سردرگمی در دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد؛

بی برنامگی سازمان سنجش و باز هم بازی با اعصاب داوطلبان+جوابیه و توضیحات

این در حالی است که آن دسته از داوطلبانی که امروز برای دریافت کارت به سایت مراجعه کرده ‏اند، بدون داشتن شرط پرداخت ما به التفاوت، موفق به دریافت کارت شده‏ اند. حال آن دسته از داوطلبانی که به دلیل نبود پرداخت سامانه اینترنتی در سایت سنجش مجبور شدند در این روزهای سرنوشت ساز در صف بانک بایستند و...
کد خبر: ۱۴۸۳۶۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷ 15 February 2011
|
42756 بازدید
|
در حالی که شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد برای دریافت کارت ورود به جلسه، مجبور به پرداخت ما به التفاوت 3300 تومانی شده اند، اطلاعیه‏ های یک بام و دو هوای سازمان سنجش، موجب سردرگمی آنها شده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، داوطلبانی که از روز گذشته برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد به سایت سازمان سنجش مراجعه کردند، با اطلاعیه‏ جدید این سازمان روبه رو شدند.

در این اطلاعیه آمده است، داوطلبان باید برای دریافت کارت هر آزمون، مبلغ 3300 تومان را به عنوان مابه التفاوت حق نام نویسی به حساب سازمان سنجش واریز کرده و پس از آن کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

بنا بر این گزارش، این کار ناگهانی و نابجا در آستانه برگزاری آزمون سراسری که معلوم نیست به چه دلیل و با چه توجیهی صورت گرفته، موجب ایجاد استرس و نارضایتی فراوان برای داوطلبان آزمون سراسری شده است.

همچنین از روز گذشته، صف طویل داوطلبان در بانک ‎ها برای واریز این مبلغ تشکیل شده بود و از سوی دیگر در سایت این سازمان، امکان پرداخت اینترنتی این مبلغ نیست و داوطلبان با مشکلات فراوان روبه رو شده اند.

این در حالی است که آن دسته از داوطلبانی که امروز برای دریافت کارت به سایت مراجعه کرده ‏اند، بدون داشتن شرط پرداخت ما به التفاوت، موفق به دریافت کارت شده‏ اند. حال آن دسته از داوطلبانی که به دلیل نبود پرداخت سامانه اینترنتی در سایت سنجش مجبور شدند در این روزهای سرنوشت ساز در صف بانک بایستند و این مبلغ را پرداخت کنند و با استرس فراون همراه با ناکارامد بودن سیستم نام نویسی سایت، روز سختی را پشت سر گذاشتند، نمی دانند تکلیف مبلغ پرداختی ‏شان چه می شود؟

از سویی، در اطلاعیه این سازمان آمده است که همه باید فیش پرداختی را تا پنجم اسفند برای این سازمان بفرستند، ولی اشاره ای به این نشده که در صورت پرداخت نکردن چه اتفاقی برای داوطلبان خواهد افتاد.

سازمان سنجش نیز تاکنون هیچ توضیحی درباره علت دریافت این مبلغ و همین طور سرنوشت مبلغ واریز شده از سوی برخی از داوطلبان نداده است.

گفتنی است، سیاست ‏های نسنجیده این سازمان آن هم در آستانه برگزاری آزمون سراسری، موجب نارضایتی و سردرگمی فراوان داوطلبان آزمون سراسری شده است.

جوابیه سازمان سنجش
مديريت محترم پايگاه خبري و اطلاع‌رساني تابناك

سلام عليكم
احتراماً پيرو درج مطلبي تحت عنوان «بي‌برنامگي سازمان سنجش و باز هم بازي با اعصاب داوطلبان» (كد خبر 148363 مورخ 26/11/89 ساعت 27 : 11) ضمن ارسال جوابيه به شرح ذيل جهت انعكاس در آن رسانه فخيم، توجه آن مدير محترم را به نكات ذيل معطوف مي‌دارد:
1- براساس مصوبه مراجع قانوني وجه ثبت‌نام آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال 1390، 138000 ريال تعيين و ابلاغيه آن بعد از اتمام مراحل ثبت‌نام به اين سازمان واصل گرديد كه چون مبلغ 105000 ريال در زمان ثبت‌نام از داوطلبان اخذ شده بود سازمان مكلف شد كه مابه‌التفاوت وجه ثبت‌نام را از داوطلبان اخذ نمايد. در اين راستا طي اطلاع‌رساني فراگير از طريق پايگاه اطلاع‌رساني سازمان، هفته‌نامه خبري و اطلاع‌رساني پيك‌سنجش و ساير رسانه‌هاي گروهي از روز 17 بهمن ماه مبادرت به انتشار خبر مذكور نمود و اطلاعيه مبسوط آن كه حاوي نحوه پرداخت مبلغ مذكور در 6 روش الكترونيكي (كه تنها يك روش پرداخت از طريق شعب و صرفاً براي داوطلبانيكه امكان پرداخت الكترونيكي ندارند) اعلام گرديد.
2- با همه مراتب عنوان شده به جهت رفاه حال داوطلبان و اعتمادي كه سازمان به جوانان متعهد ايران اسلامي دارد تصميمي اتخاذ گرديد كه پرداخت وجه مذكور قبل يا بعد از اخذ كارت ورود به جلسه آزمون انجام و فيش پرداختي از طريق پست به سازمان ارسال گردد.
3- از آنجا كه تجميع مبلغ مذكور در بودجه اين سازمان لحاظ مي‌شود و با توجه به اينكه سازمان بصورت درآمد/ هزينه اداره مي‌شود مبالغ فوق صرف ارتقاء حفاظت و كيفيت آزمونها مي‌شود انتظار مي‌رود كه رسانه‌ها با هدف كمك‌رساني به اين مقوله نگاه نموده و با انتخاب تيتر مناسب و متن صحيح و كارشناسي شده تنوير افكار عمومي را به سمت آرامش و اطمينان سوق دهند. قطعاً رسالت انتشار خبر صحيح و شفاف در تعهد آن رسانه وزين بوده و ان‌شاءالله هست.


مهدي ناصري
مشاور رئيس و مدير دفتر رياست و روابط عمومي


توضیحات تابناک:
با تشکر از سازمان سنجش به دلیل ارسال سریع جوابیه که کاش این اقدام سریع را در خصوص گرفتارشدگان در سایت سنجش می کردند که سیل گلایه ها و اعترضات کاربران ذیل خبر تابناک ارسال نشود که این سیل اعتراض مردم که مقدار معتنابهی از آن هنوز منتشر نشده نشان از عملکرد نامناسب و ضعیف سازمان سنجش در رفع نگرانی و دغدغه داوطلبان بوده داوطلبانی که مشکلات خود را نه از طریق سایت میتوانند ارسال کنند و نه تمساس با تلفن های همیشه مشغول! برایشان راهگشاست.

از سوی دیگر منظور خبرنگار تابناک از عدم وجود امکان پراخت اینترنتی عدم امکان پرداخت بوده چرا که کاربران همانطور که در نظرات اسرالی نیز آن را مورد تایید قرار داده اند با ترافیک سنگین شبکه پرداخت مواجه شده و علی رغم تلاش های مکرر که حتی تا پاسی از شب نیز به طول می انجامید نتوانسته اند مبلغ را واریز کنند تا مشکلشان برطرف شود و به ناچار به سنتی ترین شیوه که آن هم پرداخت از طریق باجه بانک است اقدام به این کار کنند تا حداقل خان اول را برای

چه خوب بود اگر مسئولان محترم سازمان سنجش و مراجع قانونی که هزینه ثبت نام را اعلام می کنند از همان ابتدا یک کار اصولی و درست را انجام می دادند و با تعیین مبلغ نهایی اینگونه داوطلبان را دچار مشکل نمی کردند چرا که اگر سرنوشت و آینده یک داوطلب که نتوانسته به دلیل این بدعت جالب سازمان سنجش کارت ورود به جلسه را دریافت کند، خراب و به کل مسیر زندگی اش تغییر کند مسئولش فقط و فقط مسئولین سازمان سنجش و مراجع قانونی هستند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۸۳
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
جالبی مساله اینه که نه ATM بانک ملی منوی برای پرداخت داره و نه هیچ کدام از POS ها از موضوع خبر دارند ظاهرآ فقط خود سازمان سنجش خبر داشته.
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
توي سايت سنجش پرداخت اينترنتي داره
من و دوستام همه اينترنتي پرداخت کرديم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۷
از جای گرم در میاد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
دیروز اعصاب من سر این قضیه بهم ریخت ، اصلا نمیدونستم قضیه چیه ، هی رمز عبور رو میزدم هی میگفت رمز باید 6 رقمی باشه در حالیکه رمزمن 5 رقمی بود.
خداییش 2 روز قبل از کنکور این چه وضعیتی بود ایجاد کردن ؟؟
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
ديشب هر كاري ميكردم براي خريد كارت مورد نظر سايت error ميداد حتي به خود پرداز بانك ملي هم مراجعه كردم براي خريد ،طبق راهنمايي هاي خود سايت كه گفته بود با تمام كارتهاي شتاب ميتوان اين كار را انجام داد من با كارت بانك تجارت وارد شدم پيغام مي داد كه اين عمليات مجاز نمي باشد .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
باتشکرازتابناک.
توی این روزهای طلایی جمعبندی بایدبریم بانک؟خب بی فکرای سنجشی،همون اول بجای 10تومن 15تومن میگرفتین.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
لطفا این قضیه را پیگیری نمائید. واقعا جای سوال دارد. در این چند روز با اعصاب ما به شدت بازی کردند . آنهم تنها چند روز مانده به روز سرنوشت ما.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
هر روز بهتر از دیروز ...
سر گردنه است .....
این از آزمون ارشد و این برنامه ریزی...
آزمون دکتری هم که مثل این آزمون خواهد شد. اگر به دانشگاه تهران مراجعه کنید، دانشجویان دکتری برای پذیرفته شدن باید در آزمون زبان آن دانشگاه ثبت نام کنند ودر صورت قبولی امکان ورود دارند البته قبلش باید 35 هزارتومان به حساب بریزند.
اگر قرار است سازمان سنجش آزمون برگزار کند پس این قضیه دیگه چیست ولی کل داستان مربوط میشه به پول بی زبان میشه که به عنوان مابه التفاوت یا هرعنوان دیگر از داوطلبین میگیرند
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
به نظر نمياد اين اقذام سازمان سنجش جدا از بقيه كارايي باشه كه تو اين كشور در حال انجام است. ما به اين شرايط عادت داريم
ayla
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
تازگي ها به پول زور ميگن "ما به التفاوت"!!!!
سياستش اينه كه سنجش ميخاد سه ميليارد پول به جيب بزنه اين كه فكر كردن نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
وزیر بی لیاقت داشتن نتیجه ش همین میشه. دریغ از عذرخواهی
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟