بزرگترین شرکت بیمه سوئیس، جهت تصمیم گیری در زمینه ادعای صدمات وارد شده به اشخاص، اقدام به استفاده از رباتها کرده است.
به گزارش
تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، آزمایشات انجام شده حاکی از آن است که زمان پردازش صدمات توسط ربات ها، میتواند از یک ساعت به تنها چند ثانیه کاهش پیدا کند.
تام دی سوان، مدیر عامل بیمه زوریخ در گفت و گویی با رویترز خاطر نشان کرد، "ما اخیرا هوش مصنوعی (AI) را به دنیا معرفی کردیم که میتواند ۴۰ هزار ساعت کار را در خود ذخیره و بررسی کند، حال آن که سرعت پردازش این اطلاعات توسط این سیستم تنها ۵ ثانیه میباشد. "
شرکت بیمه زوریخ، این برنامه را از ماه مارس شروع کرده و از یک ربات که به بررسی مدارک ازجمله گزارشات پزشکی میپردازد، استفاده میکند. وی افزود، "ما جهت گسترش استفاده از هوش مصنوعی، برنامه ریزی گستردهای کرده ایم. "
شرکتهای بزرگ بیمه مانند شرکت بیمه آمریکایی لیمونید، به دنبال استفاده از فواید و منافع فن آوریهای جدید، از جمله هوش مصنوعی و ایدههای مبتنی بر تکنولوژی هستند.
شرکت آمریکایی لیمونید، با استفاده از رباتهای هوش مصنوعی، در کمتر از ۹۰ ثانیه پروسه بیمه اجاره کنندگان و مالکان املاک را انجام داده و مطالبات را نیز در سه دقیقه پرداخت میکند.
به گفته دی سوان، شرکت بیمه زوریخ به طور فزاینده به دنبال استفاده از رباتهای تشخیص دهنده ادعای اشخاص بیمه شده، میباشد.
وی اشاره کرد، "دقت در این زمینه بهبود یافته، زیرا هر ادعای جدیدی را که این دستگاه ثبت میکند، باعث میشود دایره اطلاعاتش افزایش یافته و در نتیجه سرعت تشخیص نیز افزایش یابد. "
وی همچنین اذعان کرد، ما نگران افزایش رقابت توسط غولهای بزرگ تکنولوژی مانند اپل، الفبت (Alphabet) و گوگل پرنت (Google Parent) که متمایل به ورود در بازار بیمه هستند، نیستیم. "هیچ یک از شرکتهای فن آوری تا کنون ریسک بیمه را در ترازنامه خود نپذیرفته اند، زیرا آنها تمایلی به تعیین ارقام در ترازنامه خود، ندارند. شما برای فروش بیمه باید ترازنامه داشته باشید و ریسک بیمه را بپذیرید. "
شرکت سوئیسی اولین شرکتی نیست که از مزایای استخدام رباتها بهره میبرد.
در ماه ژانویه، شرکت بیمه عمر ژاپنی فوکوکو ((Fukoku، یک برنامه مشابه را با جایگزینی رباتها به جای ۳۴ نفر، آغاز کرده است.
این شرکت میگوید که با این اقدام میتواند سالانه تا ۱۴۰ میلیون ین و معادل ۱. ۳ میلیون دلار در سال، صرفه جویی کند.
شرکت بیمه انگلیسی اویوا (Aviva) نیز تصمیم گرفته است، تا در برخی فرآیندهای شرکتش از هوش مصنوعی بهره ببرد.