داماد كلاهبردار در دام چت ‌ اينترنتي

: وقتي با اسم ناشناس وارد اينترنت شدم ناباورانه محسن نيز وارد فضاي مجازي شد و شروع به چت كرد. تصور هم نمي‌كردم پسر آرزوهايم با اين حيله نقشه كلاهبرداري‌هاي خود را اجرا مي‌كند. دقيقا همان كلماتي را به كار مي‌برد كه بارها در اينترنت با يكديگر چت كرده بوديم.
کد خبر: ۱۵۹۷۱۷
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۹ 20 April 2011
|
4975 بازدید
ملت ما: پليس‌بازي‌هاي دختر جوان در چت‌روم، پرده از نقشه كلاهبرداري يك دوست اينترنتي برداشت. يك‌مرد 42 ساله در چت‌ به دختران وعده ازدواج مي‌داد و به بهانه بيماري از آنان پول مي‌گرفت. تير‌ماه سال جاري دختر جواني به دادسراي ناحيه 31 تهران مراجعه و راز كلاهبرداري‌هاي اينترنتي را فاش كرد. وي گفت: مدتي پيش در فضاي مجازي با پسري به نام محسن آشنا شدم و هر روز با يكديگر چت مي‌كرديم تا اينكه اين دوستي به قرارهاي خياباني كشيده شد.

دلباخته‌اش شده بودم و وقتي پيشنهاد ازدواج داد با خانواده‌ام در ميان گذاشتم. خيلي خوشحال بودم ولي با مشكلي مواجه بوديم؛ محسن براي جراحي پاهايش نياز به پول داشت. تصميم گرفتم خرج جراحي‌اش را بپردازم، هرچه پول داشتم جمع كردم و طلاهايم را نيز فروختم تا به وي بدهم. پسر خوبي به‌نظر مي‌رسيد. مرد آرزوهايم بود. هرآنچه را كه مي‌خواستم برايم فراهم مي‌كرد و از هيچ كمكي كوتاهي نمي‌كرد. پول‌ ميليوني را به محسن دادم. از آن به بعد به تلفن و ايميل‌هايم جواب نمي‌داد.

نمي‌توانستم پيدايش كنم هيچ ردي از محسن نداشتم. ابتدا تصور كردم برايش اتفاقي افتاده است، خيلي ناراحت بودم تا اينكه تصميم گرفتم با ID دوستم وارد چت‌روم شوم. دختر جوان در ادامه افزود: وقتي با اسم ناشناس وارد اينترنت شدم ناباورانه محسن نيز وارد فضاي مجازي شد و شروع به چت كرد. تصور هم نمي‌كردم پسر آرزوهايم با اين حيله نقشه كلاهبرداري‌هاي خود را اجرا مي‌كند. دقيقا همان كلماتي را به كار مي‌برد كه بارها در اينترنت با يكديگر چت كرده بوديم.

عصباني بودم، هرگز فكرش را نمي‌كردم اينگونه رو دست خورده باشم. با ادعاهاي اين دختر، 15‌شكايت مشابه ديگر پيش‌روي بازپرس رييسي قرار گرفت كه تحقيقات نشان مي‌داد محسن با به دام انداختن دختران ساده‌لوح در فضاي مجازي اينترنت نقشه كلاهبرداري‌هاي خود را به مرحله اجرا گذاشته و از آنان پول‌هاي ميليوني به جيب زده است. از آنجايي كه متهم با احضار به دادسرا ممكن بود پا به فرار بگذارد، بازپرس شعبه دوم از دختر جوان خواست با گذاشتن يك قرار پسر كلاهبردار را به دام بيندازد.

وقتي دختر 25 ساله با ID دوستش يك ملاقات خياباني را ترتيب داد، كلاهبردار 42‌ساله با ظاهري فريبنده به يك كافي‌شاپ در خيابان سهروردي رفت و در محاصره ماموران قرار گرفت. اين مرد وقتي پيش‌روي بازپرس رييسي قرار گرفت جرم خود را نمي‌پذيرفت و بشدت آن را انكار مي‌كرد ولي وقتي شماره تلفن‌هاي ناشناس دختراني كه در گوشي موبايلش بود در اختيار پليس قرار گرفت، لب به اعتراف گشود. اين مرد پرده از جزييات نقشه تبهكارانه‌اش برداشت و گفت: وقتي با همسرم در فضاي مجازي اينترنت دوست شدم و اين آشنايي منجر به ازدواج شد، نقشه كلاهبرداري از دختران جوان را كشيدم. با آنان در چت‌روم آشنا مي‌شدم و با وعده ازدواج اعتمادشان را جلب مي‌كردم.

وقتي در جريان علاقه آنان قرار مي‌گرفتم نقشه اخاذي‌هاي خود را به مرحله اجرا مي‌گذاشتم. با اين سرقت‌هاي سريالي خرج خانه‌ام را درمي‌آوردم تا پيش‌روي همسرم شرمنده نباشم. با ادعاهاي اين مرد كلاهبردار همسر وي در شعبه دوم بازپرسي حاضر شد و گفت: من 3 سال پيش با همسرم در چت‌روم آشنا شدم.

خودش را يك تحصيلكرده معرفي كرده بود و ادعا مي‌كرد در يكي از ارگان‌هاي دولتي مشغول به كار است. با همين ترفند بود كه بدون تحقيق همسرش شدم ولي پس از چند ماه پي به دروغ‌پردازي‌هايش بردم و خواستم از وي جدا شوم ولي اصرارهاي محسن موجب شد به زندگي ادامه دهم. اين زن كه بشدت گريه مي‌كرد به بازپرس رييسي گفت: هميشه پاي اينترنت مي‌نشست و مي‌گفت با انجام كارهاي رايانه‌يي پول‌هاي خوبي به جيب مي‌زند. هيچ‌وقت سر از كارهايش درنياوردم. هرگز تصور نمي‌كردم دختران بيگناه را طعمه كلاهبرداري‌هاي خود كرده باشد و به بهانه ازدواج با آنان طرح دوستي بريزد.

اين زن در حالي از همسرش گلايه مي‌كرد كه چند ميليون تومان پول از دوستان و آشنايانش قرض گرفته بود تا همسر كلاهبردار خود را آزاد كند.

بازپرس پرونده متهم را براي افشاي ديگر زواياي پرونده راهي زندان كرد و از كساني كه به اين شيوه در دام كلاهبرداري‌هاي مرد 42 ساله قرار گرفته‌اند خواست به شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 31 مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟