قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آمار منتشر شده از سوی یونیسف مبنی بر اینکه 100 هزار کودک بر اثر سیل اخیر در ایران از تحصیل بازماندهاند، اظهار کرد: به عنوان یکی از نمایندگانی که از مناطق سیل زده بازدید داشتهام این آمار به هیچ عنوان صحت ندارد.
هیچ دانش آموزی پس از سیل در گلستان از تحصیل باز نمانده است
نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیتهای از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته گذشته بازدیدی از مناطق سیل زده استان گلستان داشت که در گمیشان که اصلی ترین منطقه متأثر از سیل اخیر است، مدارس بازگشایی شد و با وجود مشکلات و دغدغهها و تنگناها خوشبختانه هیچ دانش آموزی در حال حاضر در گلستان نداریم که از تحصیل بازمانده باشد.
وی با تأکید بر اینکه ارگانهای رسمی بین المللی هیچ گاه نباید اینچنین آمار غلط بدهند، افزود: امروز معلمان به صورت دقیق و منظم در کلاسهای درس حاضر میشوند تا دانش آموزی از تحصیل باز نماند و طرح اینگونه مباحث نادیده گرفتن از خود گذشتگی این عزیزان است.
آمارهای غلط سازمانهای بین المللی ناشی از خصومت با کشور است
احمدی لاشکی تصریح کرد: قطعا این آمارهای دروغ ناشی از خصومت با کشور بوده و نیتهای دیگری را دنبال میکند.
وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش در موضوع بازماندگان از تحصیل انتقادات زیادی دارد ولی نباید این موضوع را به سیل ارتباط داد، یادآور شد: مدیریت مناسبی در خصوص سیل اخیر اعمال شده و استانهای متأثر از سیل مانند لرستان، خوزستان، گلستان، ایلام و سیستان و بلوچستان به نحوه مناسبی مدیریت شدهاند.
مردم به آمارهای غلط توجه نکنند
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مردم نباید به آمارهای غلط توجه کنند، افزود: واقعیتها را کمیسیون آموزش رصد کرده و به عنوان نمونه در استان گلستان امروز دانش آموزی نداریم که بعد از سیل در کلاس حاضر نشده باشد.
به گزارش خانه ملت، بهتازگی دفتر نمایندگی یونیسف در ایران با اشاره به آماری از دانشآموزان بازمانده از تحصیل بر اثر سیل، اعلام کرده است: سیلهای ویرانگر در سهچهارم استانهای ایران بیش از 10میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است که از این تعداد 2میلیون نفر در معرض آسیب شدید قرار گرفته و 500هزار نفر نیز از خانههایشان آواره شدهاند.
نیمی از این افراد را کودکان تشکیل میدهند، علاوه بر این، بیش از هزار مجموعه بهداشتی و هزار مدرسه تخریب شده یا بهشدت آسیب دیدهاند؛ در نتیجه 100هزار کودک از مدرسه محروم ماندهاند و هزاران نفر نیز به مراقبتهای بهداشتی اولیه دسترسی ندارند