تولید پراید با استانداردهای ۸۵ گانه امکانپذیر نیست

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از آنجا که تولید پراید با استانداردهای ۸۵ گانه و استاندارد یورو ۵ مقدور نیست، چاره‌ای جز توقف خط تولید آن وجود ندارد.
کد خبر: ۹۷۶۸۶۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 07 May 2020
|
10451 بازدید
|
۵

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، روز گذشته معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار، گفت: این خودروساز آماده است در صورت لزوم و موافقت مراجع فرادستی فروش پراید را برای تنظیم بازار از سر بگیرد.

«حسین کاظمی» افزود: اتفاقی که پس از توقف تولید محصولاتی مانند پیکان و زانتیا افتاد، درخصوص خودرو پراید نیز رخ داد و با انتشار خبر توقف تولید، قیمت آن در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کرده است.

کاظمی گفت: این قیمت های سرسام آور خودروها از جمله پراید هیچ ارتباطی به شرکت خودروساز ندارد و توسط واسطه ها و مالکان خودروها و یا با قیمت سازی سایت های مجازی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ متوقف شده، اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت‌ها می‌توان عرضه پراید را از سر گرفت.

در این زمینه، «امیر جعفرپور» معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اینکه خودروی پراید به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها مجددا تولید می شود یا اینکه قرار است مصوبه شورای عالی استاندارد رعایت و این خودرو به صورت کلی از خط تولید گروه خودروسازی سایپا خارج شود، افزود: سال گذشته در مورد استاندارد خودروها بحث و گفت و گوهای زیادی انجام و در نهایت قرار شد در تیر ماه امسال پراید و پژو ۴۰۵ کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که ارتقای استاندارد خودروهای یاد شده هزینه زیادی دارد، تبدیل خودروی پراید از یورو۴ به یورو۵ به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این خودروها از خط تولید کنار گذاشته شوند.

جعفرپور توضیح داد: برای آنکه خودروی پراید، یورو۵ شود باید کاتالیزور وموتور آن تغییر کند اما این امر هزینه بسیار سنگینی دارد و باعث می شود زیان تولید این خودرو بیشتر شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: پراید نسبت به گذشته و ۲۰ سال پیش خود رشد کیفی قابل توجهی پیدا کرده، اما در مقطع فعلی دیگر نمی تواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته پراید از نظر رعایت استاندارد آلایندگی و سایر موئلفه های استاندارد پیشرفت خوبی داشته، بیان داشت: پراید دیگر نمی تواند با استانداردهای روز هماهنگ شود و این خودرو قابلیت ارتقاء ندارد.

جعفرپور گفت: اگر قرار باشد خودروی پراید بعد از تیرماه تولید شود باید از سوی دولت مصوبه ای داشته باشد، در غیر این صورت خودروی یاد شده شماره گذاری نخواهد شد و تا زمانی که دولت اصلاحیه ای در این خصوص ارسال نکند، سایپا امکان فروش پراید را ندارد.

وی تأکید کرد: تا یک ماه آینده آخرین نمونه های پراید تولید خواهد شد و بعد از آن، سایپا باید خط تولید این خودرو را متوقف کند.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون هر پرایدی که از سوی سایپا تحویل مردم می شود، تعهدات معوق این شرکت خودروسازی است و از سال گذشته، هیچ خودرو پرایدی به صورت پیش فروش و ثبت نامی از سوی سایپا عرضه نشده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
ولی تولیدش با استانداردهای حلبی و پلاستیک ضایعاتی کیلویی 85هزار تومن کاملا امکانپذیر وبلکه واجب است.
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
...... نه بابا خودرو سازان در این چند دهه عوض جان مردم بیشتر فکر جیبشان بودند !
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
فرغون با ۸۰ استاندارد...معجزس مگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
پشت پرده توقف تولید خودروها ، چیز دیگری است چون مافیای آدمخوار خودروسازی ، دلش برای مردم و محیط زیست نسوخته که بخواهد بخاطر مسایل ایمنی و زیست محیطی ، گاو شیرده ای به نام پراید را کنار بگذارد.

در سال های گذشته مافیای خودروسازی برای کسب سود بیشتر ، با نابود کردن صنعت قطعه سازی داخلی و وارد کردن قطعات از چین ، ایران را به چینی ها محتاج کردند و در حال حاضر بخاطر تحریم های ویرانگر که امکان صادرات نفت و واردات قطعات خودرو به کشور وجود ندارد ، خودروسازان دچار کمبود شدید قطعات شده اند و توان تولید خودرو و جوابگویی به بازار داخلی را ندارند و با این ترفندها قصد دارند اشتباهات خود را به گردن نهادهای قانونی بیندازند.

ایران در 40 سال گذشته بدترین ضربات را از برادران چینی خورده است و صنعت ایران به دست چینی ها و دست نشانده های داخلی شان از جمله مافیای آدمخوار خودروسازی نابود شد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
همیشه به اصطلاح خودروسازان پشت افزایش قیمت خودرو بودند تا حرف خود را به کرسی بنشانند یک بار برای افزایش قیمت و یک برای پایین بردن کیفیت تولید و خلاصه هر کاری که دلشان بخواهد
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟