گزارش «دیجیکالا و کتاب، نیمسال اول ۱۴۰۰» با تمرکز بر آمار و دادههای بازار کتاب بر بستر دیجیکالا کوشیده است تصویری جامع و شفاف از موقعیت و جایگاه دیجیکالا در بازار کتاب ایران و تاثیر مارکتپِلِیس دیجیکالا بر این بازار ارائه کند.
این گزارش که در شش فصل گردآوری شده است، خرید و فروش آنلاین کتاب در دیجیکالا را از ابتدای سال ۱۳۹۹ و شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ بررسی کرده است. همچنین به طور دقیقتر به بازار کتاب ایران و جهان، مسیر و تاریخچه دیجیکالا در بازار کتاب، مسئولیت اجتماعی و فرهنگی دیجیکالا در حوزه کتاب و رفتار و عادتهای کاربران در خرید کتاب میپردازد.
این گزارش نیز مانند سایر گزارشهای گروه دیجیکالا در راستای داستان پردازی با دادهها (storytelling with data) تهیه شده است. گزیدهای از آمار فروش آنلاین کتاب بر بستر دیجیکالا که در این گزارش آمده است:
گزارش کتاب دیجیکالا میتواند راهنمای پربار و سودمندی برای دیگر بازیگران بازار، فعالان حوزه کتاب، تحلیلگران اجتماعی ، سیاستگذاران فرهنگی و دیگر بازیگران عرصه تجارت الکترونیک ایران باشد. امید است این گزارش قدمی برای قدردانی از فعالان حوزه کتاب و مشوقی برای بهبود وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور باشد.
برای دانلود نسخه PDF گزارش دیجیکالا و کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:
تیم ارتباطات سازمانی دیجیکالا