نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تسخیر روزنامه نگاران نوجوان

هزار دانش‌آموز منطقه پانزده آموزش و پرورش استان تهران که منتخب 250 واحد آموزشی این منطقه از مقاطع گوناگون ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بودند، با حضور در محل برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به طراحی و تهیه روزنامه دیواری پرداختند.
کد خبر: ۲۰۰۰۰۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸ 26 October 2011
|
13292 بازدید
سرویس اجتماعی ـ در برنامه‌ریزی این طرح، آشنایی دانش‌آموزان با امور و کارهای جمعی را مد نظر قرار دادیم و تلاش کردیم با بهره از بستر پدید آمده در این نمایشگاه، سرمایه‌های آتی کشور را بیشتر با امر نویسندگی و خبرنگاری آشنا کنیم؛ به عبارتی، حضور دانش‌آموزان در این طرح، می‌تواند زمینه‌ساز رشد ایشان در عرصه نویسندگی و مطبوعات باشد.



به گزارش «تابناک»، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، هزار دانش‌آموز دختر و پسر منطقه پانزده آموزش و پرورش استان تهران که منتخب 250 واحد آموزشی این منطقه از مقاطع گوناگون ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان بودند، با حضور در محل برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ضمن جلب توجه همه بازدیدکنندگان و دست‌اندر‌کاران نمایشگاه، در قالب گروه‌های سه نفره به طراحی و تهیه روزنامه دیواری پرداختند.



اشرفی، معاون آموزش متوسطه منطقه پانزده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در ماه‌های گذشته، این طرح را نهایی و برای تأیید به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی عرضه کردیم که خوشبختانه با آن موافقت شد. در مدت زمانی که تا برگزاری این نمایشگاه باقی مانده بود، با انتخاب دانش‌آموزان، آنها را در گروه‌های سه نفره سازمان دادیم و سپس با جستجو در عرصه‌های علمی و پژوهشی، موضوعات روزنامه‌های دیواری را برگزیده و تعیین کردیم و در پایان، به سراغ گردآوری وسایل و امکانات مورد نیاز طرح رفتیم.

وی درباره اهداف این طرح گفت: در برنامه‌ریزی این طرح، آشنایی دانش‌آموزان با امور و کارهای جمعی را مد نظر قرار دادیم و تلاش کردیم با بهره از بستر پدید آمده در این نمایشگاه، سرمایه‌های آتی کشور را بیشتر با امر نویسندگی و خبرنگاری آشنا کنیم؛ به عبارتی، حضور دانش‌آموزان در این طرح، می‌تواند زمینه‌ساز رشد ایشان در عرصه نویسندگی و مطبوعات باشد.



ناگفته نماند که در انتخاب موضوعات علمی پژوهشی مورد استفاده در روزنامه‌های دیواری، به تناسب موضوعات با شرایط سنی دانش‌آموزان توجه بسیاری شده است.

گفتنی است، اجرای این طرح در سالن اصلی نمایشگاه و در معرض دید همگان اجرا و در پایان، 470 روزنامه دیواری به دست این دانش‌آموزان تهیه شد که از فردا و برای بازدید عموم، در این نمایشگاه نصب خواهد شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟