بيماري كودك، شگرد سرقت از مشتريان عابربانك

فرد سارق با ادعاي اين كه فرزندش در بيمارستان بستري است و نياز شديد به پول دارد به بهانه انتقال پول از كارت خودش به كارت مشتري بانك پس از سرقت متواري مي‌شد.
کد خبر: ۱۹۶۹۳۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸ 15 October 2011
|
5804 بازدید
جام جم: سارق حرفه‌اي و سابقه‌دار كه به بهانه بيماري كودكش از مشتريان عابربانك‌ها كلاهبرداري مي‌كرد، در آخرين سرقت با هوشياري يك زن جوان دستگير شد و به ده‌‌ها فقره سرقت اعتراف كرد.

فرد سارق با ادعاي اين كه فرزندش در بيمارستان بستري است و نياز شديد به پول دارد به بهانه انتقال پول از كارت خودش به كارت مشتري بانك پس از سرقت متواري مي‌شد.

از چندي پيش شكايت‌هاي فراواني از سوي مشتريان عابربانك‌ها به پايگاه ششم پليس آگاهي ارسال شد بود كه نشان مي‌داد، جواني حدودا 30 ساله با مراجعه به آنها و ابراز نگراني از اين كه فرزندش در بيمارستان بايد جراحي شود و عابربانك بيش از 200 هزار تومان پول پرداخت نمي‌كند، از مالباخته‌ها درخواست مي‌كرده تا با واريز پول به حساب آنها در مرحله بعدي آنها پول موردنياز او را دريافت كنند و در اختيارش قرار دهند.

ادامه تحقيقات معلوم كرد، پس از جلب اعتماد مشتريان، فرد سارق به محض آن كه پول از صاحبان عابر بانك ها دريافت مي‌كرده ، بدون انتقال وجه به حساب آنها با يك دستگاه موتورسيكلت از محل متواري شده است.

با افزايش اين شكايت‌ها و به دست آمدن تصوير متهم با دوربين بانك‌ها، جستجو براي دستگيري وي آغاز شد. در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، چند روز پيش خانم جواني هنگامي كه قصد دريافت پول از عابربانك را داشت متهم تحت تعقيب به بهانه بيماري فرزندش به او نزديك شده و پس از دريافت 200 هزار تومان پول، قصد فرار داشت كه با فريادهاي زن جوان، يكي از واحدهاي گشت كلانتري 156 با حضور بموقع در محل، متهم را دستگير كرد و در بررسي اوليه معلوم شد موتورسيكلت فرد سارق نيز داراي سابقه سرقت است.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط، متهم با دستور قضايي بازپرس شعبه 5 دادسراي ناحيه 14 براي تحقيقات و شناسايي مالباختگان در اختيار ماموران پايگاه ششم پليس آگاهي قرار گرفت. با تحقيق از متهم، وي، ابتدا سرقت از مردم مقابل عابربانك‌ها را انكار كرد؛ اما در ادامه و پس از دعوت از مالباختگان و مشاهده تصاوير، فرد سارق زبان به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره سرقت به بهانه كمك به فرزند بيمار خيالي‌اش اعتراف كرد.

سرهنگ اشراقي ، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي در اين باره گفت: در تحقيقات مشخص شد متهم يك مجرم سابقه‌دار است كه ازدواج نكرده و فرزندي ندارد و به دليل اعتياد شديد به شيشه و كراك از مدتي پيش به اين شيوه يعني انتقال پول كارت به كارت از مردم سرقت كرده و در فرصتي كه به دست مي‌آورده، متواري مي‌شده است.

اشراقي افزود: با توجه به سرقت‌هاي گسترده متهم در شرق تهران، بازپرس پرونده با صدور دستور قضايي مبني بر چاپ تصوير وي بدون پوشاندن چهره از مردم خواست چنانچه اموالشان مقابل عابربانك‌ها از سوي متهم به سرقت رفته است، براي شكايت به پايگاه ششم پليس آگاهي در خيابان نبرد مراجعه كنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟