قسامه؛ فرجام جنايت در رستوران پرنده آبي

به دنبال اظهارات شاهدان، منصور در دادگاه روماني محكوم و پس از 6 سال زندان از اين كشور اخراج شد. متهم پس از دستگيري و محاكمه در دادگاه جنايي تهران به قصاص نفس محكوم شد. اما با اعتراض او و نقض حكم از سوي قضات ديوان عالي كشور پرونده دوبار ديگر در شعبه‌هاي جداگانه رسيدگي شد.
کد خبر: ۱۳۴۳۱۸
|
۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹ 05 December 2010
|
8543 بازدید
ایران: فرجام پرونده جنايت در رستوران پرنده آبي شهر بخارست – پايتخت روماني– پس از نقض سومين حكم قصاص از سوي قضات ديوان عالي كشور به برگزاري مراسم قسامه – سوگند – موكول شد.

براساس اوراق پرونده، «منصور» 37 ساله شامگاه 11 مارس 1995 همزمان با قتل «بهرام» - 24 ساله – در رستوران پرنده آبي دستگير شد. او پس از6  سال تحقيق و بازجويي بيگناه شناخته و راهي ايران شد. اما سال 1380 با شكايت مادر بهرام و به دستور قاضي شعبه 1603 دادگاه سابق جنايي تهران بازداشت شد.

مادر مقتول در شكايتش گفت: پسرم «بهرام» اسفند سال 74 براي سفر تفريحي به كشور روماني رفت و 12 روز بعد هنگامي كه همراه چند هموطنش، به رستوران ايراني «پرنده آبي» رفته بود، در جريان يك درگيري با اصابت ضربه چاقو كشته شد. همان موقع نيز مأموران پليس محلي يك پسر ايراني به نام «منصور» را به عنوان ضارب اصلي بازداشت كردند. اما وي در تمام تحقيقات منكر قتل شد.

با اين وجود، به دنبال اظهارات شاهدان، منصور در دادگاه روماني محكوم و پس از 6 سال زندان از اين كشور اخراج شد. متهم پس از دستگيري و محاكمه در دادگاه جنايي تهران به قصاص نفس محكوم شد. اما با اعتراض او و نقض حكم از سوي قضات ديوان عالي كشور پرونده دوبار ديگر در شعبه‌هاي جداگانه رسيدگي شد.

 قاضي دومين دادگاه وي را به قصاص – اعدام – و قاضي دادگاه سوم او را به ديه محكوم كرد. با اين وجود پس از نقض احكام صادره، متهم به قتل براي چهارمين بار در شعبه 1156 دادگاه عمومي جزايي تهران محاكمه شد و اين‌بار قاضي گيوكي متهم را به قصاص نفس محكوم كرد. اما با اعتراض وكيل متهم بار ديگر، قضات شعبه 16 ديوان عالي كشور حكم صادره را نقض و پرونده را براي رسيدگي مجدد به دادگاه ارجاع كردند.

«قاضي گيوكي» نيز اين‌بار تصميم‌گيري را به برگزاري مراسم قسامه – سوگند – موكول كرد و از اولياي دم خواست براي اجراي قسامه 50 نفر را به دادگاه معرفي كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟