دیدار عراقچی با همتای مصری در قاهره

وزیر امور خارجه ایران امروز با همتای مصری در قاهره دیدار و درباره اوضاع جاری در منطقه و مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو نشست.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۷۶
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ 17 October 2024
|
675 بازدید

دیدار عراقچی با همتای مصری در قاهره

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در مقصد دوم چهارمین دور سفرش به منطقه در قاهره حضور دارد، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) ۲۶ مهرماه با بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد . اوضاع جاری در منطقه و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و همچنین گسترش مناسبات محور اصلی این ملاقات است. عراقچی و همتای مصری پیش از این و در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه که عراقچی را در این سفر همراهی می‌کند دیشب پس از ورود به قاهره گفت: ایران و مصر دو کشور مهم تاریخی، تمدنی و دو بازیگر مؤثر منطقه‌ای هستند. فردا (پنجشنبه) گفت‌وگوهای مهمی با مقام‌های عالی‌رتبه مصر خواهیم داشت.بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر هم روز چهارشنبه اعلام کرده بود که رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران فردا (پنجشنبه) در قاهره با وی دیدار خواهد کرد.عراقچی روز گذشته نیز در اردن با وزیر خارجه و شاه اردن دیدار کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران از سفرش به برخی پایتخت‌های منطقه خبر داد و گفت: «تلاش ما برای اینکه یک حرکت دسته‌جمعی از سوی کشورهای منطقه و اسلامی و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد، ادامه خواهد داشت. رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تلاش این رژیم برای گسترش جنگ به منطقه است.»وزیر امور خارجه در همین راستا در دور نخست این سفرها به بیروت و دمشق، در دور دوم به ریاض و دوحه و در دور سوم که یکشنبه و دوشنبه هفته جاری ۲۲ و ۲۳ مهرماه انجام شد به بغداد و مسقط سفر کرد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟