تناقض عجیب در تفسیر آزادی فردی؛

دفاع از برهنگی شاهین نجفی و حمله به ازدواج مهناز افشار!

چرا وقتی با کاری موافق هستیم، ولو آنکه توجیه مشروعیت اخلاقی‌اش ناممکن یا دشوار باشد، آن را در راستای آزادی فردی و اجتماعی طبقه‌بندی می‌کنیم، ولی وقتی با عملی موافق نیستیم، ولو آنکه کاملاً مشروع و فردی باشد، به خود اجازه تجاوز به حقوق فردی و تحقیر و توهین به آن فرد را می‌دهیم؟ آیا همه ما در حال تفسیر به مطلوب اخلاق به سود خود در جریان رویدادهای روزمره نیستیم؟
کد خبر: ۴۰۸۰۶۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ 14 June 2014
|
318660 بازدید
|
پس از رفتار عجیب و غیرعقلایی یک خواننده هتاک در کنسرتش مقابل دیدگان حیرت‌‌زده حاضران، گروهی ‌‌از این کار به عنوان دفاع از آزادیِ عمل خواننده به شیوه‌های عجیب‌تر از اصل اتفاق دفاع کردند. همزمان اما ازدواج یک بازیگر سینما با چهره‌ای که تصورش را نمی‌کردند، باعث شد‌ برخی از همین گروه اقدام به طرح حملاتی سنگین به این بازیگر زن کنند و حداقل انتخاب فردی‌اش را به چالش بکشند تا این پرسش مطرح شود، چرا با استانداردهای دوگانه حتی در قضاوت درباره آزادیِ فردی و اجتماعی‌ مواجهیم؟!

به گزارش «تابناک»، پس از برهنه شدن شاهین نجفی، خواننده هتاک، که سابقه توهین به دو امام معصوم را با گستاخانه ترین ادبیات داشت و سپس با ادبیاتی مشابه بر چهره‌های برجسته فرهنگی کشورمان ـ که با رئیس جمهور دیدار کرده بودند ـ تاخته بود، گروهی از طرفدارانش با بی‌منطقی کامل، از این رفتار ‌دفاع کردند و هر اندیشمندی که این شیوه اعتراض را به نقد می‌کشید، با ادبیاتی سنگین و توهین آمیز مورد هجمه قرار دادند.

دفاع از برهنه شدن شاهین نجفی از سوی هواداران این خواننده نامتعادل که تلاش کرده تاکنون رفتارهای غیرعقلایی‌اش را با وام گرفتن از رخدادهای‌ سیاسی در خارج از ایران مشروعیت‌سازی کند، به همین جا پایان نیافت و گروهی حتی با برهنه شدن و راه‌اندازی کمپین اینچنینی، اقدام به حمایت از این رفتار غیرمنطقی کردند؛ این اتفاقی در نوع خود کم‌‌سابقه و البته از خواننده‌ای که «شر بودن» را نمادش قرار داده، عجیب نیست و به هر حال نمی‌توان بیش از این انتظار داشت.

چه بسا در آینده شاهد رفتارهای ناهنجارتر از برهنه شدن از سوی این خواننده ‌روی صحنه کنسرت و در ملأعام باشیم و جماعتی نیز از این رفتار ناهنجار حمایت کنند؛ بنابراین، نمی‌توان بیش از این انتظار داشت، زیرا در هر جامعه‌ای چنین اشخاصی هستند که شیوه‌های اینچنینی را انتخاب می‌کنند و به واسطه فقدان عقبه عقلانی، به سرعت نیز به فراموشی سپرده می‌شوند؛ اما آنچه محل تأمل است، برخی تناقضات رخ داده همزمان با همین رفتارها در فضای مجازی است.

دفاع از برهنگی شاهین نجفی و حمله به ازدواج مهناز افشار!

در همین مقطع، زمانی شاهد اعلام رسمی خبر ازدواج مهناز افشار، بازیگر زن سینمای ایران با یاسر رامین، فرزند محمدعلی رامین، یکی از تئوریسین‌های دولت پیشین به ویژه در بحث هولوکاست و همچنین یکی از معاونان مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد بود؛ موضوعی که مسأله‌ای شخصی است و به واسطه تشاهر دو سوی این اتفاق، در رسانه‌ها بر آن تمرکز شد و البته در دیگر کشورها نیز توجه به این اخبار مرسوم است و گاهی حواشی نیز در پی دارد.

با این حال، آنچه عجیب بود، حمله به مهناز افشار به دلیل این ازدواج بود و ظاهراً حرکت فردی مهناز افشار اقدام غیرقابل هضم بود و حتی حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی، رئیس جمهور اسبق که خطبه عقد این دو را خوانده نیز از گزند این حملات در امان نماند و این حملات نیز تاکنون متوقف نشده است. نکته جالب اینکه بخش وسیعی از آنهایی که این حملات را متوجه مهناز افشار می‌کردند، همان اشخاصی بودند که از اقدام شاهین نجفی حمایت می‌کردند!

با این اوصاف، تناقض عجیب در تفسیر آزادی فردی به وجود آمده و ظاهراً شاهین نجفی به همراه گروهش، حق دارد ‌روی صحنه و در ملأعام برهنه شود، ولی مهناز افشار حق ندارد درباره آینده فردی‌اش تصمیم‌گیری کند و باید برای چنین انتخاب شخصی از جماعتی اجازه می‌گرفت؛ هرچند آنچه شاهین نجفی انجام داد، بر خلاف آنچه درباره مهناز افشار رخ داده، رفتار شخصی نبوده و کاملاً جنبه اجتماعی داشته است.

در لوای این مقایسه، شاید بتوان به قضاوت درباره همین تناقض عجیب پرداخت و به این پرسش پاسخ داد، چرا وقتی با کاری موافق هستیم ولو آنکه توجیه مشروعیت اخلاقی‌اش ناممکن یا دشوار باشد، آن را در راستای آزادی فردی و اجتماعی طبقه بندی می‌کنیم، ولی وقتی با عملی موافق نیستیم، ولو آنکه کاملاً مشروع و فردی باشد، به خود اجازه تجاوز به حقوق فردی و تحقیر و توهین به آن فرد را می‌دهیم؟ آیا همه ما در حال تفسیر به مطلوب اخلاق به سود خود در جریان رویدادهای روزمره نیستیم؟
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۱۷۰
انتشار یافته: ۳۵۳
آرما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
مارو باش با کیا شدیم 77 میلیون !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
وقتی شما رسانه ها روی یک نفر مانور بدید می افته سر زبانها.
داش حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
77 رو از کجا آوردی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
77 میلیون نه
76.999.999
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
بی شک خانم افشار کاردرست ( ازدواج ) را انجام داد . امیدکه انتخاب دوطرف درست باشه تا شیرینی این عمل تا آخر عمر همراهوش بشه.
امیدوارم که زندگیشون پایدار باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
مارو باش با کیا ميريم 13 بدر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
چه تکه کلام تکراری و یخ و بی مزه ای!
غريب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
مهم مهناز افشار نيست .ياسر رامين هم مهم نيست مهمتر از همه جناب محمد علي رامين با اون همه ادعاي ديانت و سياست است .ايشان كه با مطرح كردن هلوكاست خسارت جبران ناپذيري به ملت و كشور ايران وارد كردند و در ارشاد پدر مطبوعات را در آوردند و.... در برخوردهايش در حوزه حجاب خانمها جه ادا و اطواري كه در نياوردند حالا هنر پيشه اي را به همسري فرزندش در مي آورد كه اگر در خيابان خانمي با پوشش خانم افشار از ده متري رامين رد ميشد اون خانم را به گشت ارشاد مي سپرد حالا در كنار اين خانم به فكر نوه اش خواهد بود . شايد اگر اين وصلت در خانواده اي ديگري بود مسئله اي نبود اما كسي كه اين همه ادا اطوار در مي آورد حالا به كجا رسيده
آرما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
شمایی که داری تو زندگی دیگرون فضولی میکنی ! چه کسی به شما این حق و داده تو زندگی مردم سرک بکشی ، طرف حرفم هم دل واپسین !! هم اونایی که ادعا دارن دو تا کتاب خوندن شدن روشنفکر و قاضی ! واقعا شورشو در آوردین
روح الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
پیوندشان مبارک است .هر دختر وپسر ایرانی اعم از مسلمان مسیحی کلیمی زردشتی و.. که مطابق شرع وعرف خود ازدواج میکنند باعث خوشحالی ومسرت ما می باشد . ضمنا" انتخاب همسر بلاخص برای داماد بانتخاب خود او بستگی دارد و اگر سلیقه متفاوت از خانواده داشته باشد بهچوجه نباید موضوع اشتباهی مورد انتقاد قرار بگیرد .
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
آفرین بر این تحلیل آقا یا خانم غریب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
آقا آرش منم نمیشناسمش
شدیم 21 نفر
حالا شما 20میلیونو از کجا آوردی
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
آفرین بر این تحلیل آقا یا خانم غریب
اطرافيان برادر احمدي نژادن ديگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
نظر غريب رو خيلي پسنديدم.
كسي ك نميتونه خانواده خودشو مديريت كنه اونوقت ميخواد واسه زن و بچه بقيه تصميم بگيره
فدای اهل بیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
غریب جان این یک بحث اجتماعی نیس بلکه کاملا فردی هست از کجا معلوم که با این وصلت وضع حجاب خانم افشار هم بهتر نشه....... بعدشم پسر ایشون عقاید خودش رو داره خودشونم هم عقاید خودشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
اين اشخاص فقط بغض و كينه دارند و بدور از عقلانيت
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
مسئله اصلی اینه که اینقدر سطح فرهنگ مردم پایین اومده که درک اینو ندارن که مسایل شخصی هر کسی به خودش مربوطه نه دیگران تا اونجایی که من یادم میاد قدیما به این جور کارا میگفتن فضولی و یا نخود هر آش ، البته وقتی مردم میبینن مسئولینی که باید برای مردم الگو باشن به خاطر بغض و کینه شخصی و حزبی همه جور اتهام و تهمت ریز و درشت رو حواله طرف مقابل میکنن مردم هم یاد میگیرن ...
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
بچه ها دخالت در پوششم مردم خودش يه جوري فضولي به حساب نمياد ؟؟؟
ديگه بالاتر از قران كه نداريم : لا اكراه في الدين
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
انقدر شاهین نجفی ، شاهین نجفی...نکنید، بخدا خودتون بزرگش کردید....وگرنه ایشون نه در بین خواننده ها عددی بود و نه بعنوان یه موجود آدمی بود!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
آفرین ، یک کلام ولی ختم کلام . موافقم
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
من تا امروز اسمشو هم نشنیده بودم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
همیشه با خودم میگم هر چقدر این آقا طرفدار داشته باشه بی شک ما به همین تعداد آدم های غیرمتعادل داریم .
جدای از اقدام کفرآمیزش سایر اشعاری که خونده بی شرمی محض - سیاه نمایی و ناامیدیه . نمی دونم چه آدم های وقت خوندشون رو صرف ارجایف این شیطان می کنند ولی امیدوارم که ازش دل بکنند.
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
خدایی راست میگه من که تاقبل ازاین موضوع اسم این یارو هم به گوشم نخورده بود..........آخه عددی نیست.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
آفرین گل گفتی.باهات موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
راس میگه اینو تابناک من خبر شاهین نجفی رو با اول تو همین سایت دیدم
مهدی
| Germany |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
آی گفتی عزیز!! والا به خدا من تا قبل از این ماجرا اسمشم نشنیده بودم.
ناشناس
| Spain |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
با اینکه آهنگاشو دوس دارم ولی کاملا با نظرت موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
دخترم بعضی اهنگای این فرد رو گوش میداد وقتی من متوجه ماهیت این ادم شدم به دخترم گوشزد کردم همیشه رفتار و کردار یک هنرمند هم برات مهم باشه چون بعد از یه مدت تفکر و رفتارت مثل اون میشه این ادم تفکرش اینه دوست داری؟؟؟ اگه رسانه اطلاع رسانی نمی کرد منه مادر هم اگاه نمی شدم که اگاه کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
راست ميگه منم نمي شناختمش روانيه
ضمنا با پارگراف آخر خيلي موافقم
aaaaaaaa
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
اصلا این با اصطلاح خواننده ارزش اسم اودردن نداره چه بسا که سر زبونها بیوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
شاهین نجفی دیگه کیه؟ فوتبالیسته؟
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
من هميشه از اين خواننده بدم مي آمد به نظرم شعور درست و حسابي نداره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
بجون هرکی دوستش دارید اسمش رو نیارید مطلب هم درموردش ننویسید تا دق کنه و بمیره
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
شاید شما 20 نفر نشناسینش ولی 20 میلیون دیگه میشناسنش.پس بی خبری شما نباید مانع شفاف سازی کار های این شیطان بشه!!
محسن
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
این یارو فکر کنم از بچگی به هر چیزی اعتراض داشته شلوارشو می کشیده پایین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
من با هر دو مورد مخالفم. پس نگوئيد همه مخالفين ازدواج مهناز افشار با كار شاهين نجفي موافقند.
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
با ازدواجشون مخالفی؟؟؟ببخشدا میشه بگید شما چه کاره اید؟؟؟مگه خلاف شرع کردن؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
با ازدواج مهناز افشار مخالفی؟
چراااااااااااااااااااااااا؟
دلت شکسته؟
آخی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
اصلا کی با تو بود؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
آخه به شما چه ربطی داره کهبا افتخار هم میگی من با ازدواج فلانی مخالفم
واقعا ما چمون شده؟!!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
میخوای طلاق بگیرن راضی میشی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
عزیز... خوبه متن همین بالاست به این سرعت تحریف میشه! نوشته بخش وسیعی از .... ننوشته همه...!
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
به تو چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
خوب دوستان از این به بعد برای ازدواج رضایت 77 میلیون جمعیت ایران لازم است و ایشون راضی نیستند.
آخه من نمیفهمم. یکی میخواد با یکی دیگه زندگی کنه این وسط تو چه نقشی داری که موافق یا مخالف باشی.
این چیزا زندگی خصوصی افراده. شما میتونی از بازی طرف خوشت نیاد و انتقاد کنی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
به شما چه ربطی داره که مهناز افشار با کی ازدواج کرده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
به تو چه ؟؟؟؟؟؟؟
عمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
ببخشید که از شما اجازه نگرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
یعنی اگر کسی بخواهد ازدواج کند باید غیر از پدر از کسان دیگری هم اجازه بگیرد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
این که گفتی تعریف از خود بود یا؟میشه بگی کجای پیازی؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
خخخخخخخخخ
شما با ازدواج خانوم افشار مخالفی؟
اخه به شما چه ربطی داره سر پیازی یا ته پیاز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
اصولاً ازدواج مهناز افشار به شما و من و هیچ کس مربوط نیست مگر خانواده ایشان.
کی به کیه تاریکیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
حداقل یه شماره تلفن میدادی تا از این به بعد بگیم هنرمندان قبل از ازدواج بتونن از شما اجازه بگیرن راستی من میخوام 2 ماه دیگه ازدواج کنم اجازه میدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
پس شما قیم خانم افشار هستید؟! از آشنائیتون خوشبختم.
علی
| Australia |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
منم همینطور یعنی هم با کسانی که کار شاهین نجفی رو قضاوت کردند و هم با کسانی که ازدواج مهناز مورد قضاوت قرار دادند.البته با کارشون مخالفم نه خودشون!
Ice
| United States of America |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
آخی مخالفی عزیزم - یادشون رفت از حضور معزز جنابعالی اجازه بگیرن - جمع کن خودتو بابا ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
راست میگه اقا رسول
شما چه کارشی که مخالفی!!!!!؟؟؟؟؟؟
مختار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
ازدواج ایشون یک موضوع شخصی هست فقط پدر ایشون میتونست مخالفت کنه
به کسی هم ربطی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
ازدواج یه ادم که هیچ نسبتی با ما نداره چه ربطی به ما داره که حالا مخالفش باشیم یا موافق
پدرام
| United States of America |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
شما کی هستی که تو مسائل خصوصی دیگران دخالت میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
ببخشید شما کدخدای کوجایین که با ازدواج یک نفر که امر کاملا شخصیه مخالف باشین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
ازدواج مهناز به شما چه ربطي داره كه مخالفي؟مگه پدرشي؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
:)))))))) ناشناس 1204
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
باباشی؟ باید اجازه می گرفت؟ حتما چون مخالفش هستی خطبه اش باطله؟!!!!!
واقعا به توچه؟؟!!
رضا
| Germany |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
شما با چه حقی بخودتان اجازه میدهید که با ازدواج یک فردی با فرد دیگر مخالفت کنید؟
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
با ازدواج مهناز افشار مخالفی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب چرا زودتر نرفتی خواستگاریش.
به من و تو چه ربطی داره با کی ازدواج کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
ایشون میگه با مطرح کردن هر دو تای این ها مخالفه . میخواد ازدواج کنه خب بگنه چرا باید توی سایتا خبرش بپیچه
ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
اخه به تو چه که مخالفی"""""""""""
صنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
به تو چه.تو چه کاره مهناز افشاری.امان از این جوجه دیکتاتورها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
بنده خدا نظرش این بوده که با بحث درمورد هر دو اتفاق مخالفه نه با ازدواج یا لخت شدن طرف. شماها هم که پاسخ دادید خیلی باحالید خداوکیلی فقط دوس دارید یه جوابی سریع بدید بدون فکر کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
واقعا باعث تأسفه که یه عده به مهناز افشار حمله می کنن. آقا زندگی خصوصی مردم به ما چه. در ضمن ای کاش شاهین نجفی با این کارش گزک دست کسی نمی داد. مجبور بودی لخت شی حالا؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
شاهین نجفی با لخت شدن خودش پوچی و کثیف بودن خودش رو داره علنی تر می کنه، لخت هم نمی شد با توهین هایی که به معصومین کرد و دری وری هایی که به عنوان هنر تحویل مخاطباش میده به حد کافی منفور هست،،، هیچ کاری از این آدمای بی دین بعید نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
آخه این یارو آدمه که گزک دست کسی بده با نده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
شاهین نجفی مثل دکتر فاستوس عمل کرده و بالاخره ما هم عاقبتش را خواهیم دید
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
تو میگی مجبور بودی لخت شی؟!
آخه مرد حسابی این آقا هویتش همینه
گزک؟؟؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
شما ظاهرن خوابی جناب. مردک به امام معصوم توهین کرده اونوقت شما میگی با این کارش گزک دست کسی نمی داد؟؟؟
ناشناس
| Australia |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
چرا لخت شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
عزیزم حتما واجب شده براش !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
یعنی فقط همین گزک شاهین نجفی بود مرد حسابی؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
آدم که بیخود باشه جز این ازش بر نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
من نمیدونم کیمیخوایمواقع بین بشیم..اون یکیمیگه شاهین نجفی منفوره..اون یکی منتا حالا اسمشونشنیدم و اون یکی میگه همه ازشمتنفرند وچرا تابناک خبرمیده دربارش..آخه واقعا اینقد یه چیزوبگیمتبدیلش بهواقعیت می کنه؟؟تو دور وبرهممون خیلی از جوونا دنباله رو این آدم شدن..خیلی ها منطقی به کاراش نگاه نمی کنند..تابناکبا روشن کردن موضوع میتونه کمک کنه..نه اینکه صورت مسئله رو پاک کنیم. باید یاد بگیریم با مسائل روبرو شیم.این بحث میتونه دنبال شه که چرا اصلا این آدم تونسته طرفدار پیدا کنه..و بعد حلش کنیم. درضمن نوشته ی بالا خیلی قشنگ تناقض رفتاری ماها از آزادی بیان رو روشن می کنه..خواهشا منتشر کن تابناک..
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
سلام
متاسفانه ریشه اکثر مشکلات و معضلات موجود نسبی نگری به اخلاقه در صورتیکه اخلاق و اصول اون مطلق هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
اونوقت چطور تو دوره های مختلف ملت ها اصول اخلاقی متفاوت داشتن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
فکر می کنم علت این نوع برخوردها صرفا نشات یافته از این نگرش هست که دشمن دشمن من دوست من است. بنابراین وقتی جماعتی با یک نفر یا یک طرز تفکر مشکل دارند سعی می کنند این مشکل خود را با همدستی خودشان با دیگرانی که به نوعی با آن نفر مشکل دارند به نوعی ابراز نمایند.
وگرنه ممکن است دو نفری که به ظاهر حامی هم هستند وقتی منافع شان با هم گره بخورد دوباره با هم دشمن شوند.

بنابراین باید دلیل این نوع رفتارها را به نوعی داشتن منافع مشترک در مورد یک مسئله دانست و لا غیر.
لیکن وجدان پاک و بیدار وجدانی است که مستقل از منافع شخصی و گروهی سخن از حق بگوید و اینهم واقعا کار سختی هست.
بخاطر همین هست که امام حسین در صحنه کربلا می گوید ای مردم اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید و با آزادگی در مورد مسائل قضاوت کنید.
امین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
باید یاد بگیریم این و آن فرقی ندارند، اگر حق توهین کردن نداریم برای همه نداریم و نه در جهت اهداف و خواسته های خودمان!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
این تناقض در قضاوت و عملکرد، تو فرهنگ ما نهادینه شده.
شما بازگردید به همین چند سال پیش، مثلا ببینید کسانی که امروزه از طرفداران پر و پاقرص آقای هاشمی هستند، سالهایی که ایشان مسند ریاست جمهوری رو داشتند چه انتقادهایی از ایشان می کردند، که نه آنها انتقادها مبنای علمی داشت و نه این بت ساختن ها.
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
اتفاقا اين هوشمندي و به روز بودن مردم را ميرسونه . اون زمان اقاي هاشمي يك جور ديگه فكر ميكرد و يك كارهاي ديگه ميكرد اما حالا يه جوري ديگه فكر ميكنه و يه كارهايي ديگه ميكنه! پس مردم قشنگ ميفهمند دارند چيكار ميكنند !
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
تابناک جان متاسفانه برخی افراد فقط می خواهند کامنت مخالف بگذارند .جالب این جاست که این افراد وقتی خبری دور از شئونات مردم کشورمان چاپ می شود با آن کاملا موافق می شوند و به دفاع ا ز کارهای غیر اخلاقی برمی خیزند و خودرا متجدد نشان می دهند...
پاسخ ها
سیدعلی محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
حیف کلمه متجدد برای اینها..اینها یک مشت آدم افسرده و خسته از زندگی ان که فقط انرژی منفی برای دیگران میفرستن.
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟