انتصاب وزیر هوش مصنوعی در فرانسه!

فرانسه نخستین وزیر هوش مصنوعی خود را در بحبوحه تحولات سیاسی این کشور معرفی کرد.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۰۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳ 24 September 2024
|
853 بازدید

انتصاب وزیر هوش مصنوعی در فرانسه!

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از یورونیوز، این درحالی است که این کشور اروپایی قصد دارد رهبری جهانی هوش مصنوعی را از آن خود کند.

کلارا شاپاز مدیر ارشد اجرایی استارتاپ دولتی «فرنچ تک» وزیر هوش مصنوعی و دیجیتالیزه فرانسه خواهد بود. او در پستی درشبکه لینکدین نوشت: من خوشحالم که تعهدم را با اتخاذ اقدامات عمومی درباره موضوعات دیجیتال و هوش مصنوعی ادامه می دهم.

شاپاز ۳۵ ساله باید گزارش فعالیت های خود را به وزارت آموزش عالیه و تحقیقات فرانسه ارائه کند. او همچنین سابقه درخشانی به عنوان مدیر ارشد اجرایی استارتاپ مذکور دارد. وی یک پیمان برابری اختیاری ایجاد کرد که تا به امروز بیش از ۷۰۰ استارتاپ آن را امضا کرده اند.

در عنوان این سمت شغلی قبلا هوش مصنوعی ضمیمه نشده بود و همین امر نشان دهنده بلندپروازی فرانسه برای دستیابی به نقش رهبری در این حوزه فناوری و همچنین بلندپروازی امانوئل مکرون رییس جمهور کشور برای تبدیل پاریس به «شهر هوش مصنوعی» است.

از زمانیکه شرکت آمریکایی اوپن ای آی چت جی پی تی را در ۲۰۲۲ میلادی راه اندازی کرد، فرانسه سعی دارد رقبای هوش مصنوعی خود از جمله شرکت هایی مانند میسترال ای آی را بیشتر کند.

همچنین فرانسه قرار است در فوریه ۲۰۲۵ میلادی میزبان اجلاس بین المللی هوش مصنوعی باشد. ۲ اجلاس قبلی در انگلیس و سئول برگزار شده اند. همچنین این کشور اروپایی سال گذشته استراتژی ملی هوش مصنوعی خود را با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورور جهت ابداع خوشه های هوش مصنوعی تا ۲۰۳۰ میلادی منتشر کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟