خودروسازی که شعار سال را فراموش کرد/ بهمن دیزل از جهش تولید جا ماند

عملکرد هفت ماهه نشان می‌دهد بهمن دیزل در این مدت یک هزار و ۹۴۹ خودروی دیزلی فروخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲ هزار و ۲۱۹ خودرو کمتر است.
کد خبر: ۱۲۶۹۱۴۰
|
۱۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶ 04 November 2024
|
21176 بازدید
|

خودروسازی که شعار سال را فراموش کرد/ بهمن دیزل از جهش تولید جا ماند

شرکت بهمن دیزل با نماد خدیزل در بازار سهام از زیرمجموعه‌های گروه بهمن است. کارخانه‌ای خودرویی که با گذشت هفت ماه از سال جهش تولید با مشارکت مردم، خروجی جز کاهش ۴۷ درصدی تولید در مقایسه به مدت مشابه نداشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی «تابناک»، بررسی عملکرد هفت ماهه بهمن دیزل بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد این شرکت همچنان در مسیر افت تولید و کاهش سوددهی حرکت می‌کند.

 

تداوم افت تولید

به گونه‌ای که از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۱۴۰۳، در مجموع یک هزار و ۹۲۷ محصول تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۳۰۴ خودرو کمتر تولید شده است. به بیان دیگر، بازدهی منفی ۴۷ درصدی در تولید محصول توسط بهمن دیزل، نشان می‌دهد که مدیران این شرکت خودرویی توجهی به شعار سال یعنی جهش تولید نداشته اند و با وجود حمایت‌های ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی و شبکه بانکی، خبری از افزایش تولید نیست و از تولید سال گذشته نیز، جامانده اند.

کاهش ۵۳ درصدی فروش محصول 

با افت تولید در این شرکت، کاهش فروش نیز مشهود است. به نحوی که عملکرد هفت ماهه نشان می‌دهد بهمن دیزل در این مدت یک هزار و ۹۴۹ خودروی دیزلی فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲ هزار و ۲۱۹ خودرو کمتر فروخته است، رقمی که معادل کاهش ۵۳ درصدی در فروش محصول است.

خودروسازی که شعار سال را فراموش کرد/ بهمن دیزل از جهش تولید جا ماند

سوددهی بهمن دیزل آب رفت

بهمن دیزل که سال گذشته ۱۷۱ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار بابت واردات، تامین ارز شده بود، حالا در نیمه نخست سال در کنار افت تولید، با ریزش سوددهی نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

به عبارت دیگر، صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد در شش ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، این شرکت خودرویی با سقوط ۸۰ درصدی در ردیف سود خالص مواجه بوده است. به گونه‌ای که بهمن دیزل در این مدت نسبت به نیمه ابتدایی سال گذشته، بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش سوددهی داشته است. روندی که باعث شده تا این شرکت بورسی نتواند به انباشت سوددهی ادامه دهد و با افت ۲۲ درصدی در ردیف مربوط به سود انباشته روبرو شود. این در شرایطی است که درآمد‌های عملیاتی این شرکت نیز در این مدت کاهش ۴۰ درصدی داشته و نسبت به شش ماهه ابتدایی سال قبل، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کمتر بوده است.

زیرمجموعه گروه بهمن در بخش بدهی‌های غیرجاری نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مالی بلندمدت دریافت کرده است و در مجموع بیش از یک هزار و ۷۹۶ میلیارد تومان بدهی غیرجاری روی دست سهامدارانش گذاشته است.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
تا زمانیکه هر محصولی با هر درجه کیفیت را می توان با هر قیمتی در فضای بدون رقیب به خریدار قالب کرد رقابت و افزایش تولید و بهبود کیفیت جایگاهی ندارد.
پاسخ ها
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
حتی با گران‌فروشی ۲۰۰ درصدی به نسبت خودروهای مشابه که در چین تولید و در کشورهای امارات و عراق و روسیه و قطر فروخته می‌شوند
چطور باز هم ضرر کرده اند!!؟؟ ، نشان دهنده این است که

اولا مردم توان خرید خودروی گرانتر و با بدقولی در تحویل و عدم وجود خدمات مناسب پس از فروش را ندارند

دوما : حقوق های فوق نجومی مدیران بهمن خودرو امان سرمایه شرکت را بریده است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
متضرر اصلی این بازار مردم هستند.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۵
سلام به همه عزیزان
اینکه یفیت خودرو و عرضه و تقاضا و سود و زیان دلیل منطقی نداره رو میشه در بحث قیمت بنزین و گازوئیل و مقایسه اون با کشورهای دیگه هضم کرد و البته کیفیت بنزین و گازوئیل و کیفیت اون رو هم با مقایسه با کشورهای دیگه در حمایت از قطعه ساز و وارد کننده قطعه وتعویضکار دید
رحیم اکبری
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
کدوم خودرو؟ کدوم تولید؟
خودرو قبلن بهتر خودرو مونتاژ میشد
حالا اشغال مونتاژ میشه
هی میگن تولید خودرو
سر هم بندی قطعه هم شد افتخار ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
مدل ایکس ۵۵ ها تا بحال قبل از رسیدن به ۵ هزار کیلومتر

کار کردن محور عقب شان شکسته و چپ کرده اند و راننده و سرنشینانش را کشته و زخمی کرده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
تنها در صنعت خودرو نیست. در همه صنایع این چنین هستیم.
سال ها است که تحریم تکنولوژلوژی و مالی شده ایم. از این نظر، از دانش روز دنیا به شدت عقب افتاده ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
سلام . دلیل افت تولید در جای دیگر است . بازار خودرو سنگین اشباع شده است . کامیون ها چند روز برای یک بار معطل می‌شوند ،اقتصاد کشور نابه سامان است . تولید کشور کاهش یافته است در شرایط کنونی خرید کامیون حماقت است ، کامیونی داریم که حدود ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد اما ماهیانه حدود ۵۰ میلیون تومان درآمد خالص دارد . به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
نخرید نخرید نخرید .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
هروقط مسولین خودروسازی واقعا فقط به فکر سود دهی وجیب خودشان باشند وهیچ فکر کیفیت خودرو نباشند از این بدتر هم می‌شود. خریدار میاد باکلی وام وقرض ماشینو می‌خره که باماشین صفر کارکنه وبدهکاری وقسط باهاش پرداخت کنه وباخودرو بی‌کیفیت وهزینه تامیر سنگین وحتی یک بار نمی‌تواند باهاش جابجاکند بجز تف ولعنت به خودروساز به کسی هم پیشنهاد خرید نمی‌دهد نتیجه گیری باخودتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
در جتمعه ای که اکثر مردم توان خرد خودرو صفر کیلومتر را ندارند به چه کسایی می خواهند خودرو بفروشند.
یک مستمری بگیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
مگر سایر کارخانجات و شرکت‌ها جهیده و به آسمان رفته ؟؟
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
ای کاش مسعولین با حقوق نجومی یک روزی سیر میشدند و کوتاه می آمدند .هر چند مدیران جدید و جیب خالی از راه می‌رسند که تشنه حقوقهای نجومی هستد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۱۴
من پنج شنبه سوم آبان از تهران حرکت کردم اومدم بم الآن امروز ۱۴ آبان هست من هنوز تو بم منطزر بار هستم حالا حساب کن آیا با این شرایط بار مردم مگ دیوانه هستن برن ماشين بخرن
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟