همتی: بودجه امسال کسری زیادی دارد

گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل (٤٤) قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۶۲
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶ 08 October 2024
|
1011 بازدید
|
۱

گزارش همتی در مجلس از عملکرد تخصیص بودجه و اشتغال

به گزارش تابناک به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد بررسی عملکرد تبصره‌های موسوم به تولید و اشتغال (تبصره (۱۸) در قوانین بودجه ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ و تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گفت: از ابتدای سال همکاران ما در تلاش برای ایجاد سامانه یکپارچه بودند و این سامانه نهایی شد.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰، ۱۸.۹ همت پولی بوده است که در بودجه پیش‌بینی کردند. وقتی ما اوراق را می‌خواهیم به بانک‌ها دهیم، بانک‌ها باید اول این اوراق را در بازار بفروشند و تنظیم کنند. این اوراق با توجه به تاریخ سررسیدشان تا ۶۰ درصد ارزش پیدا می‌کند، بنابراین مقدار پولی که برای سال ۱۴۰۱ بود، ۱۵.۳ همت شد.

وزیر اقتصاد گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان ثروت نقدی برای تبصره ۱۸ دو همت بیشتر نبود و بقیه اوراق بود که تقریباً ۲۴ همت بود. در سال ۱۴۰۳ دچار کسری بودجه شدیم و بخشی از بودجه عمومی را در هدفمندی هزینه کردیم که در بخش هدفمندی هم کسری داریم.

وی تصریح کرد: ما الان درگیر هستیم تا بودجه عمومی کشور را تأمین کنیم و در همین راستا بود که از مقام معظم رهبری برای برداشت از صندوق توسعه ملی اذن گرفتیم و این کار برای جبران کسری بودجه است. سال آینده بودجه کشور یکپارچه خواهد بود و اصل یکپارچگی در بودجه سال آینده محقق خواهد شد تا امکان جابه‌جایی هزینه‌ها نباشد.

همتی تاکید کرد: برای تأمین منابع تبصره ۱۸ بودجه دچار کسری بودجه هستیم، اما بانک‌ها برای برطرف کردن این مشکل آماده هستند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ireland
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
نه بابا!!!!!
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟