اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد به افزایش 3برابری شهریه ها

دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد با تجمع مقابل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی به افزایش ناگهانی شهریه به صورت 3 برابری اعتراض کردند.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۹۷
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰ 16 October 2024
|
2597 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «یکی به داد ما برسد، شهریه 30 میلیون تومانی رشته‌های علوم پزشکی به یکباره سه برابر شده و حالا ما نه راه پس داریم و نه راه پیش.»؛ این را داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد که در مقابل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی تجمع کرده‌اند، می‌گویند. در حالیکه به طور معمول در نهایت 30 درصد به شهریه دانشجویان اضافه می‌شود، دانشگاه آزاد به یکباره شهریه دانشجویان علوم پزشکی را سه برابر کرده است، این موضوع سبب اعتراض دانشجویان جدیدالورود رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و تجمع در مقابل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی شده است.

این دانشجویان روز گذشته هم در مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع کرده بودند، حتی با ثبت پویش‌هایی نسبت به شهریه دانشگاه آزاد اعتراض کردند.

نیایش نورزاده دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه آزاد در این باره می‌گوید شهریه‌ای که سال گذشته اعلام شده بود، 32 میلیون بوده و قرار بود امسال این شهریه به میزان 25 تا 30 درصد افزایش یابد اما به یکباره شهریه 90 میلیون تومانی را اعلام کردند.

افزایش 3 برابری شهریه دانشگاه آزاد صدای دانشجویان را درآورد

در حالیکه دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه غیردولتی برای افزایش شهریه باید مجوز شورای گسترش وزارت علوم یا بهداشت را داشته باشد، مسأله افزایش شهریه امسال اصلا در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشجویان نیز اعلام نشده بود.نازنین عباسی دبیر شورای صنفی دانشگاه آزاد مشهد نیز در این باره می گوید که شهریه دانشگاه آزاد به صورت یکباره 3 برابر شده و به ترمی 90 میلیون تومان رسیده است و این شهریه تا پایان تحصیل در حدود 2 میلیارد تومان می‌شود؛ این در حالی است که حقوق ماهیانه یک رزیدنت 15 میلیون تومان است.

به گفته وی، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای این میزان شهریه را برای رشته‌های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اعلام کرده و در متن نامه هم آمده است که با توجه به ناگهانی بودن افزایش شهریه اقدامات لازم در خصوص درج موارد ذیل در دفترچه آزمون سراسری 1403 معمول شود، اما این مسأله فقط برای رشته‌های پرستاری لحاظ شده بود.

افزایش 3 برابری شهریه دانشگاه آزاد صدای دانشجویان را درآورد

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟