این در حالی است که اپل چندان سال خوبی را پشت سر نگذاشته است و در حال حاضر مشتریان مانند سابق اقدام به خرید گوشی نمیکنند. این موضوع برای شرکتی مانند اپل که بیش از نیمی از درآمد خود را مدیون فروش اپل است؛ اصلا خوب نیست.
اما آلفابت در این وادی چه میکند؟ گوگل (یعنی خود گوگل) هنوز به عنوان پادشاه قلمرو تبلیغات فرمانروایی میکند هرچند لباس مبدل پوشیده و سعی دارد خود را به عنوان یک اتاق فکر مدنی نشان دهد و این در حالی است که سایر تابعه های آلفابت بر روی پروژه هایی نظیر اینترنت فوق سریع، دانش روبوتیک و خودروهای خودران سرمایه گذاری کرده اند. به نظر سال 2016 سال پر رونقی برای آلفابت خواهد بود، اما برای اپل؛ هرگز!
اگر این اتفاق رخ دهد و گوگل و آلفابت همچنان و با شتاب فعلی به پیش روند باید خود را آماده کنید تا با فرمانروای جدید دنیای مدرن آشنا شوید: «لری پیج» بنیانگذار گوگل و مدیر عامل فعلی آلفابت.
«لری پیج» یک مدیر اجرایی تیپیکال و متعارف نیست و تا جایی که میتوان دید اساسا یک مدیر عامل نیست. معمولا مدیران عامل عادت دارند که در کنفرانس های سرمایه گذاری یا در مراسم رونمایی از یک محصول جدید بر روی صحنه بروند و سخنرانی کنند. آقای پیج که اکنون 42 ساله است از سال 2013 در هیچ مراسمی دیده نشده و بهترین راه برای پیدا کردن وی در کنفرانس سالانه گوگل یعنی I/O – کنفرانسی که این شرکت طی آن محصولات جدیدش را معرفی میکند – نادید گرفتن صحنه اصلی و دنبال کردن انبوه مردم و امضا بگیرانی است که لحظه خروج وی از دری سالن، انتظارش را میکشند.
اکنون یک فرد عادی و بی پیرایه، قرار است ارزشمندترین شرکت دنیا را رهبری کند.