کنایه رضایی به مبلغان مکتب ایرانی؛

رمز پیروزی در دفاع مقدس، ایمان، ایثار و ولایت پذیری رزمندگان بود

اگر ایستادگی برادران شما در خرمشهر نبود، مقاومتی در لیبی، بحرین، مصر و... شکل نگرفته بود/ این اسلام، هویت مسلمانی، ارزش ها، دفاع مقدس و شهادت طلبی است که به ایرانیت ما هویت بخشیده است و ایرانیت بدون اسلامیت ارزش و جایگاهی ندارد/ ایستادگی مردم بحرین الگو گرفته از انقلاب اسلامی ملت ایران است...
کد خبر: ۱۵۴۴۷۸
|
۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۵ 18 March 2011
|
9974 بازدید
|
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر خود به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، در مزار شهدای شلمچه و در جمع تعدادی از کاروان های راهیان نور گفت: برای شکستن طلسم و آزادسازی شلمچه، رزمندگان اسلام شش بار اقدام به طرح ریزی و اجرای عملیات کردند تا موفق شدند.

به گزارش «تابناک» فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در بیان عملیات اول اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، قصد بر آن بود تا با عبور از شلمچه به تهدید بصره در جنوب عراق بپردازیم اما با وجود عبور برخی واحدهای خودی از مرز، موفق به آزادسازی شلمچه نشدیم.

محسن رضایی عملیات «رمضان» را دومین عملیاتی خواند که با هدف حضور در شلمچه انجام شد و تصریح کرد: برای دومین بار در عملیات رمضان هدف این بود که با عبور از مرز، بصره عراق را به تصرف خود درآوریم و جنگ را در جنوب عراق ادامه دهیم اما با وجود تلاش های فراوان موفقیت آمیز نبود و نتوانستیم از شلمچه عبور کنیم.

فرمانده اسبق سپاه در ادامه از عملیات بزرگ خیبر یاد کرد و گفت: در این عملیات جزایر خیبر آزاد شد و ایران در این منطقه حضور یافت، اما قرار بود که همزمان با آزادسازی جزایر از شلمچه هم عبور کنیم ولی باز هم در این بخش موفق نبودیم. انگار این منطقه طلسم شده بود.

وی عملیات چهارم برای تصرف شلمچه را عملیات والفجر هشت خواند و ادامه داد: در این عملیات بزرگ نیروهای رزمنده ایران توانستند فاو را به تصرف خود درآورند اما باز هم نتوانستیم به تصرف شلمچه که عملیات مکمل فاو بود دست یابیم.

دکتر رضایی هدف عملیات کربلای 4 را تصرف و حضور در شلمچه دانست و اظهار داشت: در این عملیات هم طلسم شلمچه شکسته نشد.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس به عملیات بزرگ کربلای 5 اشاره کرد و گفت: در این عملیات بالاخره طلسم شلمچه شکسته شد و ایران توانست در این منطقه حضور یابد و با آن حضور، صحنه سیاسی و بین المللی دفاع مقدس تغییر کرد.

وی ادامه داد: از تمام اقوام و استان ها رزمندگانی آمده اند و در شلمچه جنگیده اند؛ بسیارند شهداء و جانبازان جنگ تحمیلی که در این منطقه شلمچه به این مقام نائل آمده اند، بنابراین علت مشهور شدن شلمچه بدین دلیل است.

 رضایی در ادامه از رموز موفقیت های سال های حماسه و دفاع گفت و اظهار داشت: رمز پیروزی های ما با وجود سختی ها و مشکلات فراوان، ایمان، ایثار و ولایت پذیری نیروهای ایثارگر حاضر در جنگ بود.

وی با اشاره به حضور جوانان در مناطق جنگی دفاع مقدس گفت: این یک عنایت الهی است که جوانان ما این گونه عاشقانه به شهداء علاقه نشان می دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به رخدادهای ماه های اخیر در کشورهای مسلمان اشاره کرد و گفت: ارتش عربستان اکنون برای حفظ ناو آمریکا و منافع آن در منطقه به جان مردم مسلمان بحرین افتاده است و به جای آنکه برای دفاع از فلسطین به کار گرفته شود در بحرین علیه مردم مسلمان عمل می کند.

وی افزود: حال به ارتش و سپاه ایران نگاه کنید که سبب و موجبات حفظ ایران، ملت و نظام و هویت ایران اسلامی را فراهم آورده و در مقابل آمریکا و متجاوزان ایستادند.

رضایی گفت: جوانان ما در انقلاب، جنگ و دفاع مقدس خودشان و هویت شان را پیدا کردند.

وی افزود: علت ایستادگی مردم بحرین این است که نگاهشان به انقلاب اسلامی ملت ایران است؛ اکنون همه امید جهان اسلام به این دوخته شده است.

دکتر رضایی اظهار داشت: اگر ایستادگی برادران شما در خرمشهر نبود، مقاومتی در لیبی، بحرین، مصر و... شکل نگرفته بود.

وی گفت: اگر امروز دولت و مجلس مانند مقام معظم رهبری از قیام و حرکت ملت های مسلمان منطقه دفاع می کنند برای این است که هویت انقلاب اسلامی و ملت ایران خدشه دار نشود و این همه از برکات دفاع مقدس و شلمچه می باشد.

رضایی تصریح کرد: ایرانیت بدون اسلامیت و ارزش ها، ارزش و جایگاهی ندارد. این اسلام، هویت مسلمانی، ارزش ها، دفاع مقدس و شهادت طلبی است که به ایرانیت ما هویت بخشیده است.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
جناب رضایی کسی معترض شما نیست.بهتر است شما برای بقیه نسخه نپیچید اگر شما دوست دارید هویت ایرانیتان منوط به هویت اسلامیتان باشد خوب سایر ایرانیانی که مسلمان نیستند و یا مثل شما فکر نمی کنند چکار کنند نکند راه حلی دارید که قرار است اعلام عمومی بفرمائید.
تابناک مدعی !جرات دارید چاپ کنید تا نظرات را ببینیم
دوست قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
بابا تو رو خدابی خیال دکتر هر چیزی یه اندازه ای داره کشتیمون با این خبرهای جبهه ای و جنگی بابا دو تا تحلیل سیاسی کن والسلام.
دیگه نزنید جان هر کی دوست دارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
اسلام عزیز دین است که بر کاملترین انسانها یعنی حضرت رسول(ص) نازل گشته و با نحله های فکری محدود بشری در یک میزان قرار نخواهد گرفت.
وقتی ارتباط انسان با ذات خداوند برقرار گشت حتی خون دادن نیز برایش شکوهمند می شود. همانگونه که حضرت زینب(س) فرمودند.
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
سردار عزیز ما درست می گویند ، پاسداری از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام هدف والای جوانان و مردم غیور ایران اسلامی بود و در هشت سال دفاع مقدس عرق دینی و ملی با هم آمیخته بود چرا که شهدای ما و رزمندگان سلحشور ایران را کشور امام زمان می دانستند و ایران امروز پایگاه اصلی منجی بشریت خواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
افسوس که ما رزمندگان هشت دفاع مقد س خیلی زود فراموش شدیم.
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
پس از 23 سال از خاتمه جنگ آیا به خرمشهر و آبادان رفته اید . دستمال کاغذی برای گریه کردن به وضع این دو شهر کم خواهید اورد . بواقع گریه اور است.
نبائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
تکیه کردن بر ملی گرایی و احساسات ناسیونالیستی شیوه جاهلان است.این را میتوان در تمامی دوران زندگانی رسول خدا (ص) مشاهده کرد. اسلام مقدس از تمامی مرز ها میگذرد و ایرانی عرب شرقی یا غربی نمیشناسد.درود خدا بر دلاوران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که برای رضایت خدای تبارک و تعالی قیام کردنند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
دکتر درست میگه،مکتب ایرانی جز مزخرفات چیزی نیست، این مشایی برای خودش یه چیزی میگه، شما بهش توجه نکنید، بذارید مشغول باشه
حبیب/ایذه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
آقای رضایی چرا طوری از جنگ حرف میزنید که انگار شما عامل تمام موفقیت های جنگ بودید/جنابعالی برای همزبونات چی کردی؟
همایون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
ایرانیت یا اسلامیت؟؟
آیا با گفتن نقاط قوت تاریخ ایرانی در حق اسلام ظلم می کنیم؟
آیا گرفتن جشن نوروز و یا زنده نگهداشتن آیین های درست گذشتگانمان دچار گناه می شویم؟
آیا از فرهنگ ایرانی حرف زدن و آیین های ایرانی را بیان کردن تخطی کردن از حدود الهی و دستورات قرآن است؟
ما ایرانی هستیم و به نقاط روشن گذشته خود افتخار میکنیم و این توهین به اسلام و قوانین انسانی آن نیست،
بیشترین چیزی که به اسلام تا به امروز لطمه وارد کرده است افراط و تفریط ها و تفسیر های به رای بوده است
اگر ما به گذشته خود بی اعتنا باشیم باید خیلی چیز هارا ندیده بگیریم مثلا خلیج فارس را خلیج اسلامی بنامیم و یا اسم کشور را از ایران به ( یاکا)به معنای (یکی از کشور های اسلامی) تغییر دهیم
چرا ما بروی نام خلیج فارس و یا ایران تعصب داریم؟؟
چرا حاضر نیستیم جزایر ایرانی را به کشور اسلامی دیگر بدهیم؟؟؟
اگر تفرقه گناه است؟؟ پس جزایر را هم بدهیم تا بین ما تفرقه ایجاد نشود.
ما آیین های غلطی نیز داریم که به آن افتخار نمی کنیم مثلا چهارشنبه سوری که شرکت در آن حرام شده است و ما به آن افتخار نمی کنیم ولی به نقاط انسانی و درست تاریخمان که موافق دستورات الهی است باید افتخار کنیم.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟