کشف سه کارگاه خانگی ساخت مشروبات الکلی در مازندران

دادستان عمومی و انقلاب گلوگاه از کشف و جمع آوری سه کارگاه خانگی ساخت مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۶۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳ 17 October 2024
|
1330 بازدید

کشف سه کارگاه خانگی ساخت مشروبات الکلی در مازندران

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، علی اصغر قاسمیان عزیزی روز پنجشنبه گفت:در راستای افزایش امنیت اجتماعی و مبارزه با تولید و توزیع مشروبات الکلی، طرح جمع آوری کارگاه های ساخت مشروبات الکلی با همراهی مجموعه نیروی انتظامی شهرستان در گلوگاه آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب گلوگاه با اشاره به کشف سه کارگاه خانگی ساخت مشروبات الکلی در شهرستان گلوگاه ادامه داد: از این کارگاه ها، مقادیر زیادی مشروبات الکلی و ادوات و دستگاه های ساخت مشروبات کشف و امحاء شد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در خصوص مصرف مشروبات الکلی که منجر به فوت چندین تن در مازندران شد، خاطرنشان کرد: برای متهمان پرونده قضایی تشکیل شد و با صدور قرار متناسب به زندان معرفی شدند.

طبق اعلام رسمی پزشکی قانونی استان مازندران فوتی های ناشی از مصرف مشروبات الکلی از سه هفته پیش تا کنون به ۲۵ نفر رسیده است.

بنابر این گزارش تا کنون پنج متهم در پرونده مشروبات الکلی در استان دستگیر شدند که چهار نفر به اتهام قتل عمد روانه زندان شدند.

بنابر گزارش رسمی پزشکی قانونی مازندران علاوه بر افزایش شمار فوت شدگان ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز تقلبی طی سه هفته اخیر چهار نفر نیز نابینا شدند و ۸۱ نفر از مسمومان نیز برای دفع سموم مجبور به انجام دیالیز شدند.

الکل ماده‌ای است، که مصرف آن براساس شرع اسلام حرام است، به همین علت صحبت کردن درباره آن هم گاهی مشکل می‌شود، اما واقعیت این است که عده‌ای هر چند اندک به هر دلیل به سمت مصرف آن می‌روند و نابخردانه خود را در دامی می‌اندازند که آخر خط آن مرگ است.

اهمیت این که خانواده ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان، نوجوانان و جوانان خود باشند به این دلیل است که هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در اغلب موارد درکارگاه های زیرزمینی تهیه و مهر و موم می شود.

آگاه سازی جامعه در این خصوص ضروری است. باید سطح آگاهی مردم را افزایش داد، به دلیل تهیه ناسالم مشروبات الکلی هر چند وقت یک بار با اپیدمی مسمومیت ناشی از الکل سمی مواجه می‌شویم که افراد زیادی با علائم مشابه در یک بازه زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟