شرکت گوگل آلفابت در راستای عمل به مقررات فناوری اتحادیه اروپا، تغییراتی را برای نتایج جستوجو و ابزارهای جدیدی را برای طراحان اپلیکیشن به منظور تبلیغ محصولاتشان در اپلیکیشنهای شخص ثالث و فروشگاههای برنامه رقیب، تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، گوگل، آمازون، اپل، مایکروسافت، متا پلتفرم و بایت دنس (شرکت مادر تیکتاک) که از سوی اتحادیه اروپا، به عنوان دروازهبانهای اینترنت تعیین شده اند، تا هفتم مارس مهلت دارند فعالیتشان را با قانون بازارهای دیجیتال، مطابق کنند.
گوگل در ژانویه، تغییراتی را اعلام کرده بود که تنها برای کاربران در اروپا، قابل اجراست و متعاقبا، در پاسخ به بازخورد رگولاتورها، کاربران و طراحان اپلیکیشن اتحادیه اروپا، تغییراتی را در بعضی از آنها صورت داده است.
گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد تغییرات در نتایج جستوجو، به معنای آن است که واسطهها و لینکدانیهای بزرگ، ترافیک بیشتری دریافت خواهند کرد در حالی که هتلها، ایرلاینها، فروشندگان و رستورانها، ترافیک کمتری میگیرند.
کاربران باید موافقت خود را اعلام کنند تا به گوگل اجازه دهند دادههای خود را در سراسر محصولات و خدمات گوگل، به اشتراک بگذارند.
طراحان اپلیکیشن قادر خواهند بود از سیستمهای پرداخت جایگزین، استفاده کنند و فقط به سیستم پرداخت گوگلپلی محدود نشوند. یک برنامه جدید هم به آنها اجازه خواهد داد کاربران اروپایی را مستقیما به خارج از اپلیکیشن هدایت کنند تا محصولاتشان را تبلیغ کنند.
بر اساس گزارش رویترز، گوگل همچنین نرم افزار انتقال داده را در اروپا عرضه خواهد کرد و به طراحان برنامه اجازه میدهد دادههای کاربران را راحتتر به سرویس یا اپلیکیشن شخص ثالث منتقل کنند.