تبدیل «جاده‌ مرگ» به جاذبه‌ گردشگری در اسپانيا

کد خبر: ۲۳۰۹۱۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱ 04 March 2012
|
4682 بازدید
يك جاده‌ي مرگبار با قدمتي بيش از يك قرن به جاذبه‌ي جديد گردشگري اسپانيا تبديل مي‌شود.

به گزارش ايسنا، دولت اسپانيا قصد دارد با مرمت يكي از خطرناكترين جاده‌هاي جهان كه قدمتي بيش از يك قرن دارد، آن را به جاذبه‌ي جديد گردشگري اين كشور تبديل كند.

به گزارش ورلد توريسم، اين جاده‌ي خطرناك كه «راه پادشاه» نام دارد، يک راه پله‌اي بر روي صخره و کوه است که در نزديکي يک تنگه در در حومه‌ي شهر «مالاگا» واقع شده است.

در سال 1901 کارگراني كه مشغول ساخت يك نيروگاه‌ بودند، مجبور بودند كه بين دو طرف تنگه رفت‌ و آمد کنند كه همين دشواري موجب شد «راه پادشاه» در طول چهار سال ساخته شود.

اين مسير خطرناك تنها يک متر پهنا دارد و به دليل ارتفاع آن از سطح زمين، يکي از خطرنا‌كترين جاده‌هاي جهان لقب گرفته است.

در اين شرايط دولت اسپانيا قصد دارد اين جاده‌ي تاريخي را كه بخش‌هايي از آن طي سال‌ها از بين رفته و بعد از مرگ چند گردشگر عبور از آن ممنوع شده است را به جاذبه‌ي جديد گردشگري اين كشور تبديل كند.

اسپانيا با ميزباني 57 ميليون گردشگر در سال 2011، رشد هشت درصدي گردشگري را نسبت به سال 2010 تجربه كرد.

اين در حاليست كه بخش قابل توجهي از گردشگران اين كشور در سال 2010، گردشگراني بوده‌اند كه در سال‌هاي گذشته تعطيلات خود را در مصر، تونس و يا يونان سپري مي‌كرده‌اند.

درآمدهاي حاصل از صنعت گردشگري در حدود ‌11 درصد از توليد ناخالص داخلي اسپانيا را به خود اختصاص داده و بيشتر گردشگران اين كشور از آلمان، فرانسه و انگليس هستند.

اسپانيا در بين كشورهاي عضو اتحاديه‌ي اروپا بيشترين شاغلان را در صنعت گردشگري داشته و به عنوان يكي از مقاصد برتر گردشگري جهان هر ساله ميزبان ميليون‌ها گردشگر است، هم‌چنين هفت درصد از نيروي كار اين كشور نيز در صنعت گردشگري و يا صنايع مرتبط به كار اشتغال دارند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات