزار و 751 واحد بالا آمد. در روز چهارشنبه نیز شاخص برای پنجمین روز معاملاتی متوالی مثبت شد و 8 هزار و 247 واحد رشد کرد. شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم 2 میلیون و 76 هزار و 272 واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 39 هزار و 65 واحد بالاتر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 1.9 درصد شد. شاخص کل هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 9 هزار و 248 واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت 1.4 درصدی را ثبت کرد.

رشد ارزش معاملات خرد بازار سهام

در هفته اول شهریور، میانگین ارزش معاملات بازار سهام 16 هزار و 880 میلیارد تومان بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز 2 هزار و 326 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2 هزار و 172 هفته پیشین، افزایش 7 درصدی داشته است.

خروج پول حقیقی از بازار سرمایه

در اولین روز معاملاتی هفته، 100 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد؛ اما روز دوشنبه 204 میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد. روز سه‌شنبه نیز شاهد خروج 134 میلیارد تومان پول حقیقی بودیم.در آخرین روز معاملاتی هفته پول حقیقی وارد شد که ارزش آن 96 میلیارد تومان بود.در مجموع کل هفته 142 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 35 میلیارد تومان بود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
خزانه که خالی هست دوستان بورسی مواظب باشید بوی کباب راه نندازن پشت دیوار ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
این صحبت شما برای بعد از بالارفتن شاخص صحیح است نه الان که شاخص بسیار پایین است و فرصت مناسبی است
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
بورس هر روز سبزه اما خبری از خریدار نیست.الکی صف خریده و قیمت های پایانی در حد دهم درصد و صدم درصد افزایش دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
سهمها بی ارزش شدن
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...