سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگوی اختصاصی با تابناک:

جزییات سفر رئیس جمهور به روسیه/ افزايش ظرفیت مبادلات تجاري دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار

گروه استان‌ها- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تشریح جزییات سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: اکنون ظرفیت مبادلات تجاری دو کشور ۴ میلیارد دلار است که می‌تواند تا ۵۰ ميليارد دلار برسد.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۱۲
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ 21 October 2024
|
1008 بازدید

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک از بوشهر، با اشاره به سفر دکتر پزشکیان به روسیه اظهار داشت: سفر به روسیه و حضور در اجلاس بریکس به دلیل جایگاه این کشور در جهان و اینکه روسيه از همسایگان و هم‌پیمانان ماست، در ارتقاء مناسبات دوجانبه اهمیت به سزایی دارد.

وی افزود: تجربه موفقی در همکاری با روسیه در حوزه امنيتي و مبارزه با تروریسم در یک دهه گذشته داشتيم که این تجربه موفق می‌تواند در حوزه های تجاری نیز نقش‌آفرین شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار سطح روابط تجاري ایران با کشور روسیه است، اما ظرفیت ارتقاي سطح روابط اقتصادی دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار نیز وجود دارد که برای تحقق این مهم گام برمی‌داریم.

رضایی تصریح کرد: افزایش صادرات به روسیه، بحث سواپ نفت، توسعه حمل و نقل کریدور شمال جنوب و حمل و نقل ریلی، تامین برخی اقلام اساسی مورد نیاز کشور و همکاری‌های دفاعی جزو دستور کار سفر رئيس جمهور به روسیه است.

وی با بیان اینکه مساله بعدی حضور دکتر پزشکیان در گروه بریکس است یادآور شد: بریکس از قدرت‌های نوظهور اقتصادی جهان نظیر روسيه، هندوستان، برزیل و آفريقاي جنوبی تشکیل شده و عضویت ایران در این اجلاس اهمیت زیادی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، بریکس ماهیت اقتصادی دارد گفت: در عین حال فلسفه این گروه مقابله‌ با یک‌جانبه‌گرایی آمریکایی‌هاست.

رضایی اضافه کرد: بنظر می‌رسد برای مهار و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه علیه ما، اجلاس بریکس و همکاری ما با اعضای بریکس، راه و روش بسیار خوبی است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه ابراز داشت: این سفر فرصت بسیار خوبی است تا رئیس جمهور برای توسعه روابط ما با کشورهای حاضر در اجلاس، مذاکرات و دیدارهایی با سران این کشورها داشته باشد.

رضایی تاکید کرد: رویکرد اصلی سفر دکتر پزشکیان اقتصادي است و می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد و آینده تجاری کشور داشته باشد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات