دیه ۲ محیط‌‌بان کشته شده ابلاغ و اعتبار آن تأمین شد

کد خبر: ۳۵۹۴۰۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲ 22 November 2013
|
5411 بازدید
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل ستاد حمایت از محیط بانان و حافظان محیط زیست، گفت: تاکنون دیه دو نفر از محیط بانان کشور ابلاغ و اعتبار آن از همین محل تأمین شده است.

به گزارش فارس،‌ در همایش سراسری فرماندهان حفاظت محیط زیست، شیلات و جنگل‌ها و مراتع کشور در عسلویه؛ تفاهم نامه یگان‌های حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع و شیلات کشور امضا شد.

بر اساس این گزارش، سیداصغر مطهری از امضاء تفاهم نامه میان یگان‌های حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع و شیلات کشور خبر داد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه که در دومین همایش سراسری فرماندهان یگان حفاظت در عسلویه استان بوشهر امضاء شد می‌تواند نقطه عطفی برای تعامل و همکاری بین این دستگاه‌ها در جهت حفاظت از عرصه‌های طبیعی در حوزه‌های جنگل‌ها و مراتع، مناطق تحت مدیریت و بخش دریایی باشد.

در ادامه این همایش فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نظام آموزشی یگان حفاظت محیط زیست به تصویب رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن مشکلات موجود به حداقل برسد.

سرهنگ حمید رضا خیلدار، در همایش سراسری فرمانده‌هان حفاظت محیط زیست، شیلات و جنگل‌ها و مراتع کشور در عسلویه افزود: براساس این نظام آموزشی 920 ساعت آموزش طولی ویژه یگان‌های حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد حمایت از محیط بانان و حافظان محیط زیست، بیان داشت: تاکنون دیه دو نفر از محیط بانان کشور ابلاغ و اعتبار آن از همین محل تأمین شده است.

خیلدار افزود: با توجه به سختی کار محیط بانان و مخاطرات این پیشه، پایه حقوق محیط بانان مسلح 20 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: درصورت شهادت محیط بانان 650 میلیون ریال، فوت عادی 550 میلیون ریال و بروز حوادث 300 میلیون ریال به خانواده آنان پرداخت می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات کشور نیز دراین همایش گفت: هم‌اکنون یگان حفاظت شیلات کشور با 50 پایگاه در هفت استان کشور، کار حفاظت از منابع ارزشمند دریایی جمهوری اسلامی را در 34 هزار کیلومتر مربع از آب‌های حاکمیتی کشور تا عمق 12 مایلی برعهده دارد.

غلامرضا یزدان پناه با اشاره به کاهش ذخایر دریایی در حوزه آبی شمال و جنوب کشور، خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای حفاظت از ذخایر دریایی شد.

وی بیان داشت: در برخی مکان‌ها، تالاب‌ها و بستر رودخانه‌ها دراستان‌های شمالی و جنوبی کشور کومه‌های صیادی ایجاد شده و به دلیل عدم برخورد با بر پا دارندگان آن به محل سکونت دائمی، صید غیرمجاز و بستر تخلفات اجتماعی تبدیل شده است اما به زودی این کومه‌ها تخریب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این همایش، جزیره‌ای فکر کردن را آفت مهم مدیریت خواند و بر لزوم حفظ وحدت رویه در انجام مأموریت‌ها تأکید کرد.

سرهنگ قاسم سبزعلی افزود: هم‌اکنون وسعت سرزمینی اراضی ملی کشور افزون بر 134 میلیون هکتار جنگل و مرتع است که بیش از 82 درصد وسعت سرزمینی اراضی ملی را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: هم اینک 390 پاسگاه، دو پایگاه اصلی اطفای حریق عملیاتی و دو پایگاه اطفای حریق فرعی در کشور وجود دارد و پیش بینی می‌شود در برنامه پنجم توسعه این تعداد به 10 پایگاه افزایش یابد.

سبزعلی اضافه کرد: همچنین برای اطفای حریق در مراتع بیش از55 دستگاه خودرو مجهز وجود دارد و به تازگی هم در قالب تفاهمنامه‌ای با ستاد بحران مقرر شد همه دستگاه‌ها ی عضو این ستاد از جمله آموزش و پرورش و شهرداری‌ها، در صورت بروز آتش سوزی برای مهار آن با یگان‌های حفاظت جنگل‌ها و مراتع همکاری کنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟