با نقض رای شعبه تجدید نظر مرکز ملی رقابت انجام می‌شود؛

شرکت کروز در آستانه سلب عضویت در هیات مدیره ایران خودرو!

طبق اطلاعات به دست آمده، با رای دیوان عدالت اداری و نقض رای شعبه تجدید نظر مرکز ملی رقابت و با توجه به موضوع تعارض منافع و جلوگیری از انحصار، عضویت شرکت کروز در هیات مدیره ایران خودرو مجدد بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۰۶
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ 09 October 2024
|
2729 بازدید
|
۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی «تابناک»، شورای رقابت و مرکز ملی رقابت چندی پیش به دلایلی نظیر تعارض منافع (حضور هم زمان شرکت تامین کننده قطعات در هیات مدیره خودرو ساز و آثار و تبعات احتمالی سوء استفاده از این موقعیت)  رای به سلب حضور شرکت کروز در هیات مدیره ایران خودرو داد.

شرکت کروز در آستانه سلب عضویت در هیات مدیره ایران خودرو!

پس از صدور حکم یاد شده شرکت کروز با اعتراض متقابل در قبال رأی صادره، در شعبه تجدید نظر مرکز ملی رقابت، توانست رای را به نفع خود تغییر بدهد.

این در حالی است که این پرونده سرانجام به شماره دادنامه ۱۳۰۳۳۱۳۹۰۰۰۱۶۵۷۱۴۸. و شماره پرونده ۱۴۰۲۳۱۹۲۰۰۰۰۹۵۴۲۱۳ و شماره بایگانی۰۳۰۱۴۸۲ در شعبه ۳۸ تجدید نظر دیوان عدالت اداری بررسی و مقرر شد مرکز ملی رقابت، نظر نهایی را در این خصوص اعلام کند. 

از آنجایی که رای شعبه بدوی مرکز ملی رقابت بر سلب عضویت هیات مدیره ایران خودرو (و فروش سهم خود به غیر به طوری که نتواند در هیات مدیره حضور داشته باشد)  بوده است، به نظر می‌رسد با بررسی مجدد عضویت کروز در هیات مدیره ایران خودرو سلب شود.

به گزارش تابناک، شرکت کروز از سال ۹۱ یک عضو در هیات مدیره ایران خودرو داشته و در بهمن ماه سال ۱۴۰۱  با تصاحب یک عضویت دیگر، دارای دو عضو در هیات مدیره ایران خودرو است؛ حتی تلاش دارد در اقدامی بی سابقه نسبت به بر عهده گرفتن مدیریت ایرانخودرو نیز اقدام کند که به نظر بسیاری از کارشناسان پرونده مفتوح این شرکت و همچنین موضوع تعارض منافع مانع از چنین اقدامی خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو حضور هم زمان شرکت تولید و تامین کننده قطعه در هیات مدیره شرکت خودرو ساز را باعث ایجاد  انحصار، رانت و فساد می‌دانند.

شرکت کروز در آستانه سلب عضویت در هیات مدیره ایران خودرو!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
این نفوذ کروز در ایران خودرو از این به بعد میشه زیر میزی نه رو میزی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
مگه میشه طرف هم قطعه ساز باش هم خودروساز؟ اینجوری که انحصار میشه هزار برابر الان؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
به نظرم ایران خودور و سایپا باید در نهایت خصوصی بشن اما باید یک کنسرسیوم تشکیل بدن از شرکت های توانمند و هر کدوم رو به یکی از این کنسرسیوم ها تحویل بدن نه به بخش خصوصی ذینفع
قطعه ساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
کروز میخواد ایرانخودرو رو مال خودش کنه تا هم بازار خودرو رو در انحصار خودش داشته باشه، هم بقیه قطه سازها رو مرخص کنه و بازار قطعه رو هم به انحصار خودش در بیاره... باز صد رحمت به ایرانخودرو
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۸
کاش کلا ایران خودرو هم از عضویت در انحصار فلج کننده صنعت خودرو سلب عضویت میشد تا مردم مجبور نباشن تعرفه های 100 و 200 درصدی برای واردات ماشین بپردازند
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟