دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه دروس امتحان نهایی کم شده است، گفت: همه درسها باید جدی گرفته شود تا تعلیم و تربیت محقق شود.
به گزارش فارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در واکنش به سؤال مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» با موضوع «اعتراض دانشآموزان دوازدهمی به نهایی شدن درس سلامت و بهداشت» اظهار کرد: تعداد عناوین دروس و واحدهای امتحان نهایی در پایه دوازدهم در مقایسه با پیشدانشگاهی و پایه یازدهم اضافه نشده است بلکه کمتر شده است.
وی ادامه داد: در گذشته ۱۰ درس در پایه یازدهم و ۴ درس در پایه پیشدانشگاهی امتحان نهایی بود الان کل آن ۱۱ درس امتحان نهایی در پایه دوازدهم است.
نوید ادهم با بیان اینکه سؤالات کنکور از کتاب درسی میآید، اضافه کرد: در حال حاضر کنکور صرفاً تعیین کننده ورود به دانشگاه نیست و سوابق تحصیلی هم تأثیر دارد یعنی دانشآموزان وقتی درس را عمیق یاد میگیرند و امتحان نهایی میدهند، هم در کارنامه و هم در کنکورشان تأثیر دارد.
وی با تأکید بر اینکه کنکور، دانش کتاب درسی به علاوه مهارت تستزنی است، افزود: با توجه به اینکه با کنکور و مهارتهای تستزنی مخالفیم، پایه دوازدهم مانند پایههای دیگر است و درسها، زمینه تحقق اهداف تعلیم و تربیت را تعیین میکند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص گلایه دانشآموزان از نهایی شدن درس سلامت و بهداشت، گفت: همه درسها باید جدی گرفته شود تا تعلیم و تربیت محقق شود و نمیتوان فقط انتظار داشت درسهایی امتحان نهایی داشته باشد که در کنکور میآید.
وی در واکنش به این جمله که تعداد دروس امتحان نهایی در پایه دوازدهم که سال کنکور دانشآموزان است نسبت به پیشدانشگاهی زیاد شده است، اظهار کرد: در گذشته سؤالات کنکور فقط از پیشدانشگاهی نمیآمد بلکه پایه یازدهم هم بود و اگر در پایه دوازدهم بچهها درسهای خود را عمیق و دقیق بخوانند هم سابقه تحصیل خود را بهبود خواهند بخشید و هم از دانشی که دارند در کنکور استفاده میکنند.