توصیه‌های مهم علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی ایران

رییس فدراسیون کشتی گفت: برای موفقیت در کشتی نباید وزن زیادی کاهش داد چرا که کسانی که در این قانون موفق هستند وزن زیادی را کم نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۲۶۷۶۸۲
|
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰ 24 October 2024
|
768 بازدید

توصیه‌های مهم علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی ایران

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رقابت‌های کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان روزهای ۳۰ مهر تا ۲ آبان ماه در شهر تیرانا کشور آلبانی برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط علی احمدی وفا در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم، فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، عرفان جرکنی در وزن ۶۳ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با ۱۴۹ امتیاز و با اقتدار بعنوان قهرمانی دست یافت. پس از تیم ایران تیم های گرجستان با ۱۲۱ و ارمنستان با ۹۳ امتیاز دوم و سوم شدند.

علیرضا دبیر پس از قهرمانی تیم کشورمان در جمع فرنگی‌کاران جوان اظهار داشت: کاهش یکباره وزن باعث تحلیل دچار تحلیل شود اگر علی اسکو آن ۴ کیلو زیادی را کم نمی‌کرد می‌توانست روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد. معتقدم کسانی در این قانون برنده هستند که وزن زیادی کم نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر از دیدار نخست عبور کنی این کاهش وزن باعث می‌شود در مبارزات بعدی دچار مشکلات از جمله خالی کردن بدن باشید. این درس بزرگی بود که ما یاد گرفتیم. با توجه به اینکه حسن رنگرز با تیم‌ها در این مدت درگیر مسابقات متعدد آسیایی، المپیک و سهمیه بودند نتوانست آنچنان وقت زیادی برای تیم امید بگذارد اما پس از بازگشت تیم از آلبانی بنا داریم برای المپیک ۲۰۲۸ برنامه خاصی را تهیه کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: این مسابقات درس بزرگی برای برخی نفرات از جمله شایان حبیب زارع داشت تا ببیند چه میزان فاصله با بزرگان وزن ۸۷ کیلوگرم دارد اگر به دنبال حضور در تیم ملی است باید تلاش‌اش را زیاد کند تا بتواند فاصله خود را با هادی ساروی کم کند.

وی در خصوص فردین هدایتی نیز گفت: به طور قطع این طلا اول راه است و نباید او فکر کند که رقابت تمام شده بلکه باید برای موفقیت در تیم ملی تلاش خود را دوچندان کند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات