تظاهرات گسترده مردم یمن در جمعه انقلاب

مردم انقلابی یمن امروز همچون جمعه های پیشین تظاهرات گسترده ای را علیه رژیم دیکتاتوری علی عبدالله صالح برپا کردند. انقلابیون امروز را جمعه "مشروعیت بخشیدن به انقلاب" نامیده اند. در این میان شهر تعز هم اکنون شاهد بیشترین حضور معترضینی است که با سر دادن شعار، سرنگونی رژیم صالح را خواستار هستند.
کد خبر: ۱۷۱۲۰۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۰ 17 June 2011
|
2292 بازدید
مهلت 2 هفته ای برای تشکیل شورای ملی انتقالی برای اداره یمن و تظاهرات گسترده انقلابیون در شهر تعز از آخرین تحولات یمن به شمار می رود.

به گزارش مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مردم انقلابی یمن امروز همچون جمعه های پیشین تظاهرات گسترده ای را علیه رژیم دیکتاتوری علی عبدالله صالح برپا کردند. انقلابیون امروز را جمعه "مشروعیت بخشیدن به انقلاب" نامیده اند. در این میان شهر تعز هم اکنون شاهد بیشترین حضور معترضینی است که با سر دادن شعار، سرنگونی رژیم صالح را خواستار هستند.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که هماهنگ کننده عالی جوانان انقلابی یمن در صنعا اعلام کرد که شماری از نمایندگان انقلابیون یمن دو روز گذشته با "عبد ربه منصور هادی" معاون رئیس جمهور یمن دیدار و درباره تشکیل شورای ملی انتقالی برای اداره کشور رایزنی کردند.

هادی در این دیدار بدون اینکه موافقت خود را با تشکیل شورای مذکور اعلام کند از انقلابیون مهلت 2 هفته ای خواسته تا اوضاع امنیتی و اقتصادی کشور را سر و سامان دهد.

"یاسر الرعینی" یکی از رهبران انقلابیون نیز در این رابطه اظهار داشت: ماموریت شورای ملی انتقالی اداره موقت امور کشور است و این مدت 9 ماه بیشتر به طول نخواهد انجامید. در این مدت نیز پارلمان منحل خواهد شد و یک شخصیت ملی و با کفایت مامور به تشکیل دولت خواهد شد و کمیته ای برای تدوین قانون اساسی جدید تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این قانون اساسی به معرض همه پرسی گذاشته خواهد شد و مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی جدید فراهم خواهد شد.

شیخ صادق الاحمر رئیس قبیله "حاشد" در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن اظهار داشت: بازگشت علی عبدالله صالح به یمن باعث فتنه انگیزی خواهد شد و من به وی هشدار می دهم به این امر اهتمام نورزد.

صادق الاحمر همچنین هر گونه دخالت وی و قبیله اش در ترور علی عبدالله صالح را که هم اکنون برای درمان در عربستان سعودی بسر می برد را تکذیب کرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات