راهنمای هات اسپات کردن اینترنت موبایل

قصد دارید اینترنت تلفن همراهتان را به اشتراک بگذارید؟ با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۰۵
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳ 08 October 2024
|
556 بازدید

راهنمای هات اسپات کردن اینترنت موبایل

به گزارش تابناک، احتمالا برایتان پیش آمده که به دلایلی نیازمند استفاده از اینترنت موبایل در دستگاه‌های دیگر هستید؛ دستگاه‌هایی مانند رایانه همراه (همان لپ تاپ)، رایانه لوحی (همان تبلت)، تلویزیون هوشمند و یا حتی گوشی تلفن همراه دیگری که اینترنت ندارد.

این مساله‌ای است که با قطع گاه و بی گاه یا کندی شدید سرعت اینترنت ثابت، برای بسیاری از کاربران پدید می‌آید و در برخی موارد، مشکلات بزرگی برای ایشان رقم می‌زند. مساله‌ای که برای آنهایی که در کلاس‌های آنلاین حضور پیدا می‌کنند و حتی فراتر، دانشجوی واحد‌های دانشگاهی برخط هستند و یا آنهایی که اینترنتی آزمون می‌دهند، بسیار حیاتی است.

در این مواقع است که یک اقدام ساده می‌تواند راهگشا باشد و به ماجرا پایان دهد؛ فرایندی که هات اسپات کردن (Hot spot) نام دارد که معنای تحت اللفظی آن «کانون داغ» می‌شود. فرایندی که به زبان ساده، طی آن موبایل به مودم تبدیل می‌شود و امکان اتصال به اینترنت آن از طریق وای فای مقدور می‌گردد.

چگونه موبایل را هات اسپات کنیم؟

قبل از اینکه طریقه هات اسپات کردن اینترنت تلفن همراه را توضیح دهیم، بهتر است این نکته را متذکر شویم که این روش تنها زمانی امن است که مراقب شبکه‌ای که از این طریق می‌سازیم باشیم، به این معنی که از رمز استفاده کنیم تا دیگران به شبکه متصل نشوند و همچنین خودمان هم به شبکه‌ای که دیگران ساخته اند و رایگان و بدون رمز است، متصل نشویم.

با این یادآوری، از آنجایی که به شکل کلی تلفن‌های همراه هوشمند عمدتا از دو سیستم عامل متفوتی یعنی اندروید و آی او اس استفاده می‌کنند و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، در ادامه به تفکیک روش هات اسپات کردن در این دو سیستم عامل موبایلی را توضیح می‌دهیم.


نحوه هات اسپات کردن در اندروید

در سیستم عامل اندروید، با پایین کشیدن نوار مربوط به میانبر‌های گوشی از بالای صفحه، منوی برخی امکانات تلفن همراه شما نمایش داده می‌شود که از جمله آنها، آیکون و دکمه مربوط به اینترنت موبایل (mobile data) است که در تنظیمات زبان فارسی، داده‌های تلفن همراه نام دارد. ابتدا دقت کنید این گزینه فعال (روشن) باشد.

نحوه هات اسپات کردن در اندروید

همه این مراحل را با رفتن به بخش تنظیمات تلفن (setting) هم می‌توانید انجام دهید، با این یادآوری که در برخی برند‌های تلفن همراه اندرویدی و در سال‌های اخیر، گزینه portable hotspot هم افزوده شده که برای دسترسی راحت‌تر به این بخش و تنظیمات آن است.

در مرحله بعد باید گزینه mobile hotspot را پیدا کرده و آن را هم فعال (یا روشن) کنید. 

 

راهنمای هات اسپات کردن اینترنت موبایل در اندروید

مرحله بعد، مرحله بسیار مهمی است، به ویژه اگر برای بار اول از هات اسپات استفاده می‌کنید یا رمز آن را فراموش کرده‌اید. برای رفتن به تنظیمات هات اسپات، کافی است انگشت تان را برای لحظاتی روی دکمه آن نگه دارید تا صفحه تنظیمات باز شود.

تنظیمات هات اسپات در اندروید

در این صفحه می‌تواند نام و پسورد هات اسپات را مشاهده کرده و در صورت نیاز، آنها را تغییر دهید. در این بخش گزینه‌های دیگری مانند محدود کردن دستگاه‌ها و دیوایس‌هایی که می‌توانند به این شبکه متصل شوند و باقی تنظیمات شبکه مانند انتخاب پروتکل‌های امنیتی هم در دسترس شما قرار دارد.

با انجام این تنظیمات، حالا شبکه وای فای دارید و می‌توانید با رایانه‌ای که کارت شبکه بی سیم دارد (مثل لپ تاپ) یا دیگر دستگاه‌های قابل اتصال به وای فای، به اینترنت متصل شوید.


نحوه هات اسپات کردن در iOS

برای اتصال به هات اسپات در گوشی‌های آیفون که محصول شرکت اپل هستند و سیستم عاملشان آی او اس نام دارد، باید وارد تنظیمات موبایل شوید که دکمه‌ای به شکل چرخ دنده است و گزینه personal hotspot را با کلیک روی آن، روشن کنید.

راهنمای هات اسپات کردن اینترنت موبایل در آی او اس

با این کار صفحه تازه‌ای باز می‌شود که با فعال کردن گزینه Allow Others to Join، هات اسپات فعال می‌شود و زیر آن، رمز شبکه دیده می‌شود و قابل تغییر است. البته روشن کردن اینترنت تلفن همراه یا همان سلولار، پیش فرض اتصال به اینترنت است که باید انجام داده باشید.

راهنمای تنظیمات هات اسپات در آی او اس

با انجام این کار، شبکه وای فای محلی شما (شبکه محلی بی‌سیم یا WLAN) آماده اتصال دیگر دستگاه‌ها و استفاده از اینترنت است.


چند یادآوری‌ و هشدار مهم:

ممکن است تنظیمات مربوط به هات اسپات در برخی موبایل‌های اندرویدی با عنوان «هات اسپات و تترینگ» (Hotspot & Tethering) مشخص شده باشد.

استفاده زیاد از هات اسپات ممکن است به داغ شدن تلفن همراه شما و زودتر تمام شدن شارژ باتری موبایل منجر شود لذا این روش برای اتصال به اینترنت برای زمان طولانی مناسب نیست. مضافا این کار به دلیل اینکه اغلب اینترنت موبایل گران قیمت‌تر است، اغلب به صرفه نیست و بهتر است به موارد محدود و خاص محدود شود.

در صورتی که بسته اینترنتی تلفن همراه ندارید، بهتر است دور گزینه هات اسپات کردن آن خط بکشید، چون بسیار گران قیمت تمام خواهد شد.

اغلب تلفن‌های همراه بعد از آنکه مدتی از هات اسپات آنها استفاده نکنید، دکمه هات اسپات را خاموش می‌کنند تا ایمنی بالاتری به کاربران بدهند، اما ممکن است گوشی موبایل شما این گونه نباشد، لذا بعد از آنکه استفاده تان تمام شد، بهتر است این گزینه را خاموش یا غیرفعال کنید.

سرعت اتصال wifi Hotspot حداکثر در حدود ۳۰ تا ۴۰ مگابیت در ثانیه است. با این حال بسته به نوع هات اسپات و سرویس متصل به آن، سرعت‌ها متفاوت است. هات اسپات‌های 5G سرعت به مراتب بیشتری دارند که می‌تواند تا ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه نیز برسد. البته بازهم همه چیز به سرعت مبدا برمی‌گردد و از آن جا که ما در ایران با محدودیت‌هایی در شبکه اینترنت روبه‌رو هستیم، معمولاً اعدادی بالای ۵ الی ۱۰ مگابایت بر ثانیه را به سختی تجربه می‌کنیم.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟