تبلیغات در تابناک صفحه خبر
اینترنت پیشگامان
فلای تو دی- صفحه خبر
سخنگوی وزارت صمت توضیح داد

ماجرای تولید یک میلیون خودرو توسط یک شرکت ماکارونی چیست؟

قالیباف گفت: در حوزه خودرو پیشنهاد این شرکت، سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال بود که ۶۰۰ هزار خودرو سواری، ۲۰۰ هزار خودرو هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودرو سنگین را شامل می شود. سیاست وزارت صمت این است که از هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در جهت افزایش و ارتقای تولید حمایت کند.  
کد خبر: ۱۱۲۸۷۷۵
|
۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 08 July 2022
|
35058 بازدید
|

                              ماجرای تولید یک میلیون خودرو توسط یک شرکت ماکارونی چیست؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ تعادل در عرضه و تقاضای خودرو در بازار، همواره یکی از چالش های اساسی بوده است. موضوعی که در سال های اخیر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشورمان، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است، زیرا در حال حاضر سمت تقاضا با سبقت از سمت عرضه، باعث شده تا اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار قابل توجه شود. در این میان، دو راهکار مد نظر سیاست گذار حوزه خودروست؛ واردات خودرو و افزایش تولید داخلی توسط خودروسازان. 

اجاره خودرو - رنت سعادت

بیشتر بخوانید:

از بین این دو راهکار کلیدی، فعلا بحث واردات خودرو در مرحله تعیین تکلیف آیین نامه آن توسط هیات دولت است و برای راهکار دوم نیز با پیگیری های وزارت صمت، به طور نسبی روند مثبتی را در خط تولید خودروسازان شاهد هستیم؛ هرچند نیازمند پیگیری های مداوم از سوی این وزارتخانه است، در این میان، در روزهای اخیر خبری مبنی بر ورود یک کارخانه تولید ماکارونی به دنیای خودرو منتشر شد. این خبر بیان داشت که گروه صنعتی زر قصد دارد به جمع خودروسازان بپیوندد.

 

در این باره، امروز امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با تابناک اقتصادی در پاسخ به این  که ماجرای تولید یک میلیون خودرو توسط یک گروه صنعتی زر چیست، اظهار داشت: در بهار سال گذشته، تعدادی از هلدینگ‌های بزرگ تولیدی - سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صمت در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای توسعه سرمایه‌گذاری به امضا رساندند.

وی افزود: در قالب تفاهم‌نامه مذکور، گروه صنعتی زر با یک پیشنهاد چهار میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، غذایی، خودرو، شیمیایی و پتروشیمی وارد عمل می‌شود. در حوزه خودرو پیشنهاد این شرکت، سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال بود که ۶۰۰ هزار خودرو سواری، ۲۰۰ هزار خودرو هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودرو سنگین را شامل می شود.

این مقام مسئول در وزارت صمت تاکید کرد: با بررسی کارنامه عملکردی گروه صنعتی زر در حوزه‌های مختلف و با توجه به اینکه این گروه صنعتی در دهه‌ ۶۰، کار ساخت قطعات خودرو همچون سرسیلندر و میل‌لنگ را آغاز کرده و در این زمینه صاحب تجربه بوده، وزارت صمت با این درخواست موافقت کرده و در تیرماه ۱۴۰۰، مجوز تاسیس کارخانه‌ برای تولید خودرو برای این گروه صنعتی صادر شد.

ماجرای تولید یک میلیون خودرو توسط یک شرکت ماکارونی چیست؟

سخنگوی وزارت صمت در ادامه افزود: زمین مورد نیاز، تخصیص پیدا می‌کند و در حال حاضر خط تولید در حال تکمیل است. در اعطای مجوز و امضای مراسم، مقامات محلی و استانی از دولت، مجلس و قوه قضایی حاضر بوده‌اند. این نکته نیز شایان ذکر است که در چارچوب همان تفاهم‌نامه سال گذشته، هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری وارد عمل شده و منحصر به گروه صنعتی زر نیست و اطلاع‌رسانی‌های آن انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه سیاست وزارت صمت این است که از هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در جهت افزایش و ارتقا تولید حمایت کند.  

قالیباف در انتها در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر زمان احتمالی عرضه محصولات این گروه صنعتی به بازار گفت: این موضوع بستگی به برنامه ریزی های این شرکت برای تکمیل خط تولید دارد و در حال حاضر مشخص نیست.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
ناشناس
|
Cyprus
|
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
ببین سود آشغال سازی و فرغون سازی زیاده همه میخوان دست ببرن.
آقا جای دوری نرین همین عراق مگه تولید خودرو داره؟ چرا باید همه چیز رو از صفر شروع کنید؟ چرا دوباره باید صد ها هزار جان در تولیدات شرکت های بی تجربه گرفته بشه تا یه چهارچرخ بیاد بیرون؟ مگه واردات از شرکت های معتبر مثل هوندا، هیوندایی، جنرال موتورز، بی ام دبیلو، ولکس واگن و... چه عیبی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
اگه فردا دیدید ایران خودرو وسایپا هم پفک تولید کردند اصلا شگفت زده نشید
اینجا ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
مگه این شرکتهایی که گفتید با قیمت مناسب میشه خودرو تهیه کرد؟ یک مشت خودروی آشغال چینی میاد که از ایرانیها بدترن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
اقتصاد مقاومتی بهر قیمت بایستی اجرا شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
ظاهرا ايران را با امارات اشتباه گرفته ايد! با اين طرز تفكر چون همه اجناس با كيفيت بهتر در ساير كشورها توليد مي شود پس كلا درب توليد را در كشور ببنديم و شروع كنيم به دلالي!
ناشناس
|
Tanzania, United Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
بسیار هم عالی . بسیاری از شرکت های جهان در صنایع و محصولات مختلف سرمایه گذاری می کنند و این چیز جدیدی نیست.
امیدوارم که یک رقیب جدی برای ایران خودرو و سایپا شود.
سعید داوری فر
|
Germany
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
اصل حمایت از سرمایه گذاران موفق برای توسعه صنعتی کشور بسیار خوب و پسندیده است. با این حال تنظیم چنین موافقت نامه هایی نشان از رانت هایی بزرگ دارد بویژه گه گروز زر برای بخش خودرو از مدیرانی استفاده کرده است که پرونده های فساد مالی داشته اند. در حالی که بزرگترین سایت خودرو سازی جهان متعلق به فولکس در ولفسبورگ آلمان با 650 هکتار زمین و با آن بهره وری عجیب آلمان ها 800 هزار دستگاه ظرفیت تولید دارد. معلوم است که آقایان به طمع گرفتن 440 هکتار زمین بدون هر گونه مطالعه و بررسی عدد یک میلیون و چهار صد هزار دستگاه را اعلام کرده اند. ای کاش قبل از تخصیص و تغییر کاربری چنین زمین بزرگی از این شرکت یک تست میگرفتند که مثلا میتواند 100 هزار دستگاه تولید کند و بفروشد. معلوم نیست چرا چنین امکانی در اختیار شرکت هایی که سال ها سابقه تولید خودرو دارند و از سرمایه گذاران معتبر کشور هم میباشند گذاشته نشده است.
پاسخ ها
شرمنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
کجات می سوزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
فساد علنی
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
کجات درد گرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
اینکه سالیان دور موسس زر به واسطه کارگاه تراشکاری خود قطعات مختلف از جمله خودرو میزده دلیل موجهی لااقل برای خود این آقا نیست!!! دلیل موجهش همان بقول این سخنگو حمایتها و چند صد هکتار زمین اختصاص داده شده است!!
همین الان ایران خودرو بواسطه زمین هایش جزو چند خودروساز ثروتمند دنیاست!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
والا جاهای دیگه‌ی دنیا اول طراحی می‌کنن، تست می‌کنن، بعد می‌رن سراغ مجوز و زمین. با این وضعیت اگه این طرح به جایی بیشتر از مونتاژ خودروی چینی برسه باید کلاهمونو بندازیم هوا.
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دقیقاً
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
این هم فقط یه رانت بزرگه که چند وقت دیگه صداش درمیاد. کسی از شماها سر سوزنی به فکر مردم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
نه آمو اینا نیست . این شرکت که می دانیم سرش کجا بنده ارز جهانگیری 4200 می گرفت مثلا آرد وارد می کرد . از همان بالا نیامده قاچاقش می کرد‌. حالا که برادر سید محبوب رئیسی قیمت آرد را معقول کرده و ارز اینها را هم قطع شده قاچاق صرف نمی کنه .نون دونیش قطع شده دنبال ورود خودرو چینی افتاده که به صورت قطعه قطعه شده به اصطلاح CBU وارد کنه اینجا سوار کنند بندازند به مردم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
هر مجوز و رانتی دوست دارید بدید
اما یه شرط بذاریدکه اگر‌نتونستن و از پسش برنیومدن اموالشون توقیف بشه
چون طبق تجربه یه عده ای میان کلی ارز و وام میگیرن اخرش هم هیچی پس نمیدن و یه فساد مالی ایجاد میکنند و میرن
نهایتا هم بازار ایران میمونه و افزایش قیمت بیشتر خودرو و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
تو گفتی ما هم باور کردیم!!!! روغن از سبیلها نچکد به پدرتون هم مجوز نمیدین. بالاییها بدن پایینیها تا سبیل روغن چکان نشه نمیذارن
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟