بهبود وضعیت حجاب در اماکن عمومی چالوس

اگر چه معضل بدحجابی و بی‌حجابی در کل کشور بیداد می‌کند اما در استان‌های ساحلی کشور به ‌دلیل ورود فرهنگ‌های مختلف این موضوع بیشتر نمود دارد
کد خبر: ۴۱۵۰۸۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹ 11 July 2014
|
9216 بازدید
فرماندار چالوس گفت: با توجه به ورود گردشگران و مسافران به این خطه از کشور وظیفه دستگاه‌های اجرایی در برخورد با فرهنگ بی‌عفتی و بدحجابی دوچندان می‌شود.

به گزارش فارس از چالوس، محمدناصر زندی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه روز 21 تیرماه به‌نام روز ملی حجاب و عفاف نام‌گذاری شده است، بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حجاب را روبنایی دیدیم و به‌صورت زیربنایی و ریشه‌ای روی آن کار نشد و این امر موجب شد تا امروز این مشکل سرباز کند و عواقب و نتایج آن روز به‌روز آشکارتر شود.

وی اذعان داشت: اگر چه معضل بدحجابی و بی‌حجابی در کل کشور بیداد می‌کند اما در استان‌های ساحلی کشور به ‌دلیل ورود فرهنگ‌های مختلف این موضوع بیشتر نمود دارد که باید برای این مشکل نیز کارشناسی و ریشه‌یابی شود.

نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان چالوس خاطر‌نشان کرد: عفاف زیرساخت حجاب است و اگر عفاف باشد حجاب را نیز به‌دنبال خود می‌آورد.

وی با اعلام اینکه فرزندان ما ندانسته در معرض خطر ترویج بی‌بندوباری هستند، افزود: هدف اصلی دشمنان در اجرای این نقشه‌ها راه‌اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و سایت‌هایی است تا با ضربه زدن به عقاید و مذهب ما افکار شوم خود را عملیاتی کنند.

زندی به بهبود وضعیت حجاب در اماکن عمومی و تفریحی شهرستان چالوس تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به ورود گردشگران و مسافران به این خطه از کشور وظیفه دستگاهای اجرایی، انتظامی، بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با فرهنگ بی‌عفتی و بدحجابی دوچندان می‌شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف در شهرستان چالوس عنوان داشت: عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر از ارزش‌های اسلامی است که ترویج آن در جامعه امنیت و مصونیت جامعه از فساد را به‌دنبال دارد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: تنها اقدامات و برخورد قهری برای رفع این معضل کارگشا نیست بلکه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های لازم صورت پذیرد تا افراد با آگاهی و رضایت شخصی سعی در کاهش بی‌بندوباری و بی‌عفتی داشته باشند.

وی خاطر‌نشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی شهرستان به‌ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه  می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در طول سال، فرهنگ حجاب و عفاف را در بین جوانان و نوجوانان نهادینه کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟