سرويس اقتصادي ـ برای هشدار درباره هفده میلیون کودک آمریکایی فقیر، شخصیت عروسکی جدیدی طراحی شده است.
به گزارش «تابناك»، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: 15 درصد خانوادههای آمریکایی زیر خط فقر زندگی میکنند؛ این بدین معناست که هفده میلیون کودک آمریکایی، زیر خط فقر زندگی میکنند.
این امر باعث شده است برای هشدار در این زمینه، شخصیت عروسکی جدیدی به نام «لی لی» طراحی شود که نماد کودکی فقیر است.
بر پایه اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، نیمی از هفده میلیون کودک این کشور که دسترسی محدودی به مواد غذایی دارند، کمتر از شش سال سن دارند.
این گزارش میافزاید، در یکی از برنامههای تلویزیونی این شخصیت عروسکی، کودکی آمریکایی در توصیف وضع اقتصادی خانوادهاش میگوید: گاهی اوقات پدرم برای من غذا فراهم نمیکند، چون به اندازه کافی پول ندارد. من هم میروم و آنقدر آب میخورم تا اینکه معده ام پر از آب شود.
شخصیت عروسکی لی لی، باعث جنجالهایی نیز شده است، به گونهای که برخی از محافظهکاران آمریکایی، آن را بیش از اندازه به سود چپگرایان و حتی ضد سرمایهداری میدانند.