خودروسازان داخلی وارد بازار رقابت شوند

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه انحصار از عوامل مهم نابود کننده هر صنعتی است، گفت: آنچه می تواند موجب تقویت صنعت خودروسازی کشور شود، ایجاد بستر مناسب برای رقابتی شدن این صنعت است.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۱۲
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 15 March 2022
|
5099 بازدید
|
۷

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد مخبر پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه ای با تعدادی از خودروسازان داخلی، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: هیچ موضوعی در برابر رضایت و رفاه و امنیت مردم اهمیت ندارد و در شرایط فعلی متاسفانه مردم از کیفیت، تنوع و قیمت خودرو راضی نیستند.


معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت تا وقتی ضرورتی وجود نداشته باشد مایل به واردات خودرو نیست، افزود: وظیفه و تکلیف اصلی دولت تامین رضایت، رفاه و امنیت مردم است و اگر رضایت مردم در تعارض با حفظ وضعیت موجود قرار گیرد، دولت قطعاً منافع مردم را در اولویت قرار می دهد. در چنین شرایطی و در وهله اول باید رقبای جدیدی در داخل برای شرکت های خودروسازی بزرگ ایجاد کرد. در غیر این صورت برای تقویت رقابت حتی اگر مجبور شویم باید به واردات نیز فکر کنیم.
معاون اول رییس جمهور از تولید کنندگان داخلی خودرو خواست تا با هماهنگی وزارت صمت و با شراکت با یکدیگر مجموعه های بزرگتری را بسازند که دولت بتواند با حمایت از آنها قطب های دیگری در صنعت خودروسازی ایجاد کند.
وی با اشاره به ظرفیت های گسترده و دستاوردهای کشور در حوزه علم و تکنولوژی خاطر نشان کرد: توانمندی و ظرفیت کشور در صنعت خودروسازی بسیار فراتر از وضعیت موجود است و اگر فضای رقابتی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد شود، قطعاً شاهد ارتقاء کیفیت و بهبود قیمت خودروهای تولید داخل خواهیم بود.
مخبر ادامه داد: دولت با قاطعیت و با تمام ظرفیت ها به دنبال حمایت از خودروسازان داخلی است و آمادگی دارد بسترهای لازم را برای رقابتی شدن این صنعت فراهم کند تا ضمن تامین منافع مردم شاهد ارتقاء وضعیت صنعت خودروسازی و افتخارآمیز بودن تولیدات این صنعت باشیم.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مصمم است مسائل و مشکلات پیش روی صنعت خودروسازی کشور را حل و فصل کند، تصریح کرد: براساس تاکید رییس جمهور، دولت درصدد خروج از مدیریت کارخانجات خودرو سازی است تا با خروج از این عرصه، نسبت به سیاست گذاری صحیح برای رقابتی شدن و بالندگی خودروسازی کشور اقدام کند.
در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری نیز حضور داشتند، مدیران عامل تعدادی از شرکت های خودروسازی کشور گزارشی از ظرفیت تولید سالانه، محصولات و تعداد اشتغال خود ارائه کردند و به تشریح مهمترین مشکلات و دغدغه های صنعت خودروسازی کشور پرداختند.
قیمت گذاری دستوری، رقابت دولت با بخش خصوصی، تامین منابع مالی و نقدینگی و تامین مواد اولیه تولید از موضوعاتی بود که مدیران عامل شرکت های خودروسازی به آن پرداختند و مسائل و مشکلات خود را در این خصوص مطرح کردند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
مگه تو کشور خودروساز هم وجود داره؟؟
اینا خودرو نیستند که، ارابه مرگ با کیفیتی بسیار پایین هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
نهههههههههههههه از خودرو ساز داخلی حمایت کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
رقابت با کی؟ واردات که ممنوعه اگر هم باز بشه اینقدر تعرفه هاش زیاده که هیچ. پس بیخود حرف الکی نزنین و داغ مردم رو تازه نکنین. شماها به چاپیدناتون برسین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
با سلام،
بخش خصوصي كشور هنوز بالغ نشده و در صورت واگذاري سهام دولت به اين بخش يا بايد قيمتهاي دستوري حذف شوند كه در اين صورت قيمتهاي كارخانه به قيمت بازار خواهند چسبيد يا اينكه بايد شاهد تعطيلي خودروسازيها و انجام فعاليتهاي سوداگرايانه مشابه بسياري از ساير كارخانجاتي كه به بخش خصوصي سپرده شده و نابود شدند باشيم.
در حال حاضر مشكل خودروسازي در كشور از يك طرف قيمتهاي دستوري و متوازن نبودن هزينه توليد با قيمتهاي فروش بوده و از طرف ديگر مشكلات تحريم و عدم امكان واردات قطعات مورد نياز مي باشد كه توليد را كاهش داده لذا در صورت وجود ارز در هر دو حالت لغو يا باقي بودن تحريمها لازم است كه واردات با يك تعرفه منطقي آزاد شود.
حق بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
به فرض محال هم که رخ بده... در همون روز های اول دود میشن.
نادر
|
United States of America
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
بله رقابت میکنند برای گران کردن خودرو
مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
با كي و چي قراره رقابت كنين ؟ اين ظرفيت و تكنولوژي علمي كه ميفرماييد كجاست ؟ شما مگه جز مونتاژ كاري ناقص خودرو هاي تاريخ مصرف گذشته چيزي ديگه اي هم بلدين؟ حتي قطعات كليدي
خودرو هاي ٣٠ سال پيش رو هم هنوز وارد ميكنيد. اگه راست مبگيد و دنبال پيشرفت خودرو سازي هستيد و نه سركيسه كردن مردم ، مثل كشور هايي كه بزرگترين خودروسازي هاي دنيا رو دارن ولي واردات
خودرو رو كاملا آزاد گذاشتن عمل كنيد .
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟