دستبرد هكر عاشق کامپیوتر به حساب مالي چند شركت

متهم گفت‌‌: من عاشق اينترنتم و روز و شبم را پاي رايانه مي‌گذرانم. به مرور مهارت بالايي در كاربري رايانه پيدا كرده و پس از مدتي به فكر بريدن گوش مردم از اين راه افتادم و چون شنيده و خوانده بودم كه هكرهايي وجود دارند كه از راه اينترنت كلاهبرداري‌هاي كلاني مي‌كنند وسوسه اين كار در من تقويت شد.
کد خبر: ۱۴۹۸۵۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۷ 23 February 2011
|
2825 بازدید
تهران امروز: دانشجوي خوره كامپيوتر قزويني از طريق هك كردن سايت‌هاي اينترنتي ميليون‌ها تومان كلاهبرداري كرد.

چند روز پيش مديرعامل يك شركت خصوصي به اداره مبارزه با جرايم رايانه‌اي پليس آگاهي شهرستان اراك آمده و گفت: به طرز مرموزي مبلغ 2 ميليون تومان از حساب مالي شركتم خارج شده است.حساب‌ها را به اتفاق حسابدار شركتم بررسي كرده و فهميدم شخصي به صورت اينترنتي اين پول را از حساب شركت خارج كرده است. چون به كارمندان خود اطمينان دارم احتمال مي‌دهم اين كار، كار يك هكر باشد.

بلافاصله پرونده‌اي براي اين موضوع تشكيل و رسيدگي به آن در دستور كار كارشناسان جرايم رايانه‌اي قرار گرفت.

متخصصان پليس با بررسي اين حساب دريافتند پول كسر شده از اين حساب خارج و به شماره حساب يك صرافي واريز شده است.

با به دست آمدن نشاني صرافي اين مرد احضار و مورد بازجويي قرار گرفت: اين پول توسط يك خريدار اينترنتي به حساب من واريز شده است كه اصلا نمي‌دانم نام و نشانش چيست.ماجرا از اين قرار است كه چند روز پيش ايميل يك مشتري ناشناس را دريافت كردم كه معادل دو ميليون تومان، دلار مي‌خواست. پس از اينكه اين مشتري اين پول را از طريق اينترنت به حسابم واريز كرد من هم معادل آن، دلار به شماره حسابش ريخته و معامله تمام شد. ديگر اينكه اين مشتري اين پول را از كجا آورده و يا از چه راهي، من خبري از آن ندارم.

با كسب اين اطلاعات مشتري مورد نظر تحت پيگرد قرار گرفته و ماموران با بررسي بيشتر متوجه شدند كه ارز خريداري شده ابتدا به حساب شخصي در لندن منتقل و فرداي آن روز به حساب بانكي شخصي در ايران واريز شده است.

ماموران كه اين بار اطمينان پيدا كرده بودند با يك هكر سر و كار دارند اين شماره حساب را بررسي و صاحب آن را كه جوان دانشجويي ساكن قزوين بود شناسايي كردند.

منزل مسكوني اين هكر پيدا و ماموران پليس اراك با نيابت قضايي به قزوين رفته و متهم مورد نظر را دستگير كردند. دانشجوي بازداشت شده پس از بازجويي‌هاي مكرر سرانجام لب به اعتراف گشوده و اين سرقت اينترنتي را گردن گرفت.

متهم گفت‌‌: من عاشق اينترنتم و روز و شبم را پاي رايانه مي‌گذرانم. به مرور مهارت بالايي در كاربري رايانه پيدا كرده و پس از مدتي به فكر بريدن گوش مردم از اين راه افتادم و چون شنيده و خوانده بودم كه هكرهايي وجود دارند كه از راه اينترنت كلاهبرداري‌هاي كلاني مي‌كنند وسوسه اين كار در من تقويت شد.

براي اجراي نقشه ام به سراغ سايت شركت‌هايي كه امكانات ايمني آنها ضعيف تر بود رفته و پس از دستيابي به رمز عبور حسابدارشان با عبور از موانع امينتي به حساب بانكي شان دسترسي و مبالغي را به صورت اينترنتي از آن خارج مي‌كردم.سپس آن پول را به صورت آنلاين براي دوستانم در انگليس و ساير كشورها ريخته و مجددا از آنها دريافت مي‌كردم.

ماموران با بازرسي خانه اين جوان دوخط تلفن همراه متعلق به كشور‌هاي انگلستان و تايلندكشف كرده و آنها را به همراه 1500سي دي، يك لپ‌تاپ و چندين خط تلفن همراه ايرانسل و همراه اول كشف شده از اين منزل ضميمه اين پرونده كرده و به همراه متهم تحويل دستگاه قضايي دادند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟